Gå til innhold

Du som er gravid- føler du noe glede lenger? Vil det åpnes for senabort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I min familie og i vennekretsen har det vært en strøm av graviditetsnyheter i 2019 og tidlig i 2020. Ingen kunne forventes å forutse den situasjonen Norge og verden nå står i.

Samtlige av de jeg kjenner som er under 12 uker på vei, vil ta abort. Mange som er lenger på vei, ønsker også abort nå. Kusinen min er 30 uker på vei, og vil trygle om å få slippe å føde et barn inn i denne usikre verden. 

Hva tenker du som er gravid nå? Er du glad, eller skulle du ønske at du ikke var gravid?

Tror dere at det vil åpnes opp for å ta abort etter uke 12? Etter uke 20?

Anonymkode: 8f757...d1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Atte hæ? Du vet at verden ikke går under, ikke sant? Herregud for en krisemaksimering. Slapp helt av.

Hvorfor i all verden skal man ta abort? I tilfelle man får corona, som i influensa? Det går mest sannsynlig helt fint.

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

I alle dager.. hæ? Trygle om å ta abort i uke 30? 
Hvis du sikter til Covid-19, så er det et influensavirus som har vist seg å være svært lite dødelig for mennesker under 50. Det er forsket på 9 gravide med nyfødte som har fått viruset, og det er ingenting som tyder på at de har tatt skade. 

Når det gjelder tiden vi er inne i gikk statsministeren i går ut og lovet en krisepakke til norske bedrifter og andre som er berørt på 100 milliarder kroner. 

Jeg regner med innlegget er trolling, men likevel.. skjerpings. Det er unødvendig å spre slik propaganda. 

Anonymkode: 39e89...52a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

What? Selvfølgelig tar jeg ikke abort pga. dette. Vil være over og i historiebøkene lenge før ungen er gammel nok til å huske. 

Anonymkode: 670f0...102

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager.. hæ? Trygle om å ta abort i uke 30? 
Hvis du sikter til Covid-19, så er det et influensavirus som har vist seg å være svært lite dødelig for mennesker under 50. Det er forsket på 9 gravide med nyfødte som har fått viruset, og det er ingenting som tyder på at de har tatt skade. 

Når det gjelder tiden vi er inne i gikk statsministeren i går ut og lovet en krisepakke til norske bedrifter og andre som er berørt på 100 milliarder kroner. 

Jeg regner med innlegget er trolling, men likevel.. skjerpings. Det er unødvendig å spre slik propaganda. 

Anonymkode: 39e89...52a

Korona er Ikke et influensavirus.. De er ikke en gang i same virusfamilie. 

Anonymkode: 4aa9f...903

• Liker 5
Gjest Jeeeeeeea
Skrevet

Jeg er gravid i uke 33 og kjenner selvfølgelig fremdeles på glede over å være så heldig at jeg kan bære frem et barn. Det er ikke en selvfølge for alle og det er heller ikke sikkert at jeg kan bli gravid igjen senere - det tror jeg er viktig å huske på. Jeg kjenner selvsagt på mye stress og har mange bekymringer knyttet til det å være gravid nå og det å ha en nyfødt om 2 mnd når situasjonen er så usikker. Men jeg kunne aldri ha tatt abort! 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Atte hæ? Du vet at verden ikke går under, ikke sant? Herregud for en krisemaksimering. Slapp helt av.

Hvorfor i all verden skal man ta abort? I tilfelle man får corona, som i influensa? Det går mest sannsynlig helt fint.

Ts her. Jeg er ikke gravid, så dette er spørsmål jeg har fordi flere gravide rundt meg ringer og har helt panikk. Det er ikke først og fremst på grunn av redsel for at de eller barnet skal bli syke nå, men på grunn av hvordan samfunnet blir fremover. Arbeidsledighet, fattigdom. Kanskje mye sult. Lite helsetjenester. Dårlig tilgang på skole/ utdanning. Klasseskiller. 

Mulig det bare er de som tenker sånn? Men er det så rart at de er bekymret over å føde et barn inn i en sånn verden? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan love deg at helsevesenet ikke kommer til og bruke tid og resusser på senaborter.

Anonymkode: 65c16...486

• Liker 4
Skrevet

Å sette eller ikke sette unger til verden er et spørsmål som en skal ta stilling til FØR en blir gravid. Vår verden er
alltid og over alt et farlig sted å leve i, men vi har vært forskånet fra det meste av store ting her i utkanten av den.
Forstår bekymringen ang. coronaen, men kjære vene, man tar da ikke abort av den grunn. :sjokkbla: 
                                                                           Nå må folk jammen bremse sin trang til overhysteri her.

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg er ikke gravid, så dette er spørsmål jeg har fordi flere gravide rundt meg ringer og har helt panikk. Det er ikke først og fremst på grunn av redsel for at de eller barnet skal bli syke nå, men på grunn av hvordan samfunnet blir fremover. Arbeidsledighet, fattigdom. Kanskje mye sult. Lite helsetjenester. Dårlig tilgang på skole/ utdanning. Klasseskiller. 

