AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Grunnen til at jeg spør er fordi jeg, merkelig nok, trenger nye sokker. Det siste hele paret jeg hadde gikk det hull i i dag..... Jeg vet, rar problemstilling og i-landsproblem, men jeg trenger sokker og tenkte å dra på Cubus på senteret her. Men jeg kan ikke før på tirsdag. Er det stor sjanse for at alle slike butikker stenger i morgen? Er det noen kjeder som holder stengt allerede? Anonymkode: e2999...c44
Zienna Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Ja. Det kommer ikke til å være kunder der, og da stenger de.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 Går jo fint å bestille fra H&M, Lindex, Cubus på nett? Anonymkode: f8bbf...f91 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 Håper vi i det minste får noen timers forsvarsel! Anonymkode: bc63b...fea
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at jeg spør er fordi jeg, merkelig nok, trenger nye sokker. Det siste hele paret jeg hadde gikk det hull i i dag..... Jeg vet, rar problemstilling og i-landsproblem, men jeg trenger sokker og tenkte å dra på Cubus på senteret her. Men jeg kan ikke før på tirsdag. Er det stor sjanse for at alle slike butikker stenger i morgen? Er det noen kjeder som holder stengt allerede? Anonymkode: e2999...c44 Alle butikker, også matbutikkene blir nok stengt med det første. Anonymkode: 0421a...126
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper vi i det minste får noen timers forsvarsel! Anonymkode: bc63b...fea Det tviler jeg på. De vet at alle kommer til å dra dit for å prøve å rekke å kjøpe det de trenger. Anonymkode: 7bc55...e6c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alle butikker, også matbutikkene blir nok stengt med det første. Anonymkode: 0421a...126 Nei, det har de ikke gjort i Italia engang. Hvordan skal folk få kjøpt mat da? Anonymkode: 7bc55...e6c 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Alle butikker, også matbutikkene blir nok stengt med det første. Anonymkode: 0421a...126 Matbutikker og apotek blir IKKE stengt. Mulig noe redusert åpningstid feks stengt i helger dersom de følger samme linjen som i Italia, men de snakker faktisk om å la butikker være søndagsåpne, så tviler veldig på noen nedstenging. Anonymkode: f8bbf...f91 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Matbutikker og apotek blir IKKE stengt. Mulig noe redusert åpningstid feks stengt i helger dersom de følger samme linjen som i Italia, men de snakker faktisk om å la butikker være søndagsåpne, så tviler veldig på noen nedstenging. Anonymkode: f8bbf...f91 Har du kilde på det? Anonymkode: 7bc55...e6c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 Med mindre spredningen stagges veldig i løpet av en dag eller to blir nok alt annet enn matbutikker, apotek og kanskje dyrebutikker (dyra våre må jo ha mat) bli pålagt å stenge. Gir lite mening å la kjøpesentre være åpne nå. Det er minimalt med handel og det eneste man oppnår er uønsket oppsamling av folk. Bedre å stenge dørene før enn senere spør du meg. Anonymkode: 8af8d...16b 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #12 Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Matbutikker og apotek blir IKKE stengt. Mulig noe redusert åpningstid feks stengt i helger dersom de følger samme linjen som i Italia, men de snakker faktisk om å la butikker være søndagsåpne, så tviler veldig på noen nedstenging. Anonymkode: f8bbf...f91 Det gir mening å tillate den "vanlige" butikken å være søndagsåpen nå, fremfor de supertrange søndagsbutikkene der det er umulig å overholde "1-meters-regelen". Håper det skjer. Anonymkode: 8af8d...16b 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har du kilde på det? Anonymkode: 7bc55...e6c Hjelpes. Leser du ikke nettaviser og nyhetssider som VG, nrk, tv2 osv? Lokalaviser? Blandt annet er det en sak om åpen rema1000 butikk i dag. Anonymkode: f8bbf...f91 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #14 Skrevet 15. mars 2020 Ut i fra egen erfaring ser jeg ikke hvorfor myndighetene skal stenge butikker. På lørdag var jeg eneste kunde på et kjøpesenter midt i Bergen sentrum på dagtid. Butikkene kommer til å stenge seg selv dersom de ikke har nok kunder til å betale lønninger. Anonymkode: 1ee74...e9e 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Matbutikker og apotek blir IKKE stengt. Mulig noe redusert åpningstid feks stengt i helger dersom de følger samme linjen som i Italia, men de snakker faktisk om å la butikker være søndagsåpne, så tviler veldig på noen nedstenging. Anonymkode: f8bbf...f91 Når lagrene er tomme som følge av en logistikkjede som ikke får gjort jobben (stengte grenseoverganger med kontroller som tar lang tid, sjåfører som mister jobbene osv. fordi det er mindre oppdrag enn ellers) så vil alt i Norge bli stengt. Da begynner kaoset og kampen for overlevelse. Anonymkode: a6e9c...a96 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hjelpes. Leser du ikke nettaviser og nyhetssider som VG, nrk, tv2 osv? Lokalaviser? Blandt annet er det en sak om åpen rema1000 butikk i dag. Anonymkode: f8bbf...f91 Har fulgt med på corona hele dagen, jeg. Har ikke fått med meg noe om søndagsåpne butikker for det. Hjelpes. Anonymkode: 7bc55...e6c 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har fulgt med på corona hele dagen, jeg. Har ikke fått med meg noe om søndagsåpne butikker for det. Hjelpes. Anonymkode: 7bc55...e6c Les en nettavis. Vi er mange som har fått det med oss, så vanskelig er det ikke. Anonymkode: e2817...e19 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #18 Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Matbutikker og apotek blir IKKE stengt. Mulig noe redusert åpningstid feks stengt i helger dersom de følger samme linjen som i Italia, men de snakker faktisk om å la butikker være søndagsåpne, så tviler veldig på noen nedstenging. Anonymkode: f8bbf...f91 Hvis det innføres døgnkontinuerlig portforbud, kan jo butikkene stenge av mangel på kunder. Et slikt portforbud vil trolig være en realitet innen kort tid og det vil vare i flere år. Anonymkode: 0421a...126
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #19 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Når lagrene er tomme som følge av en logistikkjede som ikke får gjort jobben (stengte grenseoverganger med kontroller som tar lang tid, sjåfører som mister jobbene osv. fordi det er mindre oppdrag enn ellers) så vil alt i Norge bli stengt. Da begynner kaoset og kampen for overlevelse. Anonymkode: a6e9c...a96 Det ligger langt frem i tid, og det jobber nok Erna og co hardt for å unngå. Anonymkode: f8bbf...f91 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #20 Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Har fulgt med på corona hele dagen, jeg. Har ikke fått med meg noe om søndagsåpne butikker for det. Hjelpes. Anonymkode: 7bc55...e6c https://www.nrk.no/trondelag/rema-apner-na-sine-store-butikker-pa-sondager-1.14945483 Anonymkode: fe915...3ab 2
Anbefalte innlegg