Gå til innhold

Mulig å ha corona i håret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har vært ute å reist idag på Gardemoen, bare en kort reise Bergen-Oslo. Har selvsagt byttet ut alt av klærne jeg hadde når jeg reiste og dusjet osv, men ikke håret, da det blir så tørt, og elsker håret mitt slik det er nå. Uansett, spm er, er det mulig å ha corona i håret, som f.eks kunne ha litt vasket vekk under vann? 

Sikkert sykt dumt spm 😜

Anonymkode: 459ad...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

🙄 les den nyeste kunngjøringen her inne du!

Anonymkode: 7ca9e...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

🙄 les den nyeste kunngjøringen her inne du!

Anonymkode: 7ca9e...7fb

Hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor?

På toppen av alle sider. Det står at alt som handler om dette må legges inn i coronaforumet. 

Men svarer deg: det er selvsagt en fordel å dusje, vaske håret og skifte klær. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

På toppen av alle sider. Det står at alt som handler om dette må legges inn i coronaforumet. 

Men svarer deg: det er selvsagt en fordel å dusje, vaske håret og skifte klær. 

Gjør alt det der, men vasker ikke håret, da det blir fort slitt. Men sannsynligheten er el svært liten for at corona kan "sette" seg fast i håret? Høres litt merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør alt det der, men vasker ikke håret, da det blir fort slitt. Men sannsynligheten er el svært liten for at corona kan "sette" seg fast i håret? Høres litt merkelig ut.

Viruset overlever lenge på overflater, og håret vil være mottakelig for bakterier. Det er vanskelig å si, men jeg hadde helt klart vasket håret, uansett hvor stor sannsynlighet det er. Er det en sannsynlighet, så gjør man det man kan for sikkerhetsskyld. Så viktig er det ikke med nydelig hår

Endret av Anzii
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt av mikroorganismer kan havne i håret. Så puster du det inn. 

Jeg hadde vasket håret etter å ha vært på flyplass eller i tett kontakt med masse andre folk. Men du velger jo selv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns ikke det var dumt spørsmål. Det fins ingen grunner til å tro at viruest IKKE kan sette seg i håret? De har jo sagt det kan være på yttertøy/tøy/ huden osv fra før, så hvorfor ikke håret? Jeg ville vasket meg fra topp til bunn med sepe  og skiftet alt tøy etter all offentlig transport/steder der er mange nå. Hva med at du bruker hodeplagg av noe slag om du ikke kan vaske det så ofte? Luer eller noe? 

Anonymkode: e4324...8d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å faen, da har jeg sikkert korona på kjønnshåret og rompeskjegget🦠.

Fram med høvelen nå altså👍🏻

Anonymkode: d75ef...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vasker du aldri håret???! Fy faen, så uhygienisk. Jeg kan nesten kjenne lukta helt hit. :spy: :kvalm: og hvis håret blir så tørt av å vaske det bruker du feil shampo. Kjøp noe av kvalitet for tørt hår. 

Anonymkode: 87e2e...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det kan sette seg i håret. Hvis noen nyser i nærheten havner det selvfølgelig like lett i håret som på klærne eller i nesa di, og det kan leve en god stund der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å faen, da har jeg sikkert korona på kjønnshåret og rompeskjegget🦠.

Fram med høvelen nå altså👍🏻

Anonymkode: d75ef...4b1

Lett for, om du har hatt besøk der. Vil anbefale deg å rake av hodet samtidig.

Anonymkode: e4324...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vasker du aldri håret???! Fy faen, så uhygienisk. Jeg kan nesten kjenne lukta helt hit. :spy: :kvalm: og hvis håret blir så tørt av å vaske det bruker du feil shampo. Kjøp noe av kvalitet for tørt hår. 

Anonymkode: 87e2e...aae

Slapp av, hun sa ikke at hun aldri vasker håret. Hår stinker ikke uansett.

Anonymkode: c1e0e...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud, håret ditt blir da ikke ekstremt ekstra slitt av én ekstra hårvask pga denne ene flyturen. Da må du vaske mye og ofte.

Anonymkode: 4740d...75d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...