AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Har prøvd å ringe mental helse flere ganger i dag. Sliter skikkelig med å bli sittende inne, alene hele dagen. Bor alene og har ikke noe særlig nettverk, lite familie og venner. Sliter med depressive tanker i utgangspunktet. Nå er det altså ingen hjelp å få de neste ukene med tanke på psykolog. Mental helse telefonen er det umulig å komme igjennom på. Flere som sliter med det samme? Anonymkode: 3d99b...b4a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Jeg ringte 19:30 og fikk svar? De sa ingenting om stor pågang da. Vi får krysse alle fingre og tær for telefonsamtaler hos psykolog. Anonymkode: fa8b2...0c0
Missbehave Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Kanskje du kan logge på chat så fort de åpner muligheten til chat og be dem ringe deg når de har tid? Kanskje du kan forsøke å kontakte ambulant akutteam. De tar deg sikkert ikke inn på time, men de vil kunne snakke med deg. Eller så kan Kirkens SOS ringes også. Sliter ikke med det samme (har angst for telefoner da). Men skjønner det er vanskelig for de som sliter. Håper du får tak i noen som kan snakke med deg ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte 19:30 og fikk svar? De sa ingenting om stor pågang da. Vi får krysse alle fingre og tær for telefonsamtaler hos psykolog. Anonymkode: fa8b2...0c0 Jeg ringte tre ganger for en time siden. Opptatt. Blir litt fortvilet. Anonymkode: 3d99b...b4a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg ringte tre ganger for en time siden. Opptatt. Blir litt fortvilet. Anonymkode: 3d99b...b4a Blir bare spekulasjoner, men jeg regner med det er blitt stor pågang etter at de annonserte stenging for psykologer (på en litt uklar måte!). Se innlegget fra Missbehave om alternativer, og forsøk for eksempel å ringe legevakten for å få kontakt med AAT (116117), hvis det føles veldig akutt ut. Anonymkode: bed81...ade
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 Bruker ikke de telefonene og chattene. Men sliter med det samme, ekstreme selvmordstanker og panikk rundt å miste psykologtilbudet. Er innelåst alene. Familien er lite behjelpelig da de mener jeg ikke trenger psykolog, ikke tror de på corona heller. Så de er ikke noe støtte. Anonymkode: 976db...362
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 Psykologkontoerene stenger, men går der ikke ant å ha samtale med psykologen vis skype eller telefon? Bare en tanke? Anonymkode: 9bc44...e2d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 De fleste vil tilby videkonsultasjoner/ekonsultasjoner/telefonhjelp Anonymkode: 8f47e...f8a 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 Psykologene kommer jo ikke til å legge ned arbeidet og ta fri! Det går an å ha timer både via telefonen og via skype blant annet! Anonymkode: 3a4d9...523 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 Og du burde ha postet dette under korona-forumet! Tråden din vil nok bli slettet jf. de nye retningslinjene angående korona-tråder... Anonymkode: 3a4d9...523
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De fleste vil tilby videkonsultasjoner/ekonsultasjoner/telefonhjelp Anonymkode: 8f47e...f8a Psykologene altså. link til hjelpetelefoner: https://www.psykologforeningen.no/publikum/trenger-du-noen-aa-snakke-med Anonymkode: 8f47e...f8a 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #12 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Og du burde ha postet dette under korona-forumet! Tråden din vil nok bli slettet jf. de nye retningslinjene angående korona-tråder... Anonymkode: 3a4d9...523 Dette er da ingen koronatråd. I hvert fall ikke før nå! Anonymkode: bed81...ade 1
ukjentjente Skrevet 18. mars 2020 #13 Skrevet 18. mars 2020 Hør med psykologen din eller hva du nå har om hun/han kan tilby deg samtale over tlf eller video. Jeg ble kontaktet av min psykiater som sa at tlf samtale er mulig. Jeg avslo dette fordi jeg hater å prate i tlf med anrre enn familie og nære venner, så hadde ikke fått noe utbytte av det. Men for mange anrre burde jo det være et godt tilbud når man ikke kan sees. Så dette bør du forhøre deg om 😊 Ellers tenker jeg at vi alle må være mer tolmodige og solidariske med hverandre i disse tider. Alle står npk på for å få hjulpet alle, men tenk deg hvor mange som sikkert ringer nå for mental helse. De jobber sikkert på spreng for å hjelpe alle og for alt vi vet jobber de kanskje nå med å utvide sitt tilbud. Men til det trenger de mer frivillig arbeidskraft osv. Dette kom nok veldig brått på de fleste, så det kan ta litt tid før den bye hverdagen går på skinner. Er det krise må du ringe til riktig instans for det så du får hjelp fortest mulig kanskje sameiet du er en del av hst en face gruppe? Det har jeg og ser er det allerede flere naboer som hst tilbudt seg å hjelpe folk med alt fra handling til en liten tlf samtale om man er ensom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå