Gå til innhold

Dere som bor i Spania

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som bor her «fast» for 1 år eller 2, men har adresse i Norge. Har dere reist til Norge eller skal? Hva ville du gjort om du bodde i Spania? Tatt med deg familien hjem til Norge til etter påske? Trygt å bli i Spania? Er jo strengere tiltak her med portforbud👍🏻 Tenker det er mye smittefare ved å reise😳 Og det frister ikke med 2 uker karantene inne i kalde Norge😬

Anonymkode: 3dfe5...642

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi blir!

Er jo litt spent på hvordan ting blir fremover, men synes restriksjonene virker fornuftige. Mest bekymret for bedrifter og folk i området som allerede slet med å få endene til å møtes. 

Har litt omgang med de på naboterassene. (4 meter unna).  Mye musikk og latter i området. 

Anonymkode: 7dd64...681

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet om 5 familier som har reist hjem, men de fleste av dem har ikke hatt jobb i Spania. Har reist hjem pga bekymringer for syke slektninger hjemme.

Anonymkode: 7dd64...681

AnonymBruker
Skrevet

Flere?

AnonymBruker
Skrevet

Noen som bor i Spania men har adresse i Norge, og som forsatt er i Spania nå? Er det lov? 

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om man kan etterhvert ende opp med en saftig sykehusregning også i Europa, i og med at UD har anbefalt alle nordmenn å reise hjem, slik at HELFO-kortet blir null verdt i denne krisen?

Anonymkode: 180f6...6e2

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om man kan etterhvert ende opp med en saftig sykehusregning også i Europa, i og med at UD har anbefalt alle nordmenn å reise hjem, slik at HELFO-kortet blir null verdt i denne krisen?

Det forutsetter at landet i det hele tatt har kapasitet til å yte helsehjelp til andre enn sine egne, og det er jo slettes ikke sikkert...

Anonymkode: 7edf8...a72

AnonymBruker
Skrevet

Så en bør til Norge? 

AnonymBruker
Skrevet

?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor her fast, uten familie, så ikke helt den du spør, men svarer allikevel. 🙂 

Jeg blir, og har ingen betenkeligheter med det. Nå hadde det trolig ikke vært lett for meg å komme meg inn i Norge uansett, siden jeg er utvandret, men jeg føler meg ikke utrygg her. I regionen hvor jeg bor så er ikke økningen i antall smittede så enormt stor de siste dagene, selv etter at det ble portforbud, og jeg synes det virker som at Spania har reagert klokere enn Norge.

Så får jeg bare håpe at jeg i det minste ikke har gjort et dårlig valg. 🙂 

Anonymkode: 09df8...869

• Opprett ny...