AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Jobber på sykehjem. Og pr nå så er jeg og barna bare hjemme, bortsett fra at jeg må på jobb og innom butikken. Jeg kan jo risikere å bli smittet på butikken for eks. Og nå sitter jeg hele tiden og kjenner etter symptomer. Er jeg litt sår i halsen? Er jeg tett i nesa? Føler jeg meg litt ekstra trøtt? Osv. Har jo lest om de som får veldig svake symptomer til å begynne med. Så svake at de virker innbilte. Jeg har i tillegg ofte vondt i halsen (sliter med hyppige halsbetennelser) og har kronisk tett nese. Så hvordan skal jeg vite hva som er hva nå? Det kan jo smitte før jeg blir såpass syk at jeg skjønner at jeg er syk. Jeg har IKKE lyst til å være den som drar smitte inn på sykehjemmet som potensielt kan ta livet av mange. Hvordan skal jeg da klare å leve med meg selv etterpå? Dette går nesten på helsa løs, og jeg gruer meg til jeg skal på jobb. Hvordan skal jeg håndtere dette?😢 Anonymkode: c89b6...74b 4
Memira Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Sitter med samme følelsen selv. Jobber på akutt psykiatrisk sykehus, og er livredd for å være «sykehus-ansatt som smittet flere ansatte og pasienter» 😭 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Kjenner meg igjen..hadde halsbetennelse for 2 uker siden, så kjenner det fortsatt bittelitt i halsen. Er tett i nesa hele vinteren. Har også litt hodepine, men det tror jeg skyldes all den innsiden som har vært nå. Var på jobb i går (bolig) og alle mine kollegaer kjente på noe...Er jo veldig vanlig på denne tiden av året..og alle kan jo ikke holde seg hjemme. Skikkelig vanskelig det her. Snakk med sjefen din? Så har du i hvertfall varslet? Her ber vi alle som føler seg pjuske om å ta det med sjefen. Han er personalansvarlig. Anonymkode: b9f43...b11
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 Jeg har ikke noe godt råd å gi, bare ville si jeg føler med dere. 💕 Anonymkode: 5f76f...d9a 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 Samme her! Har ganske vondt i halsen + lett hodepine; vanligvis 0 problem. Nå er jeg redd jeg smitter hele avdelingen i morgen. Hvor går grensen liksom? Vi trengs jo så sårt. Anonymkode: 7aff0...225
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 Samme her. Jobber i helsevesenet og har konstant hovne lymfeknuter rundt hals og under armer samt kronisk rhinitt. Har også vært plaget med løs mage i mange måneder. Nå går jeg rundt og klemmer på lymfeknutene og prøver å vurdere om de er ekstra hovne, om plagene med nesa er mer enn vanlig og jeg leser også at diaré er et vanlig symptom på corona. Vanligvis ville jeg ikke ofret de tingene en tanke siden jeg alltid har det sånn, men er livredd for at jeg har viruset likevel og smitter masse folk i morgen på jobb. Anonymkode: 5745a...6c2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Samme her! Har ganske vondt i halsen + lett hodepine; vanligvis 0 problem. Nå er jeg redd jeg smitter hele avdelingen i morgen. Hvor går grensen liksom? Vi trengs jo så sårt. Anonymkode: 7aff0...225 Har du vondt i halsen skal du faktisk holde deg hjemme og ta en test Anonymkode: 5745a...6c2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 Samme her. Jobber i barnehage, og er livredd for å dra med meg noe og smitte små barn 😳 Anonymkode: b82d9...47a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 Tror dere ikke må tenke på det. Vanskelig så klart, og ingen vil smitte de svakeste. Men dere må gå på jobb og gjør deres beste ♥️ Anonymkode: 680e2...b81 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 Jeg har sendt SMS til både lege og sjef. Hvis jeg smitter noen så kan de ikke ta meg på at jeg ikke sa ifra. Anonymkode: 0d210...f64 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror dere ikke må tenke på det. Vanskelig så klart, og ingen vil smitte de svakeste. Men dere må gå på jobb og gjør deres beste ♥️ Anonymkode: 680e2...b81 Jeg klarer ikke la være å tenke på det, desverre. Livredd for å være den ene som dro smitten inn på sykehjemmet, som tok livet av 50 stk😢 TS Anonymkode: c89b6...74b 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #12 Skrevet 15. mars 2020 Alle har vondt i halsen nå om man kjenner etter. Dere trengs på jobb. Vask hender og ikke ta dere i ansiktet. Anonymkode: 29db3...14a 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Skrevet 15. mars 2020 Skjønner hva du mener. Jeg er gravid og med det følger en hel del som potensielt kan være covid-19. Slimhinnene(nesen) er litt ekstra tett, tungpustet fordi jeg er i uke 36 og det begynner å bli tungt. Dette fører også til at jeg er sliten. Halsbrann/sår hals føles litt det samme. Anonymkode: 1055d...715
Faktasjekk Skrevet 15. mars 2020 #14 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg klarer ikke la være å tenke på det, desverre. Livredd for å være den ene som dro smitten inn på sykehjemmet, som tok livet av 50 stk😢 TS Anonymkode: c89b6...74b Det kan være andre som ikke har noen symptomer, som også er smittebærere. Dette er dessverre en risiko som alle i helsevesenet tar, hver eneste bidige dag, ikke bare nå. Du gjør ditt beste. 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 Kan du ikke få noen andre til å handle for deg? Så den risikoen minimeres? Mange som stiller opp frivillig nå, for å sørge for de som ikke kan eller bør handle selv. Strengt tatt synes jeg det burde vært tenkt på, og satt i gang ordninger for slikt rundt helsepersonell. Spesielt dere som jobber med de mest utsatte pasientene. ❤️ Anonymkode: 3bd97...c80 2
Humle Brumle Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 Tusen takk til alle med kritiske samfunnsfunksjoner! Stå på❤️❤️ Vi vet dere gjør deres beste ikke ha dårlig samvittighet!❤️❤️ Hele Norge heier på dere😊😊 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Skrevet 15. mars 2020 Tror det er mange som kjenner på/etter symptomer nå 😅 Anonymkode: b92af...b1a 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #18 Skrevet 15. mars 2020 Dere, man kan gjøre alt rett og det kan likevel gå til helvete, dere gjør deres beste og takk for det! Anonymkode: 6ed30...c3f 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #19 Skrevet 15. mars 2020 Omvendt problemstilling her. Er den eneste i familien som er på jobb, resten har hjemmekontor/hjemmeskole. Er redd for å dra med meg smitte fra jobb (sykehus) og hjem til barn i risikogruppen Anonymkode: bcd42...eca 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #20 Skrevet 15. mars 2020 Følte med som en sviker da jeg måtte innom en bensinstasjon før jobb. Helt vilt. Imorgen skal jeg handle mat, med tett følge av antibac. Anonymkode: 44200...210 1
Anbefalte innlegg