MiniMjau Skrevet 14. juni 2005 #1 Skrevet 14. juni 2005 Jeg overfører penger fra min lønnskonto til Skandiabanken hver måned og nå de siste 2 mnd har det tatt så utrolig lang tid! Flere dager! Banken min vet ikke noe om dette. Pengen e går ut av min konto med en gang, med det tar noen dager før de dukker opp i Skandiab. NOen som har opplevd det samme eller har en forklaring?
Superlammet Skrevet 14. juni 2005 #2 Skrevet 14. juni 2005 Jeg overfører penger fra min lønnskonto til Skandiabanken hver måned og nå de siste 2 mnd har det tatt så utrolig lang tid! Flere dager! Banken min vet ikke noe om dette. Pengen e går ut av min konto med en gang, med det tar noen dager før de dukker opp i Skandiab. NOen som har opplevd det samme eller har en forklaring? Jeg hentet dette fra skandiabankens sider: Overføringer via tjenesten "Hent penger i annen bank" tar minst 3 virkedager. Din andre bankforbindelse må bekrefte ovenfor oss at du er kontoeier. Tiden de bruker på dette er avgjørende for når vi kan godskrive din konto. Når pengene har blitt belastet din konto i annen bank vil de samme kveld bli godskrevet din konto i SkandiaBanken. NB! Vi gjør oppmerksom på at denne tjenesten kun kan benyttes dersom du står som eier av kontoen som pengene hentes fra. Disposisjonsrett godtas ikke. Beløpet du overfører må være på minst kr. 50.000,- Etter hva jeg har forstått er det også enkelte banker som ikke har noen avtale med skandiabanken og dermed tar det lengre tid. Dette gjelder stort sett de store bankfilialene.
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2005 #3 Skrevet 14. juni 2005 Men man kan overføre direkte til seg selv rett og slett ved å betale en giro til kontoen i Skandiabanken. Som oftest tar det en dag eller to, men ikke mer enn det.
MiniMjau Skrevet 17. juni 2005 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2005 Jeg bruker ikke tjenesten "Hent penger fra annen bank". Jeg gjør det andre veien, jeg overfører fra min ikke-Skandiabank-konto til Skandiabanken. Før så gikk det inn i løpet av natten men nå går det gjerne 3-4 dager. Merkbart etter at kvitterignsmailene begynte å komme fra BBS. Så det er nok grunnen.
Malie Skrevet 19. juni 2005 #5 Skrevet 19. juni 2005 Har akkurat skaffet meg konto i Skandiabanken, har bare overført penger 1 gang, og da var pengene på konto dagen etter. Gjorde det ved å betale det som en regning fra kontoen min i Sparebanken. Det tok derimot lenger tid å føre pengene tilbake til kontoen min i Sparebanken. Men da var det helg, og det var nok derfor det tok så lang tid..
Veronal Skrevet 19. juni 2005 #6 Skrevet 19. juni 2005 Jeg har lønnskonto i annen bank og overfører hver måned lønnen til Skandiabanken. Overfører pengene ved å betale regning til meg selv. Får pengene samme dag hvis jeg overfører innen formiddagen.
Litt Lost Skrevet 19. juni 2005 #7 Skrevet 19. juni 2005 Hvorfor oppgir dere ikke skandiabankontoen til arbeidsgiver slik at dere slipper overføre hver gang det kommer inn lønn?
Veronal Skrevet 19. juni 2005 #8 Skrevet 19. juni 2005 Hvorfor oppgir dere ikke skandiabankontoen til arbeidsgiver slik at dere slipper overføre hver gang det kommer inn lønn? Fordi noen banker krever at man har lønnskonto hos dem for å få lån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå