Gå til innhold

Får barna dine møte andre barn nå, ja eller nei?

AnonymBruker

Får barna dine møte andre barn nå?  

95 stemmer

1. 1. Får barna dine møte andre barn nå?

• Ja
      12
    • Nei
      83

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håper at de som isolerer barna sine totalt fra andre barn i flere måneder har penger til privat psykolog etterpå. Ingen, absolutt ingen anbefaler dette. Kommunen her skriver at de anbefaler å ikke samles for mange og ha 1-2 fast lekevenner. Det samme anbefales fra FHI. Men hysteriske foreldre vet så mye bedre enn helsemyndighetene. Som vanlig. 

Anonymkode: 01074...aa0

Med utgangspunkt i de 14 dagene som nå er anbefalt/pålagt: 

Vi har ‘alle’ vært på kjedelig sommerferie med foreldrene våre noen uker. Eller hatt bypåske mens alle vennene er i syden eller på hytta. Eller hatt omgangssyken herrene i hjemmet en uke eller to. Så noen uker hjemme med litt kreative foreldre går nok HELT fint. Konsekvensene kan forsåvidt være mye værre. 

FHI sa forsåvidt få barn; og utdypet «søskenflokk». 

Skulle dette drøye, lenge, så tas det selvsagt nye vurderinger. Både av helsemyndighetene og blant foreldre. 

Anonymkode: 9c1d8...b55

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Med utgangspunkt i de 14 dagene som nå er anbefalt/pålagt: 

Vi har ‘alle’ vært på kjedelig sommerferie med foreldrene våre noen uker. Eller hatt bypåske mens alle vennene er i syden eller på hytta. Eller hatt omgangssyken herrene i hjemmet en uke eller to. Så noen uker hjemme med litt kreative foreldre går nok HELT fint. Konsekvensene kan forsåvidt være mye værre. 

FHI sa forsåvidt få barn; og utdypet «søskenflokk». 

Skulle dette drøye, lenge, så tas det selvsagt nye vurderinger. Både av helsemyndighetene og blant foreldre. 

Men jeg har ikke ferie. Jeg har full jobb. Samtidig må barnet sitte og kjede seg alene. 8 timer hver dag. Mens mamma sitter på soverommet og jobber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har ikke ferie. Jeg har full jobb. Samtidig må barnet sitte og kjede seg alene. 8 timer hver dag. Mens mamma sitter på soverommet og jobber. 

Hvor gml er barnet?

Anonymkode: 28ca7...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gml er barnet?

Tre år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Kjenner jeg hadde blitt rimelig illsint på arbeidsgiver om h*n hadde forventet 100% jobbing fra hjemme om jeg var alene med en 3-åring nå i disse tider.

Men om du jobber 8-16 hver dag. Hvordan skal du da kunne organisere treff uansett? Eller har du en familie som henter / leverer? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner. Kjenner jeg hadde blitt rimelig illsint på arbeidsgiver om h*n hadde forventet 100% jobbing fra hjemme om jeg var alene med en 3-åring nå i disse tider.

Men om du jobber 8-16 hver dag. Hvordan skal du da kunne organisere treff uansett? Eller har du en familie som henter / leverer? 

Da kunne vi dele litt på å passe hverandres barn og tatt annenhver dag fri, eller barna kunne ha lekt sammen mens foreldrene jobbet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tre år. 

Det er omsorgssvikt. Ta omsorgsdager fir å ta deg av ditt eget barn. 

Anonymkode: 0962c...83a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er omsorgssvikt. Ta omsorgsdager fir å ta deg av ditt eget barn. 

Anonymkode: 0962c...83a

Har ikke råd til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Foreløpig, nei. Absolutt ikke. Vi har ett barn på ca 3 år. Det vil bli vanskelig å opprettholde isolasjon fra andre barn i uker/måneder. Derfor vil vi se an situasjonen fra dag til dag/uke til uke. På sikt vil vi vurdere å gå tur/leke ute med et annet barn. 

Anonymkode: 282d3...80c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håper at de som isolerer barna sine totalt fra andre barn i flere måneder har penger til privat psykolog etterpå. Ingen, absolutt ingen anbefaler dette. Kommunen her skriver at de anbefaler å ikke samles for mange og ha 1-2 fast lekevenner. Det samme anbefales fra FHI. Men hysteriske foreldre vet så mye bedre enn helsemyndighetene. Som vanlig. 

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fulltid hjemmekontor, skal i møte nå kl 9. Arbeidstid til 16. Så her blir barnet å se tv, perle og spille på nettbrett alene. Hver bidige dag i flere måneder. 

Virker som du er lite løsningsorientert når du lar ett barn på 3 år underholde seg selv hele dagen.

Anonymkode: dddc5...da3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får være med ett barn, barnet til leieboeren. Ingen andre.

Anonymkode: eea57...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Virker som du er lite løsningsorientert når du lar ett barn på 3 år underholde seg selv hele dagen.

Anonymkode: dddc5...da3

Hva skal man ellers gjøre? Når arbeidsgiver krever at jeg jobber fullt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Viser ikke arb.giver forståelse for at du ikke kan være like effektiv med en 3-åring hjemme? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viser ikke arb.giver forståelse for at du ikke kan være like effektiv med en 3-åring hjemme? 

Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du organisert? Så du eventuelt kan få litt hjelp gjennom tillitsvalgt? Min arbeidsgiver forventer ikke at jeg klarer å jobbe 100 % med et barneskolebarn som skal ha hjemmeskole. 

Dette er en unntakstilstand som arbeidsgiver bør ha forståelse for!

Anonymkode: 36139...fc6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke råd til det. 

I så fall blir dette en sak for barnevernet, med umiddelbar omsorgsovertagelse.

Anonymkode: c1a3c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Opprett ny...