AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #41 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er på DPS på Åråsen og har hørt nada om dette. Har avtalt samtaler 3 ganger per uke ut mai. Nå ble jeg faktisk livredd. Leste noe om det på nett,men antok at det ikke gjaldt meg siden jeg ikke har hørt noe. Det går IKKE bra om jeg ikke kan møte opp der de neste ukene. Når tror dere vi med avtaler på DPS hører noe om det gjelder oss? Står ingenting om det på ahus sine sider som dps er under. Tror dere de vil tilby timene over nett eller telefon? NÅ FÅR JEG PANIKK! Anonymkode: 0f17e...35d Skjønner du får panikk.. samme her. Men dette vedtaket ble bestemt nettopp i dag og gjelder fra og med imorgen så derfor har vi nok ikke fått beskjed. Håper de tilbyr tlf samtaler alle steder Anonymkode: 7b563...9a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sstinemor Skrevet 15. mars 2020 #42 Del Skrevet 15. mars 2020 De sitter vel på kontorene sine under skype- og telefonsamtaler. Skolen stenger jo også men det er fortsatt mange lærere på jobb. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #43 Del Skrevet 15. mars 2020 10 minutter siden, Jabbadabbaduu said: Alle privatpraktiserende psykologer er pålagt å stenge nå, men bare for face to face-samtaler. Nesten ALLE psykologer i Norge tilbyr online (video-) og eller telefonsamtaler som erstatning for «vanlige» samtaler nå. Forskning tyder på at det fungerer like godt som vanlige psykologsamtaler. Spesialisthelsetjenesten stenger vel foreløpig ikke, altså poliklinikk og sykehuspsykiatri. Jo. De har stengt poliklinikken. Hadde time om ca en uke. Fikk beskjed om at pga covid-19 måtte de utsette timen (til ubestemt tid) og ved krise skulle jeg ta kontakt ved legevakt. Anonymkode: 53371...4fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #44 Del Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo. De har stengt poliklinikken. Hadde time om ca en uke. Fikk beskjed om at pga covid-19 måtte de utsette timen (til ubestemt tid) og ved krise skulle jeg ta kontakt ved legevakt. Anonymkode: 53371...4fc sa de ingenting om at de kunne ringe deg? Anonymkode: 7b563...9a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jabbadabbaduu Skrevet 15. mars 2020 #45 Del Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså jeg trodde dps og bup er innenfor spesialisthelsetjenesten..? Anonymkode: 7b563...9a2 Ja, det er det jeg mener. Vedtaket om stenging gjelder psykologer UTENFOR spesialisthelsetjenesten. Altså ikke dps og bup og akutpsyk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #46 Del Skrevet 15. mars 2020 Merkelig. Har da hørt om psykologer som tar samtaler på tlf ellers til og med før dette startet. Det var privat, mulig det er noe annet med offentlige. Anonymkode: 8009f...6cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #47 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, Jabbadabbaduu skrev: Ja, det er det jeg mener. Vedtaket om stenging gjelder psykologer UTENFOR spesialisthelsetjenesten. Altså ikke dps og bup og akutpsyk. Det er slik jeg tolker det også.... men finner ingen sikker svar på det. Anonymkode: a306c...e7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #48 Del Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, Jabbadabbaduu skrev: Ja, det er det jeg mener. Vedtaket om stenging gjelder psykologer UTENFOR spesialisthelsetjenesten. Altså ikke dps og bup og akutpsyk. Jaa håper det er det de mener.. men skjønner fortsatt ikke hva som er vitsen med å stenge psykologer UANSETT om de er utenfor eller innenfor spesialisthelsetjenesten. Alle Psykologer er like liksom! Anonymkode: 7b563...9a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #49 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: sa de ingenting om at de kunne ringe deg? Anonymkode: 7b563...9a2 Nei. Har ikke fått noe mer informasjon. Annet enn at jeg skulle ta kontakt med legevakt ved psykisk krise.. Jeg kunne godt tatt time over telefon men får ikke det. Anonymkode: 53371...4fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #50 Del Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Har ikke fått noe mer informasjon. Annet enn at jeg skulle ta kontakt med legevakt ved psykisk krise.. Jeg kunne godt tatt time over telefon men får ikke det. Anonymkode: 53371...4fc Er det dps du fikk beskjed av? Anonymkode: a306c...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #51 Del Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skjønner du får panikk.. samme her. Men dette vedtaket ble bestemt nettopp i dag og gjelder fra og med imorgen så derfor har vi nok ikke fått beskjed. Håper de tilbyr tlf samtaler alle steder Anonymkode: 7b563...9a2 Tror du det betyr at jeg ikke kan møte til timen min? Det virker nok ganske trivielt i dagens situasjon,men for meg er dette desverre livsviktig. Nå har ungene fast opplegg på skolen,sjansen for at jeg får en telefontime utenfor "skoletiden" er minimal. Ungene mine skal ikke få med seg den eventuelle samtalen. Jeg forstår alvoret i det landet står i nå,så ikke halsugg meg. Jeg er bare avhengig av opplegget vi har avtalt for å holde meg frisk nok. Anonymkode: 0f17e...35d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #52 Del Skrevet 15. