EmVeeJee Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 (endret) En fillesak for mange, en stor sak for meg. Jeg har egentlig tatt dette med knusende ro inntil de siste dagene fordi folk ikke tar det seriøst og overholder karantene og råd/anbefalinger fra myndighetene. Ser for meg en evig sirkel av smitte på grunn av disse lavpanna egoistiske idiotene. Nå har flere fødeavdelinger lagt ned forbud om at barnefar skal være med på fødsel og at hvis mor og barn er friske skal de hjem etter noen timer. Jeg er livredd fødsel i utgangspunktet og nå kan det se ut som jeg ikke får ha med meg den eneste i verden som faktisk gjør meg trygg. Jeg har ikke termin før juni, men alle sier toppen av dette vil være i mai/juni. Hva tror dere? Noen som kanskje har noen betryggende ord til en ellers rolig og bedagelig person som egentlig alltid tar ting som det kommer? 😓 Edit: De har endret det nå 😊 (https://www.firda.no/stenger-sjukehusa-for-besokande-far-far-ikkje-lenger-vere-med-pa-fodsel/s/5-15-968192) Endret 15. mars 2020 av EmVeeJee 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Vet om ei som var i koronakantene, noe mannen også var. Hun fødte alene på sykehuset, men hadde kontakt med mannen over facetime. Anonymkode: f0df5...a29
Djungelvrål Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Hvorfor skal ikke far få være med? Har han smitte har jo mest sannsynlig den fødende smitte også. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 Hvilket sykehus? Er vel kun barsel far ikke får være med, og slik har det jo alltid vært. Er besøkstid på barsel. Fødeavdelingen er åpen for fedre om de ikke har symptomer på koronavirus. Anonymkode: 263c4...b9a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, Apocalypte skrev: Hvorfor skal ikke far få være med? Har han smitte har jo mest sannsynlig den fødende smitte også. Og derfor skal man bare drite i det? Du tenker ikke på at den nyfødte kan pådra seg smitte og? Anonymkode: 20c19...3cd 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 Altså jeg hadde glatt født ungene mine uten far til stede. Han er en flott kar, god ektemann og barnefar, men å føde det klarte jeg utmerket aleine.. ( han var med altså, men hva kan han gjøre som er så himla viktig). Anonymkode: 17ce3...d28 2
EmVeeJee Skrevet 15. mars 2020 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2020 Åh, de har endret det nå!!! 😍 https://www.firda.no/stenger-sjukehusa-for-besokande-far-far-ikkje-lenger-vere-med-pa-fodsel/s/5-15-968192 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og derfor skal man bare drite i det? Du tenker ikke på at den nyfødte kan pådra seg smitte og? Anonymkode: 20c19...3cd Drite I hva? Om mor er smittet er baby også det. Eller blir det på et øyeblikk med amming og nærhet. Anonymkode: 263c4...b9a
EmVeeJee Skrevet 15. mars 2020 Forfatter #9 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså jeg hadde glatt født ungene mine uten far til stede. Han er en flott kar, god ektemann og barnefar, men å føde det klarte jeg utmerket aleine.. ( han var med altså, men hva kan han gjøre som er så himla viktig). Anonymkode: 17ce3...d28 Nå spurte jeg ikke akkurat om hvor flinke dere alle andre er til å føde alene da men. 10
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 Det går veldig fint skal du se. Mennene er stort sett bare i veien under en fødsel uansett. Anonymkode: e77aa...c39 3
EmVeeJee Skrevet 15. mars 2020 Forfatter #11 Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, Apocalypte skrev: Hvorfor skal ikke far få være med? Har han smitte har jo mest sannsynlig den fødende smitte også. Det var for å minimere antall besøkende på sykehuset 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #12 Skrevet 15. mars 2020 Det handler jo også om at det faktisk er det største øyeblikket i livet for de fleste, selv om det foregår mye forferdelig rundt om i verden - må det være lov til å si det. Jeg har selv termin snart, og synes synd på barnefar som kanskje ikke får være en del av babyens første dager. Synes også det er stor støtte i å ha han med på både fødsel og barsel etterpå, mtp at det er vårt første barn - men sånn blir det kanskje ikke. Anonymkode: 6a5ba...819 9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det handler jo også om at det faktisk er det største øyeblikket i livet for de fleste, selv om det foregår mye forferdelig rundt om i verden - må det være lov til å si det. Jeg har selv termin snart, og synes synd på barnefar som kanskje ikke får være en del av babyens første dager. Synes også det er stor støtte i å ha han med på både fødsel og barsel etterpå, mtp at det er vårt første barn - men sånn blir det kanskje ikke. Anonymkode: 6a5ba...819 I kriser må man prioritere sikkerhet. Anonymkode: 20c19...3cd 1
EmVeeJee Skrevet 15. mars 2020 Forfatter #14 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det handler jo også om at det faktisk er det største øyeblikket i livet for de fleste, selv om det foregår mye forferdelig rundt om i verden - må det være lov til å si det. Jeg har selv termin snart, og synes synd på barnefar som kanskje ikke får være en del av babyens første dager. Synes også det er stor støtte i å ha han med på både fødsel og barsel etterpå, mtp at det er vårt første barn - men sånn blir det kanskje ikke. Anonymkode: 6a5ba...819 Nettopp. Dette er mitt andre barn, men hans første. Ved forrige fødsel ble det komplikasjoner fra en annen verden og psyken min hadde virkelig ikke tålt det bra alene. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: I kriser må man prioritere sikkerhet. Anonymkode: 20c19...3cd Ikke nødvendigvis «sikkert» for en vettskremt kvinne å måtte føde alene, eller å tilbringe de første dagene helt alene - uten partner, som kanskje er tryggheten i livet heller hennes. Sier ikke at det er verdens undergang mot det som skjer i verden nå, men man må faktisk få lov til å føle at det er det også, uten å bli dømt nedenom og hjem. Anonymkode: 6a5ba...819 10
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis «sikkert» for en vettskremt kvinne å måtte føde alene, eller å tilbringe de første dagene helt alene - uten partner, som kanskje er tryggheten i livet heller hennes. Sier ikke at det er verdens undergang mot det som skjer i verden nå, men man må faktisk få lov til å føle at det er det også, uten å bli dømt nedenom og hjem. Anonymkode: 6a5ba...819 Jo, hvis det betyr å redde andre mennesker så er det sikkerhet ja, den «vettskremte» kvinnen kommer seg gjennom det. Anonymkode: 20c19...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Skrevet 15. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, hvis det betyr å redde andre mennesker så er det sikkerhet ja, den «vettskremte» kvinnen kommer seg gjennom det. Anonymkode: 20c19...3cd Ja, men det må være lov å være bekymret over andre ting i disse dager også, på tross av hvor alvorlig viruset er for hele verden og hele landet vårt. Virker ikke som det er akseptabelt å føle, eller synes NOE annet er vanskelig, trist eller leit i disse dager. Man får refs fra en eller annen uansett hva man spør om råd om, eller åpner seg opp om. så blir det vinklet til at man ikke kan bry seg om det nå - nå som koronaviruset herjer. Men det synes jeg at man skal få. Anonymkode: 6a5ba...819 7
Humle Brumle Skrevet 15. mars 2020 #18 Skrevet 15. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det må være lov å være bekymret over andre ting i disse dager også, på tross av hvor alvorlig viruset er for hele verden og hele landet vårt. Virker ikke som det er akseptabelt å føle, eller synes NOE annet er vanskelig, trist eller leit i disse dager. Man får refs fra en eller annen uansett hva man spør om råd om, eller åpner seg opp om. så blir det vinklet til at man ikke kan bry seg om det nå - nå som koronaviruset herjer. Men det synes jeg at man skal få. Anonymkode: 6a5ba...819 Ja helt enig, jeg tror faktisk det er en av krona vett reglene. Å akseptere Følelser og at alle reagerer forskjellig. Jeg så det på nyhetene.https://www.rodekors.no/vart-arbeid/beredskap/pandemi/covid-19/koronavettreglene/
tussi84 Skrevet 15. mars 2020 #19 Skrevet 15. mars 2020 Merkelig. Jeg var på fødeavdelingen på et sykehus bare for et par dager siden for ultralyd, og der stod det barnets far/partner var velkommen til både ultralyd og fødestuen.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #20 Skrevet 15. mars 2020 Synes det er bra de endra det. Ønsker man ha med barnefar på fødsel så synes jeg man må få det. Som en over her sier, er ikke nødvendigvis «sikkert» for alle å føde alene. - og har man vært sammen mor og far frem til fødsel, så vil jo begge trolig være smittet om det skulle være tilfelle. Ønsker deg masse lykke til med siste del av gravidtiteten og fødselen, kanskje det kan være en ide å prøve å slå av korona media litt? og heller finne på noe hyggelig de neste mnd. 💛 Anonymkode: 26ab1...50f
Anbefalte innlegg