AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #21 Skrevet 15. mars 2020 Egentlig har jeg det jo greit. Jeg jobber vanligvis hjemmefra, så ting går som normalt der, men jeg sliter med konsentrasjonen. Jeg føler meg slapp og stresset og klarer ikke unngå å sjekke nyheten nesten hvert 15. minutt og lese her inne på KG. Det er stressende å holde frister på jobben. Har hatt litt vondt i brystet i dag, men jeg puster helt fint, så jeg tror det er angst, ikke sykdom, men det påvirker meg likevel. Anonymkode: b7d26...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #22 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du like lei deg over f.eks krigen i Afghanistan eller kartellvolden i Mexico? Mange mange flere mennesker som får livene sine ødelagt der. Bare fordi det er noe som påvirker deg litt er det ingen grunn til å deppe så veldig. Livet ditt blir ikke ødelagt eller dramatisk forandret, du må bare være hjemme fra jobb i noen uker. Smil og ikke tenk så mye på ting du ikke kan gjøre noe med Anonymkode: 10411...199 Man kan alltids finne noen som har det verre. Men vi står i en situasjon vi aldri har gjort før. Og det er naturlig at mange nå også kjenner på vanskelige følelser i forbindelse med det. Det er helt naturlig, og det er helt greit. Kunsten er å ikke la det ta overhånd så klart. Men alle jeg snakker med daglig nå, gjør langt ifra det. Anonymkode: a05fb...384 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #23 Skrevet 15. mars 2020 Kjeder vettet av meg. Vært syk med uspesifisert luftveisinfeksjon en uke nå, og fortsatt ikke bedre. Det presser i brystet og er tungt å puste.. Har kun hatt kontakt med legen via nettet, det er ikke aktuelt med test da jeg ikke står til kriteriene for testing. Håper jeg blir bedre og ikke dårligere. Jeg er vant til å være aktiv hver dag og ikke ligge på sofaen, men nå orker jeg ikke gjøre noe samtidig som jeg er fryktelig rastløs. Pleier ikke å være syk så lenge av gangen.. 😫 Anonymkode: 7c360...5bb
Sophie-Ann Skrevet 15. mars 2020 #24 Skrevet 15. mars 2020 Går greit her. Ett av barna mine har ligget paddeflat med skikkelig influensa fra mandag til fredag med over 40 i feber og vanvittig vondt i hodet, ledd og hals. Feberfri siden i går, men fremdeles vondt i hodet, halsen og er svimmel. Jeg kjenner meg små gruffen i kroppen med hodepine og min andre datter har vondt i leddene, spesielt i ryggen. Men jeg har fått beskjed om å stille på jobb i morgen av både fastlegen og FHI, da de ikke mistenker noe annet enn influensa. Men kommunen jeg jobber i vurderer å stenge grensene, så vi får se hvor lenge jeg får jobbet.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #25 Skrevet 15. mars 2020 Både og. Jeg elsker å tilbringe tid med familien min (mann og barn), og romantikken blomstrer. Samtidig er jeg bekymret for mannens arbeidsplass. Også føler jeg meg ganske dritt siden jeg er i aap, men er utdannet sykepleier. Gråter hver dag fordi jeg har dårlig samvittighet, men vet det går til helvete om jeg prøver og alt blir verre både for meg og de som måtte arbeide med meg. Det er det verste, også at Facebook har så mange innlegg der man er oppfordret til å melde seg. Gni det inn litt mer da! Faen. Anonymkode: 38b33...c07