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Er det dps du fikk beskjed av? Anonymkode: a306c...e7c Ja Anonymkode: 53371...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jabbadabbaduu Skrevet 15. mars 2020 #53 Del Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jaa håper det er det de mener.. men skjønner fortsatt ikke hva som er vitsen med å stenge psykologer UANSETT om de er utenfor eller innenfor spesialisthelsetjenesten. Alle Psykologer er like liksom! Anonymkode: 7b563...9a2 Skjønner. Ja, det er frustrerende for mange, det her. Jeg forstår at drastiske tiltak er nødvendig, men det er klart det skaper problemer for mange. Psykologer er viktige, mener jeg, kanskje spesielt i krisetider... Håper at de offentlige tilbudene som stenges også begynner å tilby telefonsamtaler, men vet mest om de som driver privat praksis utenfor spesialisthelsetjenesten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #54 Del Skrevet 15. mars 2020 Anonymkode: 7b563...9a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #55 Del Skrevet 15. mars 2020 Men dyreklinikker skal kjøre på som før? Vet ikke hva jeg er mest bekymret for. Å smitte kunder eller bli smittet selv. Trenger folk virkelig en kloklipp og vaksine omdisse dager? Akutt sykdom ja, men ærlig talt. Folk vet ikke om de er smittsomme engang. Og dette viruset overlever i pelsen til dyrene selv om de ikke smittes med det selv. Føler at arbeidsgiver tvinger meg til å gjøre ting jeg helst ille vil om dagen....... Anonymkode: 0dfeb...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #56 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror du det betyr at jeg ikke kan møte til timen min? Det virker nok ganske trivielt i dagens situasjon,men for meg er dette desverre livsviktig. Nå har ungene fast opplegg på skolen,sjansen for at jeg får en telefontime utenfor "skoletiden" er minimal. Ungene mine skal ikke få med seg den eventuelle samtalen. Jeg forstår alvoret i det landet står i nå,så ikke halsugg meg. Jeg er bare avhengig av opplegget vi har avtalt for å holde meg frisk nok. Anonymkode: 0f17e...35d Veldig forståelig! Det er veldig viktig for mange at psykologene er tilgjengelig , absolutt. Håper virkelig de kan finne en god løsning for deg. Men ja, du skal vel ikke møte til timen neste uke, kanskje får du melding og noe svar imorgen om det? Denne avgjørelsen kom regjeringen med i dag så de har nok ikke rukket å finne en løsning alle psykologene Anonymkode: 7b563...9a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #57 Del Skrevet 15. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Men dyreklinikker skal kjøre på som før? Vet ikke hva jeg er mest bekymret for. Å smitte kunder eller bli smittet selv. Trenger folk virkelig en kloklipp og vaksine omdisse dager? Akutt sykdom ja, men ærlig talt. Folk vet ikke om de er smittsomme engang. Og dette viruset overlever i pelsen til dyrene selv om de ikke smittes med det selv. Føler at arbeidsgiver tvinger meg til å gjøre ting jeg helst ille vil om dagen....... Anonymkode: 0dfeb...871 Du bomma litt på tråden 😄 Anonymkode: 48617...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sstinemor Skrevet 15. mars 2020 #58 Del Skrevet 15. mars 2020 Jeg skjønner ikke hvilken trussel en psykologtime kan utgjøre. Om man lar vær å klemme og setter seg langt nok fra hverandre skal vel ikke dette være noe som kan smitte? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #59 Del Skrevet 15. mars 2020 Synes det er litt vanskelig å vite, har time hos spesialisthelsetjenesten, og hører jeg ingenting før den er på tirsdag, så kommer jeg til å i hvert fall kjøre bort på DPS og ta en titt. Det vil jo koste skjorta å ikke møte opp også, hadde jeg taklet å ringe så ville jeg gjort det asap og hørt med sentralbordet. Anonymkode: 48617...48d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #60 Del Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, sstinemor skrev: Jeg skjønner ikke hvilken trussel en psykologtime kan utgjøre. Om man lar vær å klemme og setter seg langt nok fra hverandre skal vel ikke dette være noe som kan smitte? Det har vel med at vi ikke kan vite at vi ikke er smittet siden inkubasjonstiden er på 14dager!? det er jo mange mørketall der ute og flere kan jo være syke uten at de vet at de er det! Anonymkode: 3ef5f...0e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg