Gå til innhold

Hvorfor...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

stenger vi ikke alle butikker? (Bortsett fra de åpenlyse da, som mat/medisiner)

jeg jobber i en elektrokjede og der skal man holde åpnet UANSETT. Folk med smitte og i karantene går og titter i butikker for å drepe tid. 

Når man ytrer bekymring til kjeden får man bare beskjed om å holde avstand, ikke ta på varer osv, utstyr skal vaskes over hver 2 time, i en butikk med over 1500 utstillinger og nesten ikke folk, fordi de andre ansatt er satt i karantene, særlig at det skjer. Vi får ikke begrenset dette når kjøpesenter etc er oppe. Vi nordmenn tenker bare på seg selv eller har ikke skjønt alvoret ennå😔

Anonymkode: ba927...55d

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, hvilket samfunn har vi blitt hvis ikke Kåre-Johnny skal få lov til å tafse på et google-mesh system han aldri kommer til å kjøpe eller forstå hvordan fungerer?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det irriterer meg. Om ikke annet burde Selve butikken bli stengt ev kun utleveringer av varer bestilt på nett for de som faktisk trenger en vaskemaskin fordi den røyk eller et kjøleskap.

Disse store kjedene kommer ikke til å lukke butikker før det kommer noen å låser dørene for dem. Er lett for de på toppen og si «sprit hendene dine» så går det sikkert bra, er trygt i hjemmekarantene foran sitt eget tastatur-bidra hører jeg samfunnet snakker om😒

TS

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi også lurer. Tror ikke det går lang tid før alt stenges, uten om mat og apotek

Anonymkode: e9556...5e3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi trenger mulighet for mat og medisiner. Men dørene kan lukkes og kun utlevering på resept via luke el lignende. Kanskje folk ikke drar med seg 70 pakker dopapir, 30 bokser joikakaker og ørten pakker Paracet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

stenger vi ikke alle butikker? (Bortsett fra de åpenlyse da, som mat/medisiner)

jeg jobber i en elektrokjede og der skal man holde åpnet UANSETT. Folk med smitte og i karantene går og titter i butikker for å drepe tid. 

Når man ytrer bekymring til kjeden får man bare beskjed om å holde avstand, ikke ta på varer osv, utstyr skal vaskes over hver 2 time, i en butikk med over 1500 utstillinger og nesten ikke folk, fordi de andre ansatt er satt i karantene, særlig at det skjer. Vi får ikke begrenset dette når kjøpesenter etc er oppe. Vi nordmenn tenker bare på seg selv eller har ikke skjønt alvoret ennå😔

Forteller de deg at de er smittet eller i karantene?!

Forstår ikke at du ønsker at arbeidsplassen din blir stengt, da kan det hende du ender enda raskere som permittert. Er du klar for det?

Anonymkode: 35ccc...1d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forteller de deg at de er smittet eller i karantene?!

Forstår ikke at du ønsker at arbeidsplassen din blir stengt, da kan det hende du ender enda raskere som permittert. Er du klar for det?

Anonymkode: 35ccc...1d4

Nei, men hører mange sier de har vært i utlandet og høre via andre at den og den er smittet og vært innom butikk fordi de måtte ha det tilbudet eller kampanjen. Ikke holder kundene den avstanden de skal heller.  
Er faktisk klar for å bli permitter, heller det enn smitte, da man ikke vet hvordan det påvirker en, pluss at jeg har små barn. 

Skal man sinke dette må man faktisk ta grep. Vil helst slippe Italia tilstander...grusomt!

TS

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Butikkene som enda holder åpent ønsker å overleve økonomisk. Sier seg selv. Det er opp til oss å ikke gå der selv om de har åpent. Butikker kan ikke tvinge oss inn heller. Ditt valg, hvor du ønsker oppholde deg. 

Anonymkode: e3ec1...cfc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vær glad du har en arbeidsplass, ts!

Anonymkode: 9161c...56a

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart jeg er det. Men nå syns jeg alle skal bidra, ikke bare de private og de store kjedene klarer seg. Verre med de små:/. 

Og jeg er redd for de rundt meg. 

Man bedriver også rovdrift på de som er igjen i butikkene. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei vet du hva!! Jeg ville heller ha mistet jobben enn at enda flere skal bli smittet og enda flere liv skal gå tapt!

Anonymkode: 08927...f8c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Butikkene som enda holder åpent ønsker å overleve økonomisk. Sier seg selv. Det er opp til oss å ikke gå der selv om de har åpent. Butikker kan ikke tvinge oss inn heller. Ditt valg, hvor du ønsker oppholde deg. 

Ditt valg som kunde, men ikke som ansatt. Og jeg kan ikke bare ikke møte på jobb heller, uten gyldig grunn.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei vet du hva!! Jeg ville heller ha mistet jobben enn at enda flere skal bli smittet og enda flere liv skal gå tapt!

Anonymkode: 08927...f8c

Enig!!!!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er en del av myndighetenes strategi om at en passelig mengde skal smittes, og da er det greit å holde de fleste inne mens de største idiotene som uansett ville smittet mange blir syke. Butikkansatte sees antakelig på som collateral damage.

Anonymkode: 92a12...6f5

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en del av myndighetenes strategi om at en passelig mengde skal smittes, og da er det greit å holde de fleste inne mens de største idiotene som uansett ville smittet mange blir syke. Butikkansatte sees antakelig på som collateral damage.

Anonymkode: 92a12...6f5

Voldsom uttalelse🙈 Fælt om det er sannhet i det...for egen del...

TS

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ditt valg som kunde, men ikke som ansatt. Og jeg kan ikke bare ikke møte på jobb heller, uten gyldig grunn.  

Jeg jobber i butikk selv og nei vi har ikke valg så lenge butikkene er åpne. Men butikkene stenger ikke før det økonomisk ikke er forsvarlig å holde åpent eller at mange nok blir satt i karantene/må være hjemme med barn ect.

Du som jobber i butikk burde vite hvorfor dere enda holder åpent. Sier jo seg selv. Ring inn og lyv at du er syk. Ingen kommer til å tvile. 

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

- Matas, mod. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...