Gå til innhold

Eks som ikke tar hensyn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vegret meg for å sende min sønn på samvær i helgen pga smitte, men min eks lovet meg at de kun skulle holde seg hjemme hele helgen (kum de...1 voksen og to barn). Tenkte da at det gikk fint. Så viser det seg at eksens nye kjæreste kom på besøk også og lå over (jobber på sykehjem og har flere barn), samt at hennes foreldre hadde tatt med barna ut for å spille fotball på en idrettsplass. I dag skulle de samle inn til bursdagsfest med nær familie, og da satte jeg foten ned og hentet min sønn 6 timer tidligere en vanlig. Han skulle ikke eksponeres for dette, når hele Norge holder pusten og FHI fraråder sosiale sammenkomster. Nå skal eksen melde fra til FVK at jeg forhindrer samvær pga dette! Kan jeg anmelde henne for å sette barna i fare og bryte nasjonale føringer?

Anonymkode: 987e4...b50

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, hørtes totalt uansvarlig ut av eksen å utsette et så lite barn for smitte risiko så ja tror du kan anmelde. Man burde ikke kimse av dette viruset

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dramaqueen. Man skal ikke måtte isolere seg fra familie, men det oppfordres til å begrense. Spille fotball ute... Hallo... Det er fult lov. 

Du har brudt kontrakten så ikke rart han kontakter fvk. 

Anonymkode: 970df...2ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dramaqueen. Man skal ikke måtte isolere seg fra familie, men det oppfordres til å begrense. Spille fotball ute... Hallo... Det er fult lov. 

Anonymkode: 

Det  er slike som deg som gjør at liv går tapt

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For ordens skyld, dette er ikke min sønns familie, men de har samvær da vi har vært samboere og de har en relasjon. Da er det ekstra ille at jeg som mor med hovedomsorgen blir totalt overkjørt. Og fotballbanen var stengt pga korona, alle barna tilknyttet klubben hadde fått beskjed om å holde seg borte.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det  er slike som deg som gjør at liv går tapt

Ja, gjør nok det siden jeg må jobbe 10 timers vakter fordi hele Norge hamstrer dagligvarer. Så jeg går nok i morgen på jobb som en smittebombe uansett. 

AnonymBruker
Skrevet

For ordens skyld, dette er ikke min sønns familie, men de har samvær da vi har vært samboere og de har en relasjon. Da er det ekstra ille at jeg som mor med hovedomsorgen blir totalt overkjørt. Og fotballbanen var stengt pga korona, alle barna tilknyttet klubben hadde fått beskjed om å holde seg borte.

Da får dere bare være uenig og at du gjør som du vil. Ikke noe far kan gjøre uansett så lenge han ikke kommer å henter ungen med tvang. 

AnonymBruker
Skrevet

Og at fotballbanen var stengt. Jaja, det er fult lov til å spille fotball ute, men ikke slik som før nei. Så at du henger deg opp i at de brøt en klubb sine regler er jo ikke det du henger deg opp i i det hele tatt, men faktumet at de var ute og spilte. Det er det som plager deg.

AnonymBruker
Skrevet

Og at fotballbanen var stengt. Jaja, det er fult lov til å spille fotball ute, men ikke slik som før nei. Så at du henger deg opp i at de brøt en klubb sine regler er jo ikke det du henger deg opp i i det hele tatt, men faktumet at de var ute og spilte. Det er det som plager deg.

