Gå til innhold

Hvorfor bruker ingen munnbind i Norge?????

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er man jo like langt. Man kunne droppet hanskene og bare vasket hender. 

Anonymkode: 5ab28...66c

Prøv å vask hendene før du tar av hanskene du 😂

Anonymkode: fd1ed...b90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi disse kineserne har kjøpt alle sammen. Det er iallefall det onkel Tommy informerte om på facebook

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å bruke munnbind som frisk øker sannsynligheten for å bli smittet. 

Anonymkode: 8821a...509

Mmmm, det er derfor helsepersonellet som tester folk for Corona bruker det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i alle fall ikke fått tak i det her jeg bor. Har ikke bil og får ikke kjørt rundt tilfirskjellige  steder.  Det er kanskje grunnen for mange.

Anonymkode: 6cf36...66b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har i alle fall ikke fått tak i det her jeg bor. Har ikke bil og får ikke kjørt rundt tilfirskjellige  steder.  Det er kanskje grunnen for mange.

Anonymkode: 6cf36...66b

Samme her, ikke mulig å få tak i.

Anonymkode: 0d791...378

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Mmmm, det er derfor helsepersonellet som tester folk for Corona bruker det.

«Health care workers routinely use surgical masks as part of their personal protective equipment. However, surgical masks are not respirators and are not certified as such. They do not protect the wearer from inhaling small particles that can remain airborne for long periods of time. «

https://www.ccohs.ca/oshanswers/prevention/respiratory_protection.html

Og så leser du innlegget lengre oppe her hvor en beskriver hva hun hadde observert rundt munnbindbruk på Gardermoen. 

Helsepersonell er drillet i å ikke pille seg på munnbindet med kontaminerte hender/hansker.

Anonymkode: 3fecd...ac7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner. Bare syns det er snodig at feks sør-koreanske myndigheter ga et nytt munnbind i uken til befolkningen for å bekjempe smitte. Blant mye annet. De har fått det til!

Anonymkode: 2fcf9...bda

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært en kjempefordel om alle brukte munnbind. Nei, det er ikke perfekt mot virus, men det har en viss effekt som beskyttelse siden smittedråpene er mye større enn selve virusene. Husk at det er ikke sånn at man automatisk blir smittet hvis man er i samme rom som noen som er det. Det er en sjanse for at man blir det, og den reduseres med munnbind. I tillegg reduserer det kraftig sjansen for at de som er smittet selv smitter andre.

Anonymkode: 467c3...cfb

Skrevet (endret)

Jeg blir litt flau av innlegget ditt. 🙄 Det er faktisk ikke anbefalt ag vi bruker maske, noe flere har forklart, men om det hadde hjulpet så er det ikke så rart at nesten ingen bruker det. Har du sett noe munnbind i butikken i det siste? 
Å få tak i munnbind er omtrent like lett å få tak i som antibac i disse dager. 

Endret av Chiyo
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

I tillegg.. hva hjelper en maske når smitte skjer gjennom alle slimhinner? Skal det ha noe effekt så må man jo bruke visir i tillegg.

Anonymkode: 537a5...743

Slimhinnene i munn/nese treffes av mye mer luft enn øynene siden man puster inn og ut. Det er derfor mye større effekt å dekke nese og munn enn øyne.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Chiyo said:

Jeg blir litt flau av innlegget ditt. 🙄 Det er faktisk ikke anbefalt ag vi bruker maske, noe flere har forklart, men selv om det hadde hjulpet så er det ikke så rart at nesten ingen bruker det. Har du sett noe munnbind i butikken i det siste? 
Å få tak i munnbind er omtrent like lett å få tak i som antibac i disse dager. 

I alle de asiatiske områdene der de har kuttet spredningen drastisk er bruk av munnbind påkrevd eller anbefalt, og ekstremt utbredt. Hvis man ser objektivt på fakta så skal det godt gjøres å påstå at europeiske land har gjort en bedre jobb enn dem, så hvorfor være så sikker på at de europeiske rådene er de beste. Men ja, det er dessverre omtrent umulig å få tak i.

• Opprett ny...