Mulig det bare er de som tenker sånn? Men er det så rart at de er bekymret over å føde et barn inn i en sånn verden? 

Hva i all verden? Dårlig tilgang på skole? Tror du coronaen utsletter bygninger og nå? Brenner sykehus og gjør folk invalide? Ro deg ned. Folk har flunsa, så blir de bra igjen. Noen dødsfall blir det dessverre, men det er mest eldre, og de er jo pensjonert? Samfunnet blir lammet en stund, så går det i gang igjen. Det er jo normalt igjen nå i Shanghai.

Det jeg blir mest redd er hvor mange aspeløv som vi har i dette samfunnet, som legger seg ned og gir opp ved minste motgang. Kjemp litt da, for svarte. Vi har vært vikinger og overlevd svartedauden. Dette e influensa!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er gravid. Og ja føler glede, nei ønsker på ingen måte å ta abort. 

At Norge kan endres nå, ja. Men sult, fattigdom etc synes jeg å dra det litt langt. Vi er et av verdens rikeste land og kommer oss fint ut av denne krisen også, med litt mer kunnskap og forhåpentligvis bedre beredskap. Et barn som er født i Norge vil fortsatt være heldig med tanke på velstanden vi har. 

Jeg foreslår at du anbefaler disse rundt deg til å snakke med noen om sine bekymringer. Det er drøyt å tenke på abort i uke 30 og håper virkelig at dette ikke stemmer. 

Anonymkode: 260c9...d2d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

...senabort i uke 30? Barnet mitt ble født i uke 28 med null komplikasjoner.

Anonymkode: 9570e...1b7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde meldt kusinen min til barnevernet hvis hun hadde sagt at hun vurderte å bedrive "barmhjertighetsdrap". 

Er også gravid, 29+1, og gleder meg til babyen kommer. Om jeg så måtte føde alene på badegulvet pga samfunnskollaps så hadde jeg gledet meg. Litt bekymret hadde jeg selvsagt vært, mest for babyen, men det er også normalt i en slik situasjon. Men å ville drepe babyen sin, det er ikke normalt! 

Anonymkode: 74d27...325

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I min familie og i vennekretsen har det vært en strøm av graviditetsnyheter i 2019 og tidlig i 2020. Ingen kunne forventes å forutse den situasjonen Norge og verden nå står i.

Samtlige av de jeg kjenner som er under 12 uker på vei, vil ta abort. Mange som er lenger på vei, ønsker også abort nå. Kusinen min er 30 uker på vei, og vil trygle om å få slippe å føde et barn inn i denne usikre verden. 

Hva tenker du som er gravid nå? Er du glad, eller skulle du ønske at du ikke var gravid?

Er du gal ???? Hun vil trygle om å få drepe sitt barn på 30 uker?

Anonymkode: a643e...047

Skrevet

Hjelpe meg! Jeg håper dette er bare tull, men hvis det stemmer så har denne damen underliggende problemer som vil skape langt større problemer for dette barnet enn viruset og følgene av det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Leo skrev:

Hjelpe meg! Jeg håper dette er bare tull, men hvis det stemmer så har denne damen underliggende problemer som vil skape langt større problemer for dette barnet enn viruset og følgene av det.

Det tenker jeg også, og ville vært bekymret for at en slik person vil mestre andre problemer/utfordringer i barnets og sitt eget liv svært dårlig.

Anonymkode: 6c3a2...863

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Gratulerer med tidenes mest korttenkte uetiske egoistiske problemstilling. 

Hvor har disse navlebeskuende vennene dine vært hele livet?
Krig og atomvåpen, terrorisme, traficking, naturkatastrofer, klimakrise - det som får dem til å fatte at livet er fullt av risiko, er at de selv blir berørt?

Og da skal de ta abort på levedyktige babyer? Hun har kjent spark, sett ultralyd, tenkt på navn og forberedt seg i 7 måneder og nå vurderer hun å kvitte seg med barnet? Enten er du et troll eller din venninne uegnet til å bli mor. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for noen idiotisk hysteriske høns av noen venninner du har. Send denne artikkelen til dem og be dem skjerpe seg kraftig og ikke drepe friske barn fordi de er idioter. Og 30 uker er et levedyktig barn, det er ikke abort men fødsel å ta ut den babyen. Ja, det blir økonomisk nedgang, men det var finanskrise for ikke så lenge siden også. Det går bra. Jeezes. 

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/504eEE/fatt-mot-nordmenn-her-er-livet-nesten-tilbake-til-normalen 

Anonymkode: 6770d...999

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da burde de ikke blitt gravid i utgangspunktet. Hadde det ikke vært virus kunne det raskt skjedd noe annet som også påvirker Norge. Finanskrise, vær fenomen som skaper kriser, arbeidsledighet og nedgang i økonomisk vekst. 

Er man redd usikkerheten i verden bør man kanskje revurdere å i det hele tatt få barn. 

Anonymkode: 1d5c8...327

• Liker 1
  • Opprett ny...