AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Kan vi sende barna i barnehagen etter nattevakt? Begge to jobber i helsevesenet som for tiden fører med seg en del overtid. Nå lurer jeg på hva vi gjør etter nattevakt når den andre drar på jobb? En av oss er hjemme, men den som er hjemme har ikke sovet på godt over et døgn og skal på jobb igjen senere på dagen. Sånn er det hver dag ettersom vi må bytte på å ta overtid. Anonymkode: 3eb8f...e08
Gidavmeg Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Snakk med styrer i barnehagen og få bekreftelse fra arbeidsgiver
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Nei, jeg fikk kun ha barnehage den tiden jeg er på jobb på dagtid. Anonymkode: 23eef...0e2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, jeg fikk kun ha barnehage den tiden jeg er på jobb på dagtid. Anonymkode: 23eef...0e2 Og bare under arbeidstiden. Anonymkode: 23eef...0e2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, jeg fikk kun ha barnehage den tiden jeg er på jobb på dagtid. Anonymkode: 23eef...0e2 Virkelig?! Mener de at helsearbeidere ikke skal få sove i det hele tatt?? Det kan jo ikke være bra for noen, minst av alt pasientene! Anonymkode: c0896...963 8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg fikk kun ha barnehage den tiden jeg er på jobb på dagtid. Anonymkode: 23eef...0e2 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og bare under arbeidstiden. Anonymkode: 23eef...0e2 Så etter å ha vært våken i over et døgn skal vi være våkne i 8 timer til før vi drar på jobb i nye 7,5 timer før vi får sove? Dette høres ut som oppskriften på utbrenthet og katastrofe på jobb. Anonymkode: 3eb8f...e08 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 Her hadde jeg hørt med den aktuelle barnehage. For søvn må en jo ha! Anonymkode: 45cac...bbe 3
Helgeline Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 Hvis begge jobber innen helse er kommunen pliktig til å sørge for et tilbud. Det må også gjelde arbeidstakere som trenger å sove fex mellom to nattevakter. 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 Fikk heller ikke tilbud pm barnehage. Her jobber begge i helsevesenet oj jeg jobber kun natt... Kjenner jeg gruer meg! Anonymkode: 802de...3ea
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 så rart!? Hvis det er noe tidspunkt det er viktig at du og mannen din er uthvilte (så langt det lar seg gjøre), så må det da være nå? Anonymkode: d15a1...4fd 3
Helgeline Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk heller ikke tilbud pm barnehage. Her jobber begge i helsevesenet oj jeg jobber kun natt... Kjenner jeg gruer meg! Anonymkode: 802de...3ea Man får ikke tilbud automatisk- må melde behov. 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #12 Skrevet 15. mars 2020 24 minutter siden, Gidavmeg skrev: Snakk med styrer i barnehagen og få bekreftelse fra arbeidsgiver Det skal vi gjøre. Anonymkode: 3eb8f...e08
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Skrevet 15. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virkelig?! Mener de at helsearbeidere ikke skal få sove i det hele tatt?? Det kan jo ikke være bra for noen, minst av alt pasientene! Anonymkode: c0896...963 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her hadde jeg hørt med den aktuelle barnehage. For søvn må en jo ha! Anonymkode: 45cac...bbe 6 minutter siden, Helgeline skrev: Hvis begge jobber innen helse er kommunen pliktig til å sørge for et tilbud. Det må også gjelde arbeidstakere som trenger å sove fex mellom to nattevakter. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk heller ikke tilbud pm barnehage. Her jobber begge i helsevesenet oj jeg jobber kun natt... Kjenner jeg gruer meg! Anonymkode: 802de...3ea Vi måtte melde inn behov og hvilke dager. Ta kontakt med styrer ved overtid og endringer. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: så rart!? Hvis det er noe tidspunkt det er viktig at du og mannen din er uthvilte (så langt det lar seg gjøre), så må det da være nå? Anonymkode: d15a1...4fd Jeg er enig i at dette er veldig merkelig hvis det er lagt opp til ingen hviletid mellom vaktene. Å legge seg for å sove med to små barn i hus etter nattevakt når man er alene med dem er ikke mulig, ikke forsvarlig heller. Jeg ser heller ikke for meg noen gjøre en god jobb etter halvannet-to døgn uten søvn. Det er direkte skummelt å sende utslitte folk på jobb. Ikke tror jeg noen er gode foreldre heller etter minimalt med søvn og krevende jobb over tid. Anonymkode: 3eb8f...e08 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #14 Skrevet 15. mars 2020 Vi tar imot barn til foreldre som jobber natt innen helse. Er ingen regler på når på døgnet du jobber, så lenge begge har samfunnskritiske jobber får man tilbudet. Anonymkode: 7aa26...b2f 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi tar imot barn til foreldre som jobber natt innen helse. Er ingen regler på når på døgnet du jobber, så lenge begge har samfunnskritiske jobber får man tilbudet. Anonymkode: 7aa26...b2f Det var godt å høre. Tar kontakt med barnehagen til barna i morgen. Anonymkode: 3eb8f...e08
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så etter å ha vært våken i over et døgn skal vi være våkne i 8 timer til før vi drar på jobb i nye 7,5 timer før vi får sove? Dette høres ut som oppskriften på utbrenthet og katastrofe på jobb. Anonymkode: 3eb8f...e08 Ja, hør med styrer du. Leste litt fort og så nå at dere begge jobber i helsevesenet. Selv er jeg alenemor og jobber ikke natt. Søvn må man jo ha for å fungere. Anonymkode: 23eef...0e2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Skrevet 15. mars 2020 Jeg jobber turnus og har ikke fortalt bhg hvordan jeg jobber annet enn at bhg er åpent for oss fra 09 til 15. Så om jeg kommer hjem fra nattevakt og leverer, er jeg ikke pliktig til å fortelle dem om jeg skal på jobb eller ikke. Det har ikke bhg noe med. Så lenge jeg hentet i bhg før den stenger. Anonymkode: 19edf...ea2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #18 Skrevet 15. mars 2020 Selvfølgelig skal du kunne bruke barnehagen på dagtid når du jobber natt. Det går under samme kategori som at dersom mor er hjemme og sover etter nattevakt, så kan far ta omsorgsdag med barna. Selv om mor teknisk sett er hjemme. Vanligvis kam ikke begge foreldre være hjemme med mindre en er syk, men nattarbeid er altså et av unntakene hvor dette er lov. Som helsepersonell trenger du ikke bekreftelse fra arbeidsgiver, det er bare tvilstilfeller som må bekrefte ovenfor barnehagen at de trenger tilbudet. Anonymkode: b98c6...4c1
Anbefalte innlegg