AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Del Skrevet 15. mars 2020 Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg får ikke betalt husleie når jeg er permittert fra jobb pga korona. Foreldrene mine har flere millioner men nekter å bidra nå de neste ukene/månedene jeg er permittert. Kan jeg bare la være å betale husleie og håpe på at utleieren ikke kaster meg ut? Anonymkode: 189b2...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Del Skrevet 15. mars 2020 Registrer deg som permittert og søk om dagpenger? Anonymkode: ce664...e1f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 15. mars 2020 #3 Del Skrevet 15. mars 2020 For det første: for noen kjipe foreldre du har - dette må da være såpass unntakstilstand at man hjelper barna sine i slike situasjoner selv om man i utgangspunktet mener at voksne skal klare seg selv. Men du må jo registrere deg som permittert, så har du sannsynligvis rettigheter til utbetalinger. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Del Skrevet 15. mars 2020 Da bryter du med dine foreldre også går du inn for å klare deg selv. Hjelper ikke de deg nå så hjelper ikke du de senere. Anonymkode: e23b4...4f5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 15. mars 2020 #5 Del Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg får ikke betalt husleie når jeg er permittert fra jobb pga korona. Foreldrene mine har flere millioner men nekter å bidra nå de neste ukene/månedene jeg er permittert. Kan jeg bare la være å betale husleie og håpe på at utleieren ikke kaster meg ut? Anonymkode: 189b2...f96 Å ikke betale husleie skaper problemer for utleier og deg selv, da det plutselig 2 som sliter og ikke bare 1. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg bare la være å betale husleie og håpe på at utleieren ikke kaster meg ut? Anonymkode: 189b2...f96 Det er jo mye bedre du kontakter utleier og forklarer at du har mistet jobben og derfor vil være ute av stand til å betale husleien. Så kan du spørre om å få utsatt husleie mens du prøver å skaffe deg inntekt. Ikke sikkert du får utsatt husleie, men du får i hvert fall ikke noe hjelp fra utleier om du ikke sier i fra. Anonymkode: 434ea...37e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Del Skrevet 15. mars 2020 Her i byen er det mange huseiere som har satt ned husleia, kanskje din utleier også velger å være litt raus hvis du tar en prat med vedkommende? Anonymkode: ace56...d74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Del Skrevet 15. mars 2020 Utleieren trenger kanskje de pengene du skal betale hen, er godt mulig vedkommende er avhengig av den inntekten for å få det til å gå rundt selv. Du kan bli kastet ut om du ikke betaler leien. Hjelper ikke alltid med rike foreldre når de ikke vil dele av rikdommen. Det har jeg selv erfart. Var selv fattig som student, og ble permittert fra deltidsjobb grunnet streik, men fikk ikke ei krone av mine foreldre. Jeg levde langt under fattigdomsgrensen da. Men kan du ikke kontakte NAV? Anonymkode: 04ba9...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Del Skrevet 15. mars 2020 9 minutter siden, Teatrica skrev: For det første: for noen kjipe foreldre du har - dette må da være såpass unntakstilstand at man hjelper barna sine i slike situasjoner selv om man i utgangspunktet mener at voksne skal klare seg selv. Men du må jo registrere deg som permittert, så har du sannsynligvis rettigheter til utbetalinger. Ja, de er kjipe. Tjener ikke nok til å ha krav på noe da jeg tjener under 150 000 i året. Anonymkode: 189b2...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Del Skrevet 15. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da bryter du med dine foreldre også går du inn for å klare deg selv. Hjelper ikke de deg nå så hjelper ikke du de senere. Anonymkode: e23b4...4f5 Ja, har tenkt på det lenge. Du synes jeg burde kutte kontakten med dem for godt? Anonymkode: 189b2...f96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roseh Skrevet 15. mars 2020 #11 Del Skrevet 15. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, de er kjipe. Tjener ikke nok til å ha krav på noe da jeg tjener under 150 000 i året. Anonymkode: 189b2...f96 Jævlig kjipt.. Du har jo ikke rett på noe så fort du er student. Ikke bostøtte eller sosialstønad. Hva feiler det foreldrene dine. