Gå til innhold

Alle dagligvarebutikker bør tilby hjemlevering nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er lang ventetid på kolonial og meny. Man må vente en uke på å få maten, samtidig blir man oppfordret til å ikke hamstre. Ikke alle som tør å gå i butikken nå, særlig ikke hvis man tilhører risikogruppen eller har med eldre personer å gjøre. Synes fortsatt Norge ligger bakpå med å innføre flere tiltak. 

Anonymkode: 334eb...624

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er lang ventetid på kolonial og meny. Man må vente en uke på å få maten, samtidig blir man oppfordret til å ikke hamstre. Ikke alle som tør å gå i butikken nå, særlig ikke hvis man tilhører risikogruppen eller har med eldre personer å gjøre. Synes fortsatt Norge ligger bakpå med å innføre flere tiltak. 

DEt er ikke bare å opprette en nettbutikk. Det koster penger, og man skal ha flere ansatte til å både pakke maten + kjøre den ut. Så det er ikke så enkelt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, tussi84 skrev:

DEt er ikke bare å opprette en nettbutikk. Det koster penger, og man skal ha flere ansatte til å både pakke maten + kjøre den ut. Så det er ikke så enkelt.

Regjeringen stiller sikker opp med ekstra penger. De permitterte stiller sikker opp. 

AnonymBruker
Skrevet

Det blir for dyrt for meg. 

Anonymkode: 9ed0b...147

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det blir for dyrt for meg. 

Å handle mat over nett mener jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Still opp som frivillig og ta vips og kontant.

Hvis ei venninne av meg hadde tilbudt seg dette så hadde jeg latt henne. Om hun ønsket å kjøre land og strand.

Da måtte kunden i tilfelle fått kvitteringen på sms. Og kun tørre varer da vi ikke har bil med kjøling. 

Anonymkode: 00043...c20

Skrevet

Regjeringen stiller sikker opp med ekstra penger. De permitterte stiller sikker opp. 

Nå er det vel få/ingen som har blitt permitert fra dagligbransjen enda.
Og i disse tider vil nok ikke butikkene ansette noen nye heller.

Det du sier er nok en fin ide, men vanskelig å la seg gjennomføre.

AnonymBruker
Skrevet

Europris har klikk og hent i butikk f. Eks.

De har jo en del forbruksvarer. 

AnonymBruker
Skrevet

Enig, men der er noen bedrifter som normalt leverer til skoler/arbeidplasser og sånt som er på trappene..håpe de får fingern ut snart og er klar til hjemmelevering. Jeg er riskogruppe og må gå på butikken liksom..det kommer jo ikke til å gå bra i lengden..

Anonymkode: e7174...d18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, tussi84 skrev:

Jeg tenkte på de permitterte i andre yrker som reiseliv, hotell, flyvirksomhet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kolonial.no ser ut til å kun levere i Oslo-området som allerede har flust av lignende tjenester fra før + et lass av butikker i umiddelbar nærhet.

Anonymkode: 28f2c...241

AnonymBruker
Skrevet

Enig, men der er noen bedrifter som normalt leverer til skoler/arbeidplasser og sånt som er på trappene..håpe de får fingern ut snart og er klar til hjemmelevering. Jeg er riskogruppe og må gå på butikken liksom..det kommer jo ikke til å gå bra i lengden..

Anonymkode: e7174...d18

Det er opprettet en facebookgruppe som heter «Oslo hjelper Oslo» hvor frivillige handler mat og setter ved døren. Da må man betale på forskudd via vipps. Mulig det er opprettet slike grupper i flere byer. Kanskje du kan høre med frivillighetssentralen i bydelen din? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, tussi84 skrev:

Om en ønsker å få betalt ja... Men sikker på at hvis de riktige folkene med mulighet tilbyr dugnad på egen fritid så kan nok mye gjøres. 

Jeg jobber i dagligvaren og hadde glatt kjørt hjem til folk på egen regning og egen tid. Til vanlig er jeg besøkshjem og støttekontakt. Støttekontakt jobben er betalt, men lønnen bruker jeg til å ta med barnet på aktiviteter eller spise/kjøpe ting til henne. Foreldrene er begge uføre så har ikke så mye å rutte med så siden jeg kjenner situasjonen demmes fra før gjennom venner så ønsket jeg å gjøre det slik.

Så hadde jeg hatt tid så kunne jeg gjort levering av mat selv, men vi er allerede underbemannet og varer pøses ut. Vi har løpt siden onsdag. For så vidt skulle jeg klart å funnet tid, men jeg kan ikke sprenge meg selv heller oppi dette, og jeg har ett barn som skal følges opp også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kolonial.no ser ut til å kun levere i Oslo-området som allerede har flust av lignende tjenester fra før + et lass av butikker i umiddelbar nærhet.

Anonymkode: 28f2c...241

Hvilke tenker du på når du sier flust av lignende tjenester? De eneste jeg vet om er kolonial, meny og morgenlevering. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å handle mat over nett mener jeg.

Har du sett om du f. Eks kan bruke klikk og hent på Europris? Det koster ingenting. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, tussi84 said:

Har sett flere nye ansatte på coop xtra. Er i en stor by også. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har sett flere nye ansatte på coop xtra. Er i en stor by også. 

Slik folk handler om dagen, så er nok de nødvendige til å fylle opp alle varene igjen..

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du sett om du f. Eks kan bruke klikk og hent på Europris? Det koster ingenting. 

Er ikke Europris i nærheten av meg, Da måtte jeg reist med buss eller tog. Nei, mine butikker får værsågod ha adgang for kunder. Jeg vil plukke mine varer selv uten å betale ekstra, samt føle meg noenlunde normal.

AnonymBruker
Skrevet

Støttes

Anonymkode: 3301a...2e9

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, tussi84 said:

Slik folk handler om dagen, så er nok de nødvendige til å fylle opp alle varene igjen..

Nei, de vanlige ansatte ser ut til å ha blitt syke, så de er blitt nødt til å ta inn nye i kassene. De har en fast gruppe som kun styrer med å pakke ut matvarer og stable i hyller, men antar de vil ha behov for nye der også etterhvert.

• Opprett ny...