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #26 Skrevet 15. mars 2020 Jeg gjorde noen pusteøvelser for å roe ned kropp og hode. Da kjente jeg at tristheten kom, og at jeg egentlig har vært på alerten konstant de siste dagene. Internett er koronainfisert og jeg skal prøve å bruke det mindre, da det bare øker stressnivået. Men jeg trenger kontakt med folk, og jeg har runda Netflix lenge før dette brøt løs. Sår hals og ikke helt frisk, men ingen vits å kontakte lege før jeg får pusteproblemer likevel. Og pusteproblemer får jeg rett som det er på grunn av astma mm. Så jeg vet da faen. Anonymkode: a05fb...384 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #27 Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, Sophie-Ann skrev: Går greit her. Ett av barna mine har ligget paddeflat med skikkelig influensa fra mandag til fredag med over 40 i feber og vanvittig vondt i hodet, ledd og hals. Feberfri siden i går, men fremdeles vondt i hodet, halsen og er svimmel. Jeg kjenner meg små gruffen i kroppen med hodepine og min andre datter har vondt i leddene, spesielt i ryggen. Men jeg har fått beskjed om å stille på jobb i morgen av både fastlegen og FHI, da de ikke mistenker noe annet enn influensa. Men kommunen jeg jobber i vurderer å stenge grensene, så vi får se hvor lenge jeg får jobbet. Jeg lurer på om jeg må holde meg hjemme fra jobb, pga forkjølelse. Ringte du FHI og hørte med de? Anonymkode: 249b6...d11
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #28 Skrevet 15. mars 2020 Det ser ut som at de fleste av oss som er syke, har det samme. Av en eller annen grad. Det er mange av de samme symptomene, ser jeg Anonymkode: e5860...79f 2
addict Skrevet 15. mars 2020 #29 Skrevet 15. mars 2020 Nesten vondt å si det, men de 3 siste dagene har vært ganske fantastiske. Tilbringer tid med mannen, barna, hunden. Går skiturer, rydder hjemme, lager god mat, koser meg med ungene. Er så utrolig takknemlig for familien min og at vi har trygge, gode jobber. Er selvfølgelig bekymret for hva som skjer, og spesielt økonomien til Norge. Tenker og snakker mye om det. Har det likevel veldig bra, og det bunner nok i at jeg og mannen har det sinnsykt bra sammen og trives utrolig godt sammen hele tiden. Blir mer og mer forelska i familien min. Og det er godt det og! Godt å stå støtt i stormen, sammen. 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #30 Skrevet 15. mars 2020 Planlegger å flytte til Sverige eller Island. Vi har begge forbindelser der, og orker ikke dette griske landet her som innfører drastiske tiltak og samtidig driter i at folk mister jobbene sine og at hele landet snart går konkurs. De sitter og ruger på oljepengene sine og sender regningen til mannen i gata. Så med en gang dette faenskapet er over så flytter vi. Jeg er blitt pålagt hjemmekontor med full aktivitet, samtidig som skole og barnehage er stengt og det forventes at ungene går skole hver dag hjemme, med begrenset veiledning fra lærere. Ungene får ikke lov å leke med andre til tross for anbefalingene fra FHI om en til to lekevenner. Utsolgt for mye i butikkene. Og hvis dette fortsetter utover høsten vil begge eldste måtte slutte med idretten da de kommer så langt i bakleksa at de ikke vil ha noen sjanse til å ta det igjen. Anonymkode: ca817...0e3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #31 Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, addict skrev: Nesten vondt å si det, men de 3 siste dagene har vært ganske fantastiske. Tilbringer tid med mannen, barna, hunden. Går skiturer, rydder hjemme, lager god mat, koser meg med ungene. Er så utrolig takknemlig for familien min og at vi har trygge, gode jobber. Er selvfølgelig bekymret for hva som skjer, og spesielt økonomien til Norge. Tenker og snakker mye om det. Har det likevel veldig bra, og det bunner nok i at jeg og mannen har det sinnsykt bra sammen og trives utrolig godt sammen hele tiden. Blir mer og mer forelska i familien min. Og det er godt det og! Godt å stå støtt i stormen, sammen. Så hyggelig å høre! 😊 Anonymkode: a05fb...384 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #32 Skrevet 15. mars 2020 Jeg er kjemperedd. Redd for et familiemedlem som antagelig ikke vil tåle viruset. Litt redd for hvor alvorlig jeg kan bli rammet. Veldig redd og usikker for økonomien siden jeg jobber i reiselivsbransjen. Hvor langvarig vil det bli og når vil folk reise igjen? Føler meg ensom fordi jeg bor alene og ikke kan møte folk sosialt. Omtrent alle vennene mine har familie og har nok med seg og sine i disse dager. Klarer ikke konsentrere meg, må bare se på nyhetene hele tiden. Takk for at du spør, kjente det var godt å få litt ord på følelsene❤️ Anonymkode: 5a2d3...776 1
Sophie-Ann Skrevet 15. mars 2020 #33 Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på om jeg må holde meg hjemme fra jobb, pga forkjølelse. Ringte du FHI og hørte med de? Anonymkode: 249b6...d11 Ja, la igjen nummeret mitt og de ringte opp igjen.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #34 Skrevet 15. mars 2020 Ikke greit. Jobber i et samfunnskritisk yrke og jeg må ut og utføre oppgaver. Samboer er permitert og vi aner ikke hvilke økonomiske konsekvenser det kan få. Samboer er gravid og bekymrer seg mye for hvordan eventuell smitte vil påvirke foster eller senvirkninger når barnet blir født ved eventuell smitte hos mor. Jobbet inn vakter for og lagt den kabalen for åfå til en ferie i varmere strøk. Det går i vasken nå. En annen weekendtur går i vasken. Jeg har eldre besteforeldre jeg er kjempeglade i som jeg er redd skal bli smittet. Det er generelt mange bekymringer. Forsøker å tenke at det vil gå bra, men man vet jo ikke hva fremtiden vil bringe. Anonymkode: 673c1...7b9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #35 Skrevet 15. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for at du spør, kjente det var godt å få litt ord på følelsene❤️ Tenkte at vi kan ikke bare sitte her og kjefte på hyttefolk og telle antall smittede minutt for minutt. Og når jeg kjente at jeg ikke hadde det så bra selv nå, så tenkte jeg at det var lurt å bry seg litt om andre og la alle få lufte tankene sine litt. Anonymkode: a05fb...384 7
tussi680 Skrevet 15. mars 2020 #36 Skrevet 15. mars 2020 Har det bra, men er urolig over forholdene ellers rundt i landet.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #37 Skrevet 15. mars 2020 Har det bra😊 Brukt helga på å jobbe litt, måkke snø, vaske, se film og ta livet med ro. Barna har vært på besøk og har hatt besøk. I morgen skal jeg på jobb😊 Anonymkode: 36fbc...a36
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #38 Skrevet 15. mars 2020 Jeg er redd. Har en liten baby og er redd vi ikke skal klare å ta vare på han om vi blir syke. Familie bor langt unna så er ikke bare å sende han bort heller. Anonymkode: 4ea51...678
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #39 Skrevet 15. mars 2020 Er utrolig stresset. Har hatt flere panikkanfall de siste dagene, og klarer nesten ikke å sove om natten. Det jeg sover er utrolig urolig søvn og våkner opp med at jeg nesten har bitt hull i munnhulen. Gråter mye. Klarer ikke være her og håper jeg får kommet meg hjem, så jeg ikke mister forstanden fullstendig. Anonymkode: 00792...88d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #40 Skrevet 15. mars 2020 Som en introvert som har mulighet til å ha hjemmekontor; jeg er i himmelen Jeg har brukt mye tid på å sy og trene innendørs, bake har jeg også gjort som jeg egentlig ikke er noe glad i men hadde gjær til overs. Og så blir det masse online gaming med typen og venner:) Så jeg har det helt utmerket, dog skulle ønske årsaken til det var noe annet. Det er jo folk som har dødd og flere blir det vel... Øknomien blir jo også påvirket. Anonymkode: 6dad9...1cc 1
Fremhevede innlegg