Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har veldig lyst på lyseblondt hår, hatt det en gang for 12 år siden og alle sa jeg kledde det så godt!

Men også fått høre av en eks at jeg var fin med mørkt hår.

Uansett er begge deler finere enn det musegrå/naturlige jeg har nå, med en touch av gammel utvasket brunfarge  på nederste halvdel.

Men har desverre ikke det sunneste håret, det er tynt og litt slitt. Hvertfall nederst. Jeg er villig til å klippe til skulderne om jeg skal bleke det, men spørsmålet er hvor skadelig er bleking for håret hvis det klipper av det slitte jeg har? Er det veldig skadelig for resten? Hvor ofte må jeg etterfarge for å vedlikeholde og må det gjøres hos frisør hver gang?

Hvis jeg går lei av blondt kan jeg farge med mørkt oppå eller vil det bli oransj da så jeg må avfarge og gjøre masse skadelige behandlinger?

Og regner med det er dumt å ta mørk semi permanent farge nå, også blondt til våren? Bør vel være naturlig ufarget så godt som mulig hvis jeg skal farge blondt?

Anonymkode: 7e035...3ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Googla bayalage?

Eller babylights?

Hjemmefarget helt lyst eller helt mørkt er sjeldent pent.

En hel farge, farger man ikke mer.

Til nød om hele håret skal være platinablondt.

Du burde vente til frisørene er åpne :)

Bleking sliter ekstremt. Helt lyst hår krever ettervekst hver 3 uke.

Mørk brunt og, hvis du er lysere.

Ettervekst er ikke pent.

Med mindre det er bayalage farget. Da kan du gå lenge.

Anonymkode: 8fe25...3bb

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Familytree skrev:

50/50

Syns faktisk Dua Lipa sin 50/50 er kul og har vurdert det. Ser nok kanskje bedre ut på scenen enn til hverdags, og kan muligens blir for mye Christina Aguleira á år 2000 med langt hår.. Sort under, lyst over :)

https _hypebeast.com_wp-content_blogs.dir_6_files_2019_11_celebrity-hair-style-fall-winter-inspiration-dua-lipa-bella-hadid-1.jpg

dua-lipa-01-2.jpg

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Googla bayalage?

Eller babylights?

Hjemmefarget helt lyst eller helt mørkt er sjeldent pent.

En hel farge, farger man ikke mer.

Til nød om hele håret skal være platinablondt.

Du burde vente til frisørene er åpne :)

Bleking sliter ekstremt. Helt lyst hår krever ettervekst hver 3 uke.

Mørk brunt og, hvis du er lysere.

Ettervekst er ikke pent.

Med mindre det er bayalage farget. Da kan du gå lenge.

Anonymkode: 8fe25...3bb

Ja det var baylage jeg hadde den gangen for mange år siden, farget aldri etterveksten da men bare lot det vokse ut. Er nok aktuelt med baylage nå hvis jeg går for blondt, men jeg vil ha helt bleket og ikke bare en lys tone om du skjønner så vet ikke om det er mulig med baylage.. farging av ettervekst hver tredje uke vet jeg at jeg ikke har råd til.

Mener du at mørkebrunt sliter også like mye som blondt eller at man må farge etterveksten like mye? Jeg hadde brunsort for et par år siden, og farget etterveksten kanskje hver 4-5 måned. Det gikk helt greit men man så jo skille om man så godt etter.. Men er enig ettervekst er virkelig ikke pent, derfor jeg helst ville kunne farget ettervekst hjemme for har ikke råd til frisør 2500 kr hver måned heller 😕

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være utrolig fint med velstelt musegrått hår altså. Alltid tenkt det har vært undervurdert av mange damer. Bare noen striper for å skape liv, er nok. 

Anonymkode: d4d72...3c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan være utrolig fint med velstelt musegrått hår altså. Alltid tenkt det har vært undervurdert av mange damer. Bare noen striper for å skape liv, er nok. 

Anonymkode: d4d72...3c3

Joda! Men hele poenget for min del med å ville farge er å få en helt ny look. Ute av et dårlig forhold og vil kvitte meg med alt det gamle 😊 New me, liksom 😊

Gjest EmKay
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har veldig lyst på lyseblondt hår, hatt det en gang for 12 år siden og alle sa jeg kledde det så godt!

Men også fått høre av en eks at jeg var fin med mørkt hår.

Uansett er begge deler finere enn det musegrå/naturlige jeg har nå, med en touch av gammel utvasket brunfarge  på nederste halvdel.

Men har desverre ikke det sunneste håret, det er tynt og litt slitt. Hvertfall nederst. Jeg er villig til å klippe til skulderne om jeg skal bleke det, men spørsmålet er hvor skadelig er bleking for håret hvis det klipper av det slitte jeg har? Er det veldig skadelig for resten? Hvor ofte må jeg etterfarge for å vedlikeholde og må det gjøres hos frisør hver gang?

Hvis jeg går lei av blondt kan jeg farge med mørkt oppå eller vil det bli oransj da så jeg må avfarge og gjøre masse skadelige behandlinger?

Og regner med det er dumt å ta mørk semi permanent farge nå, også blondt til våren? Bør vel være naturlig ufarget så godt som mulig hvis jeg skal farge blondt?

Ja, klart det blir slitt av bleking. Men friskt hår tar selvsagt mindre skade av det enn slitt hår, så om du klipper av det verste, vil over-all resultatet se penere ut. 

Hvor ofte du trenger å vedlikeholde er individuelt, men tommelfingerregel er hver 6.uke. Jeg ville gjort det hos frisør hver gang. Det blir mest sannsynlig finere, og de kan ikke garantere for resultatet om du bleker selv innimellom frisørbehandlinger. I tillegg sliter hjemmebleking mer på håret. Den er både sterkere, og du har ikke den sammen kompetansen som en frisør har. 

Du kan fint farge oppå bleket hår, men hvis du farger med hjemmefarge - og senere vil bleke igjen, blir det vanskelig for en frisør å vite hvordan resultatet blir. 

Hvis du tar mørk farge nå, for så å bleke til våren, vil det føre til unødvendig mye slitasje på håret. Det er ikke lenge til våren. 

Men for all del, farg i vei, det er bare hår :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...