Gå til innhold

Hvordan har dere det?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har det ikke så bra. Er livredd for at økonomien vår skal gå til helvete. Har dårlig økonomi fra før av og mitt verste mareritt akkurat nå er å ikke kunne gi barnet mitt tak over hodet og mat på bordet. 

Anonymkode: 4f4f9...38e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

* legger ved til det jeg skrev litt over for å ha det på det "rene". De har mye mindre sjans for å få helsehjelp på hytta. 

Anonymkode: 6b0f5...8c5

Skrevet
2 timer siden, Sophie-Ann skrev:

Går greit her. Ett av barna mine har ligget paddeflat med skikkelig influensa fra mandag til fredag med over 40 i feber og vanvittig vondt i hodet, ledd og hals. Feberfri siden i går, men fremdeles vondt i hodet, halsen og er svimmel. Jeg kjenner meg små gruffen i kroppen med hodepine og min andre datter har vondt i leddene, spesielt i ryggen. Men jeg har fått beskjed om å stille på jobb i morgen av både fastlegen og FHI, da de ikke mistenker noe annet enn influensa. Men kommunen jeg jobber i vurderer å stenge grensene, så vi får se hvor lenge jeg får jobbet. 

Man kan vel fremdeles bli syke av annet enn Korona  ??  Hvis du har influensa er du for syk til å jobbe så da tar du en egenmelding. 

Hvis jeg var forkjølet ville jeg hørt med sjefen hva de sier - vet ikke hva du jobber med men kan du jobbe hjemmefra ?  Men evnt. får sjefen vurdere om du skal på jobb eller ikke.   Har du en begynnende influensa kan det lønne seg å ta det med ro slik at det evnt. ikke blir altfor ille.   

Så jeg synes det er litt rart at fastlegen og FHI sier at du skal jobbe - kan jo være du skal høre mer på de en på meg da ........ 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

God klem til alle som strever. Husk dere er ikke alene, vi er sammen i ❤💕💪

Anonymkode: a0326...409

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har angst og er rastløs, så må begynner angst symptomene å kjennes. Føler jeg har vondt overalt, spesielt i venstre side, hyperventilierer. Disse symptomene kjenner jeg aldri på når jeg jobber eller er med venner og familie, men nå som jeg er hjemme kjennes det hver dag og hver dag er jeg redd for at det er noe alvorlig med meg 😭 

Anonymkode: ec217...f7e

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har angst og er rastløs, så må begynner angst symptomene å kjennes. Føler jeg har vondt overalt, spesielt i venstre side, hyperventilierer. Disse symptomene kjenner jeg aldri på når jeg jobber eller er med venner og familie, men nå som jeg er hjemme kjennes det hver dag og hver dag er jeg redd for at det er noe alvorlig med meg 😭 

Anonymkode: ec217...f7e

Føler med deg. har bestilt ny resept på valium, jeg klarer ikke mer. Håper jeg får den i morgen

Anonymkode: b5cf9...3cf

Skrevet

Tre barn under to år, barnehager stengt, tøft! Men man skal ikke lete lenge for å finne folk som har det mye verre, så må bare stå i det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har det helt topp!

Usosial som jeg er, er mitt liv en frivillig karantene. Jeg jobber hjemmefra til vanlig, er sosial bare når jeg må. Og nå slipper jeg å være sosial på minst to uker🥳

Endret av Sjokoladefruen
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har det greit og tøft om hverandre. Har en del langvarige lidelser som jeg går til behandling for, men er redd for at det snart avsluttes. Veldig spent på hvilken retning alt dette tar, og hva utfallet blir. Veldig bekymret for de i risikogruppa, både kjente og ukjente. Bor alene og kjæreste, familie og venner er mellom én og åtte timer unna. Har over lengre tid slitt med ensomhet så merker at dette tynger meg noe nå. Jeg har virkelig ingen her jeg bor. 

Til gjengjeld har jeg fast jobb, og går snart inn i en ny og er derfor ikke påvirket økonomisk. Jeg blir varm i hjertet av handlehjelpere, balkongkonserter, sykehjemsbesøk med go'ord på plakater, kollektiv klapping og videochat med nære. Vi finner jo våre måter å omgås hverandre, samt håndtere situasjonen vi står i ❤️ Skulle bare ønske jeg bodde litt nærmere noen...

