AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Hei tror dere de kommer til å stenge innenlandsk flyvninger, tog osv? studerer i oslo men har familie i Bergen og er usikker på om jeg bør dra dit og være med familien min eller fortsette å være her i bergen. hva hadde dere gjort? Anonymkode: a7d6b...991
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Nei ikke enda. Fly skal gå i mrg, altså mandag 16.3 Anonymkode: 494a4...1e8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 De kan vel ikke stenge kollektiv transport? Folk må komme seg til jobb. Anonymkode: df52c...1df 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 Hvem vet?🤷♀️ Her jeg bor blir busstilbudet redusert fra onsdag, da kutter de bussavganger de anser som "skoleruter". Tipper det kommer ytterligere reduksjon etterhvert, at dette bare er starten. Anonymkode: decb3...a3d 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 Er du folkeregistrert i Bergen skal du vel bli der. Om ikke må du melde flytting hjem. Du burde kontakte kommunen og sjekke. Buss, tog og fly skal fortsatt gå innenlands, men hovedsaklig for frakt av mat og varer samt at ansatte i viktige yrker skal kunne gå på jobb. Er ikke sikkert du får reise med andre ord. Anonymkode: a51aa...2c6 1
Hr. Aktiv Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 Hvis folk klarer å gjøre det de har fått beskjed om og sykdommstilfellene begynner å synke gjør de nok ikke flere inngrep. Men hvis folk bare gir faen slik enkelte nå gjør og smitteandelen fortsetter å øke så tar de nok flere og mere upopulære grep ja. 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan vel ikke stenge kollektiv transport? Folk må komme seg til jobb. Anonymkode: df52c...1df Kollektivtransport burde for lengst være stoppet. Gange, sykkel, rullebrett, ski, spark med mer vil fortsatt være lov. Anonymkode: 84080...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 Du skal oppholde deg der du er registrert. Mange av oss må på jobb og reiser dit kollektivt, så de kan ikke stenge alt helt, men det er heller ikke meningen at folk skal reise unødvendig akkurat nå. Anonymkode: 2da34...03b 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 Kollektivtransport kan de ikke stenge. Folk må komme seg på jobb og drosje blir for tett og risikabelt for smitte. På t-bane eller tog har man plass nok til at man kan sitte 1m fra hverandre. Men unødvendig kjøring bør forbys. Jeg jobber turnus og sykling blir for langt. Jeg har heller ikke bil eller lappen. Kommer jeg meg ikke på jobb, må en annen overarbeidet kollega ta over. Anonymkode: 69075...718 3
tussi84 Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kollektivtransport burde for lengst være stoppet. Gange, sykkel, rullebrett, ski, spark med mer vil fortsatt være lov. Anonymkode: 84080...6b1 HVa med dem som ikke bor i gangavstand/sykkelavstand fra jobben, og som ikke har bil? De som fortsatt må på jobb, må jo komme seg dit på en måte..? 4
Maestro Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 Her i Rogaland, har de begynt med ferieruter.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #12 Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, tussi84 skrev: HVa med dem som ikke bor i gangavstand/sykkelavstand fra jobben, og som ikke har bil? De som fortsatt må på jobb, må jo komme seg dit på en måte..? Enig! Det skulle tatt seg ut å ta sparkesykkel 8 mil til jobb🙄 eller sykle midt på natta for å komme på jobb i tide🙈 Anonymkode: 69075...718 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig! Det skulle tatt seg ut å ta sparkesykkel 8 mil til jobb🙄 eller sykle midt på natta for å komme på jobb i tide🙈 Anonymkode: 69075...718 8 mil hver vei gir ikke rett til unntak. Noen timers sykkeltur er alltid mulig. Motorisert sykkel kan imidlertid ikke tillates. Anonymkode: 84080...6b1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #14 Skrevet 15. mars 2020 14 minutter siden, tussi84 skrev: HVa med dem som ikke bor i gangavstand/sykkelavstand fra jobben, og som ikke har bil? De som fortsatt må på jobb, må jo komme seg dit på en måte..? Hjelper ikke. Hvis tallene ikke stagnerer etterhvert og panikken brer seg, så vil det eneste alternative være å sperre av alt. Da stopper kollektivtransporten også. Jeg tror dessverre det ikke er så mange ukene til. Anonymkode: 125b3...37b 1
tussi84 Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hjelper ikke. Hvis tallene ikke stagnerer etterhvert og panikken brer seg, så vil det eneste alternative være å sperre av alt. Da stopper kollektivtransporten også. Jeg tror dessverre det ikke er så mange ukene til. Anonymkode: 125b3...37b Vel da får vi et problem i flere bransjer (Helse, Sikkerhet, butikk osv). Da kommer mange av disse ikke på jobb, og da vil det bli enda flere dødsfall fordi det er ikke nok personell på sykehusene. Privat folk som ikke har bil som ikke skal på jobb, men som feks skal til lege/sykehus, vil heller ikke komme seg dit. Noen vil kanskje heller ikke få handlet i butikk, da butikken ligger for langt unna i gåavstand. 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 12 minutter siden, tussi84 skrev: Vel da får vi et problem i flere bransjer (Helse, Sikkerhet, butikk osv). Da kommer mange av disse ikke på jobb, og da vil det bli enda flere dødsfall fordi det er ikke nok personell på sykehusene. Privat folk som ikke har bil som ikke skal på jobb, men som feks skal til lege/sykehus, vil heller ikke komme seg dit. Noen vil kanskje heller ikke få handlet i butikk, da butikken ligger for langt unna i gåavstand. Ja, det vil bli et problem. Men jeg kan dessverre ikke se at det ikke skulle bli stans sånn utviklingen er. Det strammes jo inn for dag for dag, og snart blir det portforbud hele døgnet tenker jeg. Helt til Norge går under av fullstoppen og det blir anarki. Anonymkode: 125b3...37b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #17 Skrevet 19. mars 2020 Jeg bruker min elektiske sparkesykkel fra bydue i disse dager, pendler to mil hver vei. fantastik i dette været da! det må sies:) Anonymkode: fcf46...bbb
Anbefalte innlegg