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. mars 2020 #12 Del Skrevet 15. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Registrer deg som permittert og søk om dagpenger? Anonymkode: ce664...e1f Og søk studielån. Søk i dag. Jeg tror det er fristen for å få lån våren 2020. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. mars 2020 #13 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, Roseh skrev: Jævlig kjipt.. Du har jo ikke rett på noe så fort du er student. Ikke bostøtte eller sosialstønad. Hva feiler det foreldrene dine. Er du sikker? Jeg tror det er lurt å ringe NAV uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #14 Del Skrevet 15. mars 2020 4 minutter siden, I Grosny skrev: Og søk studielån. Søk i dag. Jeg tror det er fristen for å få lån våren 2020. Jeg har lån og stipend men det er så dyrt å finne bolig her at jeg betaler 7000 for et rom i kollektiv. Studielånet strekker ikke til for å dekke alt så jeg har en jobb ved siden av der jeg tjener 5-6-7000 i måneden. Anonymkode: 189b2...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roseh Skrevet 15. mars 2020 #15 Del Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, I Grosny skrev: Er du sikker? Jeg tror det er lurt å ringe NAV uansett. Bostøtte er kun for studenter med barn. Sosialstønad er heller ikke for studenter, men kanskje akkurat nå kan det være de gjør unntak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #16 Del Skrevet 15. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utleieren trenger kanskje de pengene du skal betale hen, er godt mulig vedkommende er avhengig av den inntekten for å få det til å gå rundt selv. Du kan bli kastet ut om du ikke betaler leien. Hjelper ikke alltid med rike foreldre når de ikke vil dele av rikdommen. Det har jeg selv erfart. Var selv fattig som student, og ble permittert fra deltidsjobb grunnet streik, men fikk ikke ei krone av mine foreldre. Jeg levde langt under fattigdomsgrensen da. Men kan du ikke kontakte NAV? Anonymkode: 04ba9...ba6 Du har altså samme erfaringer? Det er ganske bittert, ja. Hvordan er deres forhold i dag? Anonymkode: 189b2...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Del Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lån og stipend men det er så dyrt å finne bolig her at jeg betaler 7000 for et rom i kollektiv. Studielånet strekker ikke til for å dekke alt så jeg har en jobb ved siden av der jeg tjener 5-6-7000 i måneden. Anonymkode: 189b2...f96 7000 for et rom i kollektiv? Hvor er det du studerer? Anonymkode: 434ea...37e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #18 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 7000 for et rom i kollektiv? Hvor er det du studerer? Anonymkode: 434ea...37e Oslo. Var på utveksling frem til september og det var det eneste som var igjen og jeg trengte noe kjapt. Det kom jo mer ledig etter januar men måtte signere for et år for å kunne flytte inn. Så nesten hele studiestøtten går bare med til bolig. Sånn kan jeg ikke leve. Anonymkode: 189b2...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #19 Del Skrevet 15. mars 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg får ikke betalt husleie når jeg er permittert fra jobb pga korona. Foreldrene mine har flere millioner men nekter å bidra nå de neste ukene/månedene jeg er permittert. Kan jeg bare la være å betale husleie og håpe på at utleieren ikke kaster meg ut? Anonymkode: 189b2...f96 Hvorfor er foreldrene dine så kjip mot deg da? Har dere en konflikt pågående? Jeg synes at alle foreldre bør automatisk hjelpe barna sine i sånne situasjoner, spesielt når man har god råd Anonymkode: 233db...220 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #20 Del Skrevet 15. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er foreldrene dine så kjip mot deg da? Har dere en konflikt pågående? Jeg synes at alle foreldre bør automatisk hjelpe barna sine i sånne situasjoner, spesielt når man har god råd Anonymkode: 233db...220 De er bare gjerrige av natur. Smålige, unner ingen noe. Men, jeg trenger ikke hjelpe dem heller når de blir gamle. Anonymkode: 189b2...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg