AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Holdt meg inne i to uker nå. Ikke vært utenfor døren faktisk. Får familie og venner til å handle for meg og de setter det utenfor døren. Jeg var kun en gang hos lege, da jeg trodde jeg var på vei til å få influensa og jeg visste lite om corona....jeg syns denne influensaen var så rar, for den såre halsen var helt annerledes enn alt før. Legen konstanterte lufteveisinfeksjon på vei til å sette spor i lungene. Jeg er siden det blitt verre. MYE verre. Hardt press på brystet, hoster, hoster, hoster (det sterkeste symptomet), tidvis hostet blod, tørr hoste, kribler i halsen, noe hodepine, feber til og fra, småvondt i korsryggen, tungpustet, kortpustet, føles som 50 murstein på brystet og klarer ikke sove annet enn på magen, trett... Ingen snue, rennende nese eller slik muskelverk som er typisk influensa... Jeg er nokså sikker på dette er corona. Noen som vet om corona kan vare i ukesvis, hvis man først får det? Og hvorfor tester de meg ikke når jeg er så syk? Jeg syns det er rart. Kan det være pga manglende utstyr eller er det fordi jeg ikke er i risikogruppen? Vil gjerne høre fra noen som vet dette. Jeg er lei....har det vondt og er litt redd faktisk. Anonymkode: b5d5f...31d 2
melgu Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Hvorfor skal du testes? Mest sannsynlig har du smitten og så lenge du har disse symptomene må du holde deg hjemme isolert. Hva må du gjøre annerledes hvis du får en test og tester positivt? Er det ikke bedre at testen blir spart til noen som virkelig trenger den, feks helsearbeidere? 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Høres ut som corona, pga begrenset utstyr testes helsepersonell og de som er aller dårligst, og de i risikogruppen. Har du vært i kontakt med legen på nytt da? Anonymkode: 4f43a...d0a 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 De tester ikke folk som ikke trenger helsehjelp (med unntak av helsepersonell). Hvis du klarer deg hjemme alene så fortsett å være i karantene, også en stund etter du føler deg frisk (usikker på hvor lenge, mener jeg leste 1 uke). Anonymkode: 299c0...9bb 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 Masse god bedring, tenker på deg ❤️ synes det er dårlig at du ikke blir testet når du er så syk. Er nok fordi du ikke er i risikogruppen, de tester vel bare alvorlig syke nå pga manglende utstyr som du nevner. Er du alene? Det går nok veldig fint, men forstår at du er redd. Ta en dag av gangen, og om du føler det blir veldig ille og helt kritisk ringer du nødtelefonen. Husk på at dette går fint for de aller fleste - du kommer deg gjennom det. Men sender deg mange tanker og masse god bedring🥰 Anonymkode: e5bd5...c9d 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Holdt meg inne i to uker nå. Ikke vært utenfor døren faktisk. Får familie og venner til å handle for meg og de setter det utenfor døren. Jeg var kun en gang hos lege, da jeg trodde jeg var på vei til å få influensa og jeg visste lite om corona.... Jeg er nokså sikker på dette er corona. Noen som vet om corona kan vare i ukesvis, hvis man først får det? Og hvorfor tester de meg ikke når jeg er så syk? Anonymkode: b5d5f...31d Det høres ut som om du snakker om et tidspunkt hvor viruset ikke engang var kommet til Norge? Uansett, det er umulig å være sikker på at det er viruset man har. De tester forresten ikke på samme måte lenger. Det er i grunn ikke noe vits. Hvis det blir akutt, så må du ringe 113. Anonymkode: 74988...b61
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som om du snakker om et tidspunkt hvor viruset ikke engang var kommet til Norge? Uansett, det er umulig å være sikker på at det er viruset man har. De tester forresten ikke på samme måte lenger. Det er i grunn ikke noe vits. Hvis det blir akutt, så må du ringe 113. Anonymkode: 74988...b61 Det kan ha kommet til Norge lenge før det ble oppdaget. Ut fra symptomene høres det ut som det som beskrives som Coronasymptomer, men det kan også være annen luftveisinfeksjon. Anonymkode: b2919...50a 1
