Gå til innhold

me og alkoholintoleranse

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ung mor

:(

legen mener jeg har både ME og hypothyreose..

er det noen som kan fortelle meg hva det innebærer å ha alkoholintolleranse, siden dette ofte følger med sykdommene..

Og videre, havner Alle med ME i rullestol og er det ikke mulig å bli frisk ? :cry:

orker ikke ha det slik resten av livet... livet har jo såvidt begynt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fast gjest

Jeg vet det er folk her inne som kan svare mye bedre, men nei, ME (du mener kronisk trøtthetssyndrom?) trenger ikke være for resten av livet. Men det er umulig å vite hvor lang tid det tar før du blir bra/bedre, og ikke ALLE blir bra. Så vidt jeg har skjønt er det lite legene kan gjøre, men det kan være verdt det å sjekke ut alternative behandlings- og diagnostiseringsformer.

(hvis du mener MS er nok prognosen annerledes, men jeg håper virkelig legen har gitt deg LITT info om hva du feiler)

Jeg vil tro, siden du også har hypothyreose, at du har for lav forbrenning, noe som medvirker til tilstanden din. Alkohol forbrennes også i kroppen, og det dannes ulike avfallsstoffer (blant annet aldehyder), som er giftige og som vi reagerer negativt på om det blir for mye av dem (en årsak til at man blir fyllesjuk). Dersom forbrenningen skjer langsommere enn normalt, og kroppen i tillegg har problemer med å skille avfallsstoffene ut gjennom urinen, vil du merke en sterkere grad av forgiftning enn normalt. Du vil derfor tåle mindre alkohol enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ung mor

nei det er ME (altså konstant utmatta)

MEN etter å ha lest mye om det på nett, virker hele sykdomsbilde mye mere depresivt.. takk for oppmuntring :)

for jeg MÅ bli frisk... sånn er det bare....

alkoini. = man trenger altså nødvendigvis ikke holde seg 100% borte fra alkohol?

Jeg bruker det på fester, men aldri ellers og jeg tåler nessten ingenting.. blir dårlig dagen etterpå, som alle andre regner jeg med, men ikke noe utover det..

jeg tar zyrtec - og det hjelper enormt på formen, det jeg sliter med er selvsagt bare at jeg er ekstra trøtt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meya84

gå inn her: www.menin.no

Alkoholintoleransen hos meg (har ME) gjør at jeg enten tåler mye mindre alkohol enn før jeg ble syk, eller at jeg noen ganger blir fryktelig dårlig i flere dager etter jeg har drukket... :roll:

I fjor sommmer ble jeg sørpe full etter å ha drukket 2 (!!) rusbrus...!! En merkelig opplevelse.. Jeg må fortsatt være veldig forsiktig med alkohol, men tåler litt mer nå.. Men tror ikke det har hent at jeg ikke har blitt enten litt eller veldig mye dårligere i dagene etterpå...(men det hender jeg faller for fristelsen å feste likevel...er man med på leken, må man tåle steken :-? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meya84

ME (myalgisk encefalomyelitt) kronisk tretthetsynsdrom/utmattelsessyndrom er akkurat det samme...

Despressivt sykdomsbilde?? Vet ikke hva du mener med det, men denne sykdommen varrierer Eeeeenormt fra person til person. Man kan blir frisk på 1 år, men andre er syke 10 år... Selv vært syk i 3år, men absolutt på bedringens vei...tror jeg :roll:

Men ksankje den underliggende årsaken hos deg er hypotereose?

På sida jeg har gitt deg kan du nok finne en del svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Jeg har alkoholintoleranse, men ikke i forbindelse med andre sykdommer.

Jeg tåler veldig mye alkohol, og er ikke plaget av oppkast og slikt, men jeg får en heidundrendes hodepine som sitter i i mange dager :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...