Gå til innhold

Hva innebærer karantene? Lov å gå på skogstur?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere! 

Leser litt forskjellig rundt her og blir dermed usikker. Hva innebærer karantene? Har tenkt at det er å holde seg unna andre, ikke gå på butikken, dra blandt folk/møte venner, ikke offentlig transport etc. Men trodde det var ok å gå på luftetur med hunden og turer i skogen. Leser nå her at mange mener man skal være inne. 

Anonymkode: da50a...7fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan gå tur i skogen.

Anonymkode: fc4aa...b53

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke er i kontakt med folk, og ikke reiser kollektivt, så skal nok det gå greit.

Anonymkode: 6e33f...aa8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hjemmekarantene eller hjemmeisolat?

Du kan fint gå turer i skogen hvis du er i karantene, avhengig av hvordan du bor.

Anonymkode: 9ddc6...bce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått i skogen med min hund. Gikk der jeg vet det er lite mennesker og på litt andre stier en de vanlige kjente turstiene som "alle" går på. Tror det er mindre sjanse for å bli smittet der enn andre steder. Hunden må jo ut å få luft. 

Anonymkode: 4db5c...286

AnonymBruker
Skrevet

Trodde karantene var hjemme, innendørs, til nød til postkassen. Ikke butikken, skogen osv..

Anonymkode: c96fb...0f1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så forvirret fordi jeg synes karantene reglene er litt uklare. 

Jeg kom fra utlandet tidligere denne uken men har ingen symptomer, skal ha karantene 14 dager og lurer på om jeg kan gå på butikken og handle mat? Noen sier jeg kan gjøre det andre sier jeg ikke kan. 

Anonymkode: e2e22...043

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kom fra utlandet tidligere denne uken men har ingen symptomer, skal ha karantene 14 dager og lurer på om jeg kan gå på butikken og handle mat? Noen sier jeg kan gjøre det andre sier jeg ikke kan. 

NEI! Du kan ikke gå i butikken. Se på nyhetene, og hold deg oppdatert der.

Anonymkode: 6a3b6...903

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde karantene var hjemme, innendørs, til nød til postkassen. Ikke butikken, skogen osv..

Det er isolat. Jeg sitter i isolat nå fordi jeg fikk influensa forrige veke som har gått over til tung pust og trykk i lungene + tørrhoste. Har fått beskjed av legen min å holde meg inne og unna folk helt til jeg er symptomfri. Jeg får ikke gå utenfor døren, ikke gå i butikken og får til nød gå ut i oppgangen og hente posten min hvis ingen naboer er der ute. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

NEI! Du kan ikke gå i butikken. Se på nyhetene, og hold deg oppdatert der.

Anonymkode: 6a3b6...903

Jo, du kan gå i butikken. Les det du selv henviser til

Anonymkode: 17fa5...ea2

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke bare folk holde seg hjemme i karantenetiden?! Hva er problemet? Kjedsomhet? Skjerp dere, og hold dere innendørs! Det er ikke synd i dere hvis dere er frisk og i karantene! Tenk hvis dine slektninger, din familie, naboer eller andre må på intensivbehandling eller i respirator pga at du ikke GADD å holde deg innendørs. Eller i verste fall dør av det. Snakk om egoisme! 

Anonymkode: 2d4b4...a26

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, du kan gå i butikken. Les det du selv henviser til

Anonymkode: 17fa5...ea2

Hva er vitsen med karantene hvis man kan dra på butikken? Det er jo på butikken «alle» er nå.. tenk på oss som jobber i butikk og hold dere unna.. blir så forbanna 🤯

Anonymkode: 6db64...3bc

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei hold deg hjemme! Til og med vi uten pålagt karantene dropper butikken

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor rett ved skogen og kunne se at det omtrent var kø i skogen i dag. Aldri vært så mange ute å gått her før. 

Jeg tenker skogen er greit om du er langt fra folk. Men det er mer folk i skogen nå enkelte steder enn på Karl Johan og det blir feil. 

Hold avstand. 

Anonymkode: 36c20...407

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Karanteneloven er brudd på grunnloven

Anonymkode: ef952...f3e

AnonymBruker
Skrevet

Som det er sagt så fint så skal man helst holde seg hjemme.

Men det er forståelse for at hunder trenger å luftes, og at man trenger mat. Det finnes folk som kanskje ikke har noen å spørre om hjelp til å få tak i mat, og da har de lov til å gå i butikken. Men oppfordres til å holde avstand. Gjerne gå på tidspunkter når det er få andre mennesker tilstede i butikken. 

Anonymkode: a8983...541

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skogen = ja

Butikk = nei 

Anonymkode: da50a...7fc

• Liker 1
  • Opprett ny...