Gå til innhold

Får barna dine møte andre barn nå, ja eller nei?

AnonymBruker

Får barna dine møte andre barn nå?  

95 stemmer

1. 1. Får barna dine møte andre barn nå?

• Ja
      12
    • Nei
      83

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Enkelt og greit spm: Får barna dine møte andre barn nå i den perioden vi er inne i? Ja eller nei?

Anonymkode: 36139...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hun har fått leke med ett barn fra klassen, men bare ute. 

Anonymkode: 2897d...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Håper at de som isolerer barna sine totalt fra andre barn i flere måneder har penger til privat psykolog etterpå. Ingen, absolutt ingen anbefaler dette. Kommunen her skriver at de anbefaler å ikke samles for mange og ha 1-2 fast lekevenner. Det samme anbefales fra FHI. Men hysteriske foreldre vet så mye bedre enn helsemyndighetene. Som vanlig. 

Anonymkode: 01074...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, 2 faste venner. Vi omgås foreldrene deres også.

Anonymkode: 4c5dd...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håper at de som isolerer barna sine totalt fra andre barn i flere måneder har penger til privat psykolog etterpå. Ingen, absolutt ingen anbefaler dette. Kommunen her skriver at de anbefaler å ikke samles for mange og ha 1-2 fast lekevenner. Det samme anbefales fra FHI. Men hysteriske foreldre vet så mye bedre enn helsemyndighetene. Som vanlig. 

Flere måneder? Hva mener du? 

Anonymkode: 574c3...fea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Flere måneder? Hva mener du? 

Anonymkode: 574c3...fea

Situasjonen kan vare (med vekt på kan vare) til våren 2021. 
Dette e litt som å være på slankekur: ikke legg opp et løp som gjør deg eller ungene gale om den varer nettopp til våren 2021. 

Den kan (igjen, vekt på kan) jo hende at norske myndigheter slipper opp etter 14 dager. At de da ønsker eskalere smitten noe igjen. Men vi må alltid holde antal smittede slik at potensielle akuttinnleggelse er under kapasitet sykehus. Og da må vi bremse. 

Anonymkode: 60892...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Retningslinjene i min kommune sier at kun søsken skal leke sammen. Glad jeg har mer en ett barn

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde jeg hatt barn, hadde svaret vært nei.

Anonymkode: 15ee2...b2b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine har mye kontakt med andre digitalt. Å ha faste lekevenner fungerer kanskje for de som har få barn, men om du har fire barn og alle har to lekevenner hver, har du plutselig huset fullt, altså. 

Jeg velger også å ta en tid om gangen, det tjener ingen å snakke om «måneder», «år» eller psykolog. Akkurat nå isolerer vi oss inne, så får vi se hvordan det blir framover. 

Anonymkode: 3a269...d80

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine barn har søsken. Eldste (11 år) hadde også lært om dette på skolen og kom hjem på torsdag da skolen stengte og sa selv «ingen fysisk kontakt med venner, dette klarer vi» til søsken. 
De har kontakt med venner digitalt. Tror det skal gå helt fint. ☺️

Anonymkode: 28ca7...489

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19 år og moren min er kjempe streng og lar meg ikke gå ut å møte vennina mi eller gå ut uten grunn.  :)

moren min er 40. 
Ingen av oss er i risiko gruppe, håper andre folk også har empati

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, 2 faste venner. Vi omgås foreldrene deres også.

Anonymkode: 4c5dd...3f7

Har dere avtale med foreldrene at de ikke også omgås andre? For hvis alle omgås ulike mennesker kan smitten  spre seg til enormt mange, selvom dere kun møter noen få... 

Anonymkode: 28ca7...489

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg nekter mine barn (enn så lenge), og leke med andre barn. Men hadde jeg hatt enebarn eller barn som hadde veldig stor aldersforskjell, så ville jeg desperat lett etter noen som kunne være "fast lekevenn". Altså, at de lekte kun med hverandre. 

Anonymkode: 0962c...83a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Foreløpig har det gått bra å kun være søsken sammen, men jeg ser ikke bort fra at vi kommer til å arrangere noe utendørstreff for 6-åringen etterhvert med ett annet barn. De to store får mer ut av digitalt samhold. Vi kjenner ingen familier som har en lekekamerat til hver. Hvis ikke hadde vi kanskje spurt dem om vi skulle være eksklusive.

Anonymkode: f10a3...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eldste barnet har hangouts (videosamtale  med kompiser i klassen)

Det yngste barnet har venner på rodblox (spill) og har lasta ned DUO på nettbrettet så kan prate med sine venner.

Dessuten har vi laget ukesplan og dagsplan og gøye ting vi kan gjøre i hagen og inne ,så trenger nok ikke psykolog med det samme ;)

Anonymkode: 2b399...12b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Håper de som ikke gjør det er OK med at barna sine kan vokse opp på fosterhjem etter å ha mistet foreldrene til viruset.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...