Jaybird Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 Husk at ingen er tjent med at vi overbelaster helsevesenet nå. Det er VIKTIG, slik at de som trenger det får helsehjelp. Det er ikke vits å teste folk fremover, bare for å få bekreftet eller avkreftet, når det uansett ikke gjelder mennesker som trenger helsehjelp. Med andre ord, klarer du deg uten legehjelp så må du dessverre bare gjøre det, og huske på at du kan ringe etter ambulanse om det skulle bli veldig alvorlig/behov for det. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 Har mye det samme som deg. Men hvor ille skal det være før man oppsøker lege? For jeg trenger jo ikke egentlig å gå til lege for dette, men må jo ha sykemelding for å kunne holde meg borte fra jobb. Anonymkode: 8a0f9...d42 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 Ts her. Forstår at testingen bør spares til noen som virkelig trenger det, som helsearbeidere, men det hadde likevel vært betryggende for meg å vite hva det er jeg "har". Jeg var utenlands like før det kom til Norge. Her jeg bor er foreløpig ingen smittet, men jeg tror det er mørketall og jeg tror jeg er en av dem som er smittet. Satt på bord, på et skip, ved siden av hauger av kinesere...kan ha blitt smittet der. Vet ikke. Jeg holder meg selvsagt hjemme og isolert, men er likvel litt redd siden det trekker sånn ut. Hosten er ekstrem og gir seg ikke. Halsen er sår som fy og det føles som halsen er blitt trangere, på et vis...Aldri hatt det slik før Er vel lov å være litt engstelig selvom jeg ikke er i risikogruppe? og er det noen som vet om ryggsmertene kan komme av corona eller er det helt tilfeldig at det inntreffer samtidig? Anonymkode: b5d5f...31d 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som om du snakker om et tidspunkt hvor viruset ikke engang var kommet til Norge? Uansett, det er umulig å være sikker på at det er viruset man har. De tester forresten ikke på samme måte lenger. Det er i grunn ikke noe vits. Hvis det blir akutt, så må du ringe 113. Anonymkode: 74988...b61 Var på reise i uke 9. Når kom viruset til Norge? uke 10? Så sånn sett kan jeg ha vært en av de første smittebærere evt...Jeg vet jo ikke. Håper og tror ikke det blir akutt nå, jeg har det bedre, ikke fullt så mye trykk i brystet....men hosten og halsen ....fortsatt helt ekstremt!! Anonymkode: b5d5f...31d
Jaybird Skrevet 15. mars 2020 #12 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er vel lov å være litt engstelig selvom jeg ikke er i risikogruppe? Såklart er det lov! Du er så absolutt ikke alene om å være engstelig om dagen, og hadde det vært noe mer normale tilstander skulle du selvfølgelig fått testen som mulig kunne betrygget deg. Men det er unntaktstilstand nå, og det kommer til å bli mange, veldig mange som får viruset. Spørsmålet er bare om vi klarer å hale det ut i tid eller ikke. God bedring!! 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Skrevet 15. mars 2020 Jeg ble syk i slutten av januar, samme opplegget som deg. Hostet som en gal! Kastet opp flere ganger daglig pga ekstremhoste, gispet etter luft og kjempevondt i brystet. Vond hals i nesten 2 uker. Har fremdeles litt hoste snart 2 mnd etterpå. Og det kan jo umulig ha vært korona det jeg fikk i januar (ikke reist, ikke vært med folk som har reist). God bedring! Anonymkode: 0a355...781
