Gå til innhold

.

Silva Pluvialis

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart at angsten blomstrer. Fokuset på korona er helt hinsides, og er overalt. Prøv å gjøre noe positivt for deg selv og ta pause fra nett noen dager. 

Anonymkode: 7a89c...1ad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva ville du tro om jeg fortalte deg at dine kjære ville ha det bra?

Anonymkode: d075f...9ec

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du føler angst nå, er du ikke alene om å føle dette, men husk at frykt er til for å overvinnes :

For til tross for at vi ikke kan overvinne viruset i seg selv, kan vi overvinne frykten for det

Ta vare på deg selv, og ønsker deg alt godt videre.

Anonymkode: 60ca3...325

AnonymBruker
Skrevet

sliter bare med sosial angst, og det er ei fin tid nå..

Anonymkode: b78c5...e8f

AnonymBruker
Skrevet

Er voksen og har litt dårligere odds enn dere helt unge, men jeg er helt frisk og sterk tror jeg. Kjente litt på angsten i dag. Ser pasientene mine kanskje ikke vil tåle det her. Og når mitt barn begynner å bli redd for jeg skulle dø ble det litt virkelig. Det hjelper å ta seg coronapause og fokusere på andre ting. Man skal ha litt angst. Det gjør bare at man skjerper seg. 

Anonymkode: bba17...1ee

Skrevet

Jeg har veldig angst. Jeg er redd, livredd! 

Jeg er redd for min samboer, som har ca alle problemene som gjør henne i risikogruppen. Hun er ikke så bekymret, men jeg er helt hysterisk.. Har bare lyst å grine hele tiden..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det som deg, Ts. Bor alene og har ingen som kan hjelpe meg å regulere meg ned når det stormer som verst.. vanskelig å ringe når jeg er lammet av angst eller dissosierer. Gjør for øvrig mye av sistnevnte nå om dagen. Blir så overveldet at jeg kobler litt ut. Husker ikke deler av gårsdagen for eksempel. Tap av rutiner så brått og brutalt gjør meg i ubalanse.. jeg er i en fase der jeg/vi jobber med stabilisering i behandling. Så dette er egentlig en mulighet for meg å forsøke å gjenkjenne symptomer og jobbe for å holde meg her og nå før det tar over. Enklere sagt enn gjort.

tror vi må forsøke å tenke at også dette vil gå bra for de aller fleste av oss til slutt💗

Anonymkode: 55386...3ac

Skrevet
På 15.3.2020 den 22.01, Gorilla skrev:

Jeg har utviklet ekstreme mekanismer for å ha kontroll og føle meg beskyttet. Jeg går i terapi, og skal nå henvises til psykolog. Jeg hadde en veldig utrygg start på livet med grove traumer som har preget hele tilværelsen min. Jeg har hatt et vondt liv på mange måter. Så det å ha kontroll er veldig viktig for meg for å være trygg, for utrygghet er en trigger. Har k-ptsd og angst.

Forstår det du sier. Mitt poeng er at hvis målet ditt er kontroll så er DET du må snakke med psykologen din om. Det er ikke mulig å ha kontroll på livet. 

AnonymBruker
Skrevet

Har angst for å bli smittet på jobb og i tilegg ha en underliggende sykdom jeg ikke vet om. Livredd for at foreldrene mine blir smittet( som ikke helt har skjønt alvoret)

Anonymkode: a404d...7b9

AnonymBruker
Skrevet
På 15.3.2020 den 23.06, AnonymBruker skrev:

sliter bare med sosial angst, og det er ei fin tid nå..

Anonymkode: b78c5...e8f

Samme her. Vil tippe at 90 % av angsten min er knyttet til det sosiale. Det ironiske er at jeg frykter folk mer enn corona. Idiotisk, men sånn er det nå.

Anonymkode: 8853e...017

• Opprett ny...