Gå til innhold

Hvor lenge blir skoler stengt tror du?

Hvor lenge blir skoler stengt tror du?  

46 stemmer

1. 1. Hvor lenge blir skoler stengt tror du?

• Til 26 mars
      2
    • Til etter påske
      23
    • Ut mai
      10
    • Ut resten av skoleåret
      11

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En liten poll for å se hva folk ser for seg.

Anonymkode: b19a7...29e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om det er noe stor hensikt å ha det lengere stengt enn 26. mars. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror neppe de åpner 26. mars. Da er det kort tid til påske, så jeg tror de ihvertfall er stengt til over påske.

Anonymkode: 44ea1...de2

AnonymBruker
Skrevet

Mange skoler i Amerika sier 4 uker har jeg lest i amerikanske grupper på fb. Jeg tror nok det blir resten av året siden så mange tar så lett på det. Etterhvert som det blir flere syke og døde, begynner nok flere å bli ansvarlig.

Anonymkode: 8a974...094

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange skoler i Amerika sier 4 uker har jeg lest i amerikanske grupper på fb. Jeg tror nok det blir resten av året siden så mange tar så lett på det. Etterhvert som det blir flere syke og døde, begynner nok flere å bli ansvarlig.

Anonymkode: 8a974...094

De fleste skoler i USA kjører to uker. LA, med flest skoler i USA, kjører to uker. Det samme gjør staten Arizona. 

Anonymkode: 5d3f3...fc7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer, og er også nysgjerrig på dette. Nå tester de ikke så mange lenger. Tenk om jeg blir smittet om fks 5 dager, men ikke vet det. Vet ikke hvor lenge man har viruset i kroppen, men la oss si 14 dager da. Da vil jeg jo garantert smitte elever og kollegaer på jobb. Det finnes jo både barn og voksne på skoler som er utsatt.

Om alle lærere med snufsete nese og hoste blir hjemme, vil det jo føre til underbemanning. De som er i risikosonen, tør de å komme på jobb i det hele tatt? På skolen min slet vi med vikarmangel før dette skjedde. 

Tør elevene å komme? På torsdag, før vi fikk beskjed om at skolene stenges, var det ekstremt mange borte fra skolen. Jeg tør vedde på at det var pga frykt for å bli smittet. 

Folk var redde på jobben min forrige uke. Uten å nevne detaljer, så gikk det rykter om at andre muligens var smittet. Og bestemmelser som: «Du hoster og vi vet ikke om du er smittet. Du skal ikke nærme deg klasse 5A, for der er det en utsatt elev». 

Jeg tviler på at både lærere, elever og ledelse vil være ferdig med denne usikkerheten om to uker... 

Anonymkode: e9968...3af

• Liker 1
  • Opprett ny...