Gå til innhold

Kan man få korona 2 ganger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller blir man immun etter å ha vært syk? 

Ønsker kilder. 

Anonymkode: c0e4f...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er for tidlig å si. Men jeg har lest meldinger fra Kina om at det har skjedd. En annen ting er jo at viruset kan mutere, da hjelper det vel ikke om man er immun (om vi blir det). 

Anonymkode: d59bc...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet enda. Det har vært rapportert to saker (1 Kina, 1 Japan), men de fleste forskere mener det har vært andre årsaker til at de har fått det "to" ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man vet ikke ennå. 

Men generelt er det slik at virus muterer noe hvert år, derfor man må ta influensavaksinen årlig. Man vil imidlertid i en slik situasjon ha noe motstand mot virus som er varianter som har sirkulert i befolkningen tidligere. Det er noe av grunnen til at corona er mye mer smittsomt en sesonginfluensa, fordi den nå er helt ny. 

Anonymkode: 02a77...5c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Vhgj skrev:

Ingen som vet enda. Det har vært rapportert to saker (1 Kina, 1 Japan), men de fleste forskere mener det har vært andre årsaker til at de har fått det "to" ganger.

Jeg tar det som et solid bevis på at man blir immun. De to utgjør er brøkdelen av en promille, og vaksine/immunitet beskytter ikke 100% uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Isambard skrev:

Jeg tar det som et solid bevis på at man blir immun. De to utgjør er brøkdelen av en promille, og vaksine/immunitet beskytter ikke 100% uansett. 

Tar det egentlig som 100% selv.

Enten har de ikke vært friske når de har fått frisk-status, så blitt sykere igjen, eller så er det noe med immunforsvaret demmes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...