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #14 Skrevet 15. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Masse god bedring, tenker på deg ❤️ synes det er dårlig at du ikke blir testet når du er så syk. Er nok fordi du ikke er i risikogruppen, de tester vel bare alvorlig syke nå pga manglende utstyr som du nevner. Er du alene? Det går nok veldig fint, men forstår at du er redd. Ta en dag av gangen, og om du føler det blir veldig ille og helt kritisk ringer du nødtelefonen. Husk på at dette går fint for de aller fleste - du kommer deg gjennom det. Men sender deg mange tanker og masse god bedring🥰 Anonymkode: e5bd5...c9d Tusen takk. Er alene med 2 barn ja. De er i karantene for sikkerhets skyld. Ja blir litt redd. Takk for gode ord, trengte det ❤️ Anonymkode: b5d5f...31d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har mye det samme som deg. Men hvor ille skal det være før man oppsøker lege? For jeg trenger jo ikke egentlig å gå til lege for dette, men må jo ha sykemelding for å kunne holde meg borte fra jobb. Anonymkode: 8a0f9...d42 Du kan ringe legen og spørre om sykemelding. De vil ikke ha deg på kontoret med disse symptomene, så de er nok behjelpelige. Jeg vil forresten anbefale alle dere som har Coronasymptomer å behandle dette som Corona. Dvs; meld fra til alle dere har møtt at dere har symptomene, slik at de kan sette seg selv i karantene. Anonymkode: 299c0...9bb 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 Skjønner godt at du er litt engstelig jeg. Hvor mange dager har du vært syk nå? Det pleier jo å gå over etter 3-4 uker. Høres ut som det verste kanskje er over nå. Anonymkode: c55ad...0eb
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ble syk i slutten av januar, samme opplegget som deg. Hostet som en gal! Kastet opp flere ganger daglig pga ekstremhoste, gispet etter luft og kjempevondt i brystet. Vond hals i nesten 2 uker. Har fremdeles litt hoste snart 2 mnd etterpå. Og det kan jo umulig ha vært korona det jeg fikk i januar (ikke reist, ikke vært med folk som har reist). God bedring! Anonymkode: 0a355...781 Samme her. Hostet så jeg kastet opp. Slet med å puste. Helt forferdelig! Merkelig det ikke gir seg hos deg....Men det kan kanskje ikke være corona du har hatt....? er det helt umulig altså, siden du ikke har vært ute og reist..? Anonymkode: b5d5f...31d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #18 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner godt at du er litt engstelig jeg. Hvor mange dager har du vært syk nå? Det pleier jo å gå over etter 3-4 uker. Høres ut som det verste kanskje er over nå. Anonymkode: c55ad...0eb Takk. Jeg har vært syk 2 og en halv uke ca...Håper inderlig det gir seg snart...Slitsomt. Veldig redd for at jeg kan smittet mine foreldre, som er over 70... Anonymkode: b5d5f...31d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #19 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Hostet så jeg kastet opp. Slet med å puste. Helt forferdelig! Merkelig det ikke gir seg hos deg....Men det kan kanskje ikke være corona du har hatt....? er det helt umulig altså, siden du ikke har vært ute og reist..? Anonymkode: b5d5f...31d Jeg har bare litt tørrhoste igjen heldigvis, ikke i nærheten av hva det har vært. Ja, tror ikke det kan ha vært korona det jeg hadde. I min kommune er det bare 6 stk som har det per nå (selvfølgelig mørketall), men tenker at det burde vært mange flere syke om det har vært i omløp her siden januar. Ene barnet mitt var også syk, men tenåringen og mannen min fikk det ikke. Krysser fingrene for at du føler deg bedre snart. Anonymkode: 0a355...781
uranus Skrevet 15. mars 2020 #20 Skrevet 15. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var på reise i uke 9. Når kom viruset til Norge? uke 10? Så sånn sett kan jeg ha vært en av de første smittebærere evt...Jeg vet jo ikke. Håper og tror ikke det blir akutt nå, jeg har det bedre, ikke fullt så mye trykk i brystet....men hosten og halsen ....fortsatt helt ekstremt!! Anonymkode: b5d5f...31d Hvor var du på reise? Lettere å gi svar da. Og hvorfor dro du når dette hadde spredd seg til mange land allerede?
Anbefalte innlegg