AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #21 Skrevet 16. mars 2020 23 minutter siden, Kaisamaia skrev: Men hvordan finner jeg ut om dette stemmer? Har googlet. Den det gjelder sier h*n er som frisk å regne. Det at h*n tar hjertemedisin sier meg at h*n er i risikogruppa. Men h*n bør uansett passe seg for viruset for sikkerhetsskyld, man vet aldri. Anonymkode: 14e74...a2b
Oslo1980 Skrevet 16. mars 2020 #22 Skrevet 16. mars 2020 Jeg TROR at oppkast og lav appetitt IKKE er blant symptomene. Men jeg ligger hjemme nå siden i går og kaster opp (ufrivillig) etter hver matbit og hver slurk vann. 😣 Bor alene, er litt redd nå...
Adrenalina61 Skrevet 16. mars 2020 #23 Skrevet 16. mars 2020 9 timer siden, Faktasjekk skrev: Dette er kun min personlige mening, og bør ikke tillegges vekt: Må jeg føle skam for at jeg dro i butikken? Nei, alle må i butikken. Må jeg føle skam for at jeg hamstret? Nei, folk flest reagerer på samme måte i krisesituasjoner. Hamstring er en naturlig mekanisme for å beskytte seg selv og sine nærmeste. https://knowledge.insead.edu/economics-finance/the-psychology-behind-coronavirus-panic-buying-13451 Må jeg føle skam for t jeg dro på hytta? Nei, mange dro på hytta fordi de var bekymret og tenkte at smittespredning ikke skjer på hytta. Ikke føl skam. Ja, du bør føle skam på at du hamstret. Tenk på de som ikke får det de trenger fordi det ikke er nok til alle. Tenk på de som ikke har råd til å hamstre, de fattige. Myndighetene sa det ikke var nødvendig å hamstre. Allikevel gjorde mange det. Ja, du bør føle skam for at du dro på hytta og utsetter andre for belastning. Egoismen og tankeløsheten er enormt stor i dette landet.
Fremhevede innlegg