Anonymkode: 6a263...57a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Redd. Redd for foreldre i risikogruppen, en av dem har kreft og lavt immunforsvar. Kjenner jeg får litt angst av dette. Er selv hjemme, med corona. Føler meg helt elendig. Isolert totalt. :( 

Anonymkode: f5976...2b9

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om jeg er på vei til å bli syk. Trøtt, tung i hodet, knudrete i halsen og lett feber. Er bare å stålsette seg og håpe det ikke blir for ille. Noen test får jeg nok ikke så har heller ikke tatt kontakt med lege. Er ikke redd, men ser frem til å bli ferdig med det slik at jeg kan komme tilbake til normalt. Ungdommen i huset føler seg fin og jeg leser også at barn ikke blir så ofte rammet som eldre og håper selvsagt det bare er meg som blir rammet. Selvsagt tenker jeg også på de eldre i familien og håper på det beste. 

Anonymkode: 0e2ec...9d2

Skrevet

Hvordan jeg har det? Vel kjeder meg en del. Har lyst til å se familien min og venner. Synes alt jeg gjør om dagen er gaming og se på tv serier, bortsett fra når jeg er i matbutikk eller på sykehus.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd. For at mamma eller svigers med kronisk sykdom skal dø. At sønnen min på 15 mnd skal bli smitta, selv om jeg vet at de minste angivelig ikke blir veldig syke. Redd for at samboeren min skal bli syk. Og sist er jeg redd for å bli syk selv, fordi jeg bærer på ett ufødte barn. Jeg er livredd for at det ikke skal være hjelp å få når barnet skal bli født, og jeg er livredd for at det også skal bli syk. 

Anonymkode: fc733...f96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd for at det jeg har er korona, at jeg avskrev det litt for lenge og dør fra mannen min. Redd for at han har det, og at det samme skjer ham. Redd for at jeg ikke har det, etterhvert skal på jobb og får det. Redd for de jeg kjenner som også har dårlig immunforsvar m.m. Ellers er vi egentlig ved ganske godt mot.

Anonymkode: dcf92...560

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bekymret og motløs😔

Anonymkode: 630e0...305

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det bra personlig, takk som spør.

Det som gjør meg litt bekymret er at folk er engstelige og redde (som er forståelig), men angst og frykt gjør at folk handler irrasjonelt. Redde og irrasjonelle mennesker skremmer meg. De handler inn MME for tre uker for å sikre seg og sine uten å tenke på at andre også trenger MME, gir blanke i å følge myndighetenes råd og tolker ut fra egen forståelse av situasjonen og hvordan de skal sikre seg selv i situasjonen vi er oppe i. Det gjør meg litt bekymret.

AnonymBruker
Skrevet

I fin form selv, men stresser litt med tanke på fremtiden. Er akkurat startet med bachelor-oppgaven, gruppe på 5 som skal sammarbeide, stengte universitet/bibliotek, ser mørkt ut for intervjuene vi trenger osv. Økende antall arbeidsledige --> mer konkuranse på arbeidsmarkede = vanskeligere for meg som nyutdannet å finne arbeid.

Er ikke redd for å få dette viruset med tanke på meg selv, men bor med min bestefar som ikke akkurat er i toppform fra før av. Så er veldig engstelig for han.

Anonymkode: e2cbd...809

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stressa.Er syk på andre uken med luftveisinfeksjon. Det startet som en influensa med muskelverk/litt feber og veldig snørrete, og har nå gått over til tørrhoste/slapp og tungt å puste. Jeg  sitter isolert i en liten leilighet i en blokk midt i asfaltjungelen. 

Anonymkode: 38f65...c8c

• Liker 1
Skrevet

Bekymret,stresset og søvnløs..

AnonymBruker
Skrevet

Beskymret for landets økonomi og min egen. Regner med at jeg snart blir permittert fra butikken, og vet jo ikke hvor lenge det alternativt blir. 

Anonymkode: ddc88...c48

• Opprett ny...