At de var ute er uproblematisk, og at de spilte fortball er forøvrig også det. Positivt med lek og friluft! Men at de møter andre fremmede barn på banen er ikke ok, ei heller at hennes foreldre som kom fra andre siden av byen tok de med. Eksen selv kunne gitt barna samme gleden uten risiko! Jeg er helsepersonell og må følge strenge regler da vi er i beredskap og jeg skal ikke være en fare for mine pasienter. Nå har jeg ikke lenger kontroll over  "smitteleddene" min sønn evt har vært utsatt for (hvor var hennes foreldre før de kom? I butikken? Leverte tipping som de alltid gjør på lørdager? osv). 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

At de var ute er uproblematisk, og at de spilte fortball er forøvrig også det. Positivt med lek og friluft! Men at de møter andre fremmede barn på banen er ikke ok, ei heller at hennes foreldre som kom fra andre siden av byen tok de med. Eksen selv kunne gitt barna samme gleden uten risiko! Jeg er helsepersonell og må følge strenge regler da vi er i beredskap og jeg skal ikke være en fare for mine pasienter. Nå har jeg ikke lenger kontroll over  "smitteleddene" min sønn evt har vært utsatt for (hvor var hennes foreldre før de kom? I butikken? Leverte tipping som de alltid gjør på lørdager? osv). 

Da må du nesten sette deg og barna i karantene fremover. Hvis det faktisk er så alvorlig nå. 

Gjest Kirsebæra
Skrevet

Mener du seriøst at du skal anmelde kjæresten til exen for å ha kommet på besøk og overnattet? 

AnonymBruker
Skrevet

Da må du nesten sette deg og barna i karantene fremover. Hvis det faktisk er så alvorlig nå. 

Ja det er det vi har vært...14 dager uten nærkontakt med andre enn de vi bor med. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er det vi har vært...14 dager uten nærkontakt med andre enn de vi bor med. 

Hjelper ikke om dere har vært. Du vet jo ikke om barna nå er smittsomme og omgås deg, og du omgås andre.

Så da er det på'n igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Kirsebæra skrev:

Mener du seriøst at du skal anmelde kjæresten til exen for å ha kommet på besøk og overnattet? 

Nei anmelde eksen for at hun bryter vår avtale (lovet å bare være hjemme og ikke møte noen) og FHIs amnodninger. Dette da eksen skal melde meg til FVK for at jg hentet tidligere enn avtalt da hun skulle ha fest! 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Kirsebæra skrev:

Fvk er ikke politiet. 

Og fvk kan ikke gjøre noe uansett. De er inhabile. De kan kun veilede, og man kan fritt drite loddrett i hva dem sier. Har ingen betydning. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke om dere har vært. Du vet jo ikke om barna nå er smittsomme og omgås deg, og du omgås andre.

Så da er det på'n igjen. 

Ja det er nettopp det!! Eksens hensynsløshet har satt oss i ytterligere isolasjon i 14 dager , og dermed får jeg ikke gjort jobben min!

• Liker 1
Gjest Kirsebæra
Skrevet

Ikke at det er viktig, men jeg blir forvirret...er exen ho eller han? Innlegget er forvirrende. Hvem er hvem her? 

Og uansett, det får da være grenser for hva man skal anmelde og ta videre. SOM OM AT MAN IKKE HAR VIKTIGERE TING Å FORETA SEG FOR TIDEN. Ærlig talt. 

Foreksempel prøve å holde konfliktnivået på et minimum. 

AnonymBruker
Skrevet

Fvk er ikke verdt en dritt. Dessuten, ingen får komme inn der nå på lenge uansett. De har absolutt ingen myndighet og man kan i grunn bare jatte med de uten at det vil ha noe å si. 

Anonymkode: 2b9b6...d8c

• Liker 2
Gjest Kirsebæra
Skrevet

Men kjære vene, det er ikke sånn at dere må i karantene fordi dere har vært i nærheten av folk! 

Var disse menneskene syke på noen som helst måte? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er nettopp det!! Eksens hensynsløshet har satt oss i ytterligere isolasjon i 14 dager , og dermed får jeg ikke gjort jobben min!

Rart du ikke nevnte det som en del av frustrasjonen i HI. Eller i det hele tatt før nå.... Meget beleilig når betydningsfull info kommer når det passer i historien som utspiller seg. 

• Liker 1
  • Opprett ny...