Gå til innhold

.

Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror alle er redde og har en viss angst nå. Men det er kanskje forskjell på hvordan vi forholder oss til den. 

Anonymkode: 1cfb5...961

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er verken redd eller har angst! Kanskje fordi jeg vet at jeg ikke er i risikogruppen og at jeg bare er 22 år og frisk. Så folk takler det kanskje forskjellig. Jeg er mer redd for foreldrene mine enn meg selv

Anonymkode: 155b9...774

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Gorilla skrev:

Jeg trigges av å ikke ha kontroll, av det som er uvisst og utrygt. Og i tidene vi er i nå så har vi ikke kontroll. Vi vet ikke hva som kan skje med våre nærmeste, og jeg føler meg helt på felgen.

Å leve betyr at man må gi opp troen på å ha kontroll, og finne fred med det. Din uttrygghet handler ikke om corona, men at du ikke har avfunnet deg med akkurat dette. Du kan ikke kontrollere døden -  corona eller ei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror alle er redde og har en viss angst nå. Men det er kanskje forskjell på hvordan vi forholder oss til den. 

Anonymkode: 1cfb5...961

Nei, jeg er verken redd eller har angst. (Bortsett fra sosial angst, men den angsten blir ikke trigget nå ;) )

Anonymkode: f424c...7a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er verken redd eller har angst! Kanskje fordi jeg vet at jeg ikke er i risikogruppen og at jeg bare er 22 år og frisk. Så folk takler det kanskje forskjellig. Jeg er mer redd for foreldrene mine enn meg selv

De fleste friske unge har vel ikke angst, men man er gjerne bekymret for arbeidsplasser og økonomi.

Anonymkode: 86392...b1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De fleste friske unge har vel ikke angst, men man er gjerne bekymret for arbeidsplasser og økonomi.

Anonymkode: 86392...b1c

Jeg er student, så er glad for det. Men som sagt er jeg mer bekymret for foreldrene mine enn meg selv

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke kalle det angst, men veldig, veldig bekymret. Jeg jobber i butikk, og synes det er hårreisende at vi skal ha åpent. Jeg jobber ikke i kolonial eller apotek. Føles ekkelt når mann og barn holdes hjemme at jeg skal dra potensiell Smitte med meg hjem. Det kan skje uavhengig av hvor flinke vi er med håndvask og spriting av varer etter kunder har tatt på det. Pr nå spriter vi disken, tastaturer og bankterminal etter hver kunde at tatt på det.

Anonymkode: ce897...ce8

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger en pause. Du har hatt for mye denne uken.
Har du noe som kan hjelpe deg med å føle deg bedre? Noe konstruktivt som å skrive, danse, tegne, strikke eller male.

Anonymkode: d075f...9ec

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er heller ikke redd for meg selv, men jeg er redd for å miste noen og redd for å være skyld i noens død. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger en pause. Du har hatt for mye denne uken.
Har du noe som kan hjelpe deg med å føle deg bedre? Noe konstruktivt som å skrive, danse, tegne, strikke eller male.

Takk ❤️ Jeg må prøve å distrahere meg fra å bare lese om korona. Skal FaceTime med noen venninner etterpå, så det blir koselig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gorilla skrev:

Takk ❤️ Jeg må prøve å distrahere meg fra å bare lese om korona. Skal FaceTime med noen venninner etterpå, så det blir koselig. 

No problem😊 Lykke til❤

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

No problem😊 Lykke til❤

Takk💜 Hva mener du forresten med at jeg har hatt mye denne uka?

AnonymBruker
Skrevet

Du burde logge deg ut av KG nå i disse dager, og kun se film eller serier på tv. At du henger her inne gjør at alt forsterkes. 

Seriøst. 

Anonymkode: 41f1e...2ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter også ekstra med angst nå. Skjønner ikke helt hva som skjer, og takler tap veldig veldig dårlig. Tror det er mange av oss. Jeg er ikke så bekymret for min egen helse egentlig (bank i bordet), men har lite penger og syke foreldre. 

Anonymkode: ea625...e60

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Gorilla skrev:

Takk💜 Hva mener du forresten med at jeg har hatt mye denne uka?

Jeg er sikker på at du har eldre pårørende, de er i risikogruppen, men du vil ikke miste dem.
Så mens denne situasjonen virker mer ute av kontroll, du føler at denne kommer nærmere deg (til tross for at du har symptomer) fordi du er redd for å miste de som elsker deg.
Du føler at ingen kan berolige med ord denne dype frykten du har.
Så ja, jeg tror du har fått mye informasjon denne uken, ikke sånt?

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har mistet nattesøvn og appetitt. Våkner om natten og gisper etter luft. (psykisk) 

Anonymkode: f2707...54f

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde logge deg ut av KG nå i disse dager, og kun se film eller serier på tv. At du henger her inne gjør at alt forsterkes. 

Seriøst. 

Anonymkode: 41f1e...2ea

Ikke nødvendig.

Seriøst

• Opprett ny...