Gå til innhold

Hvis du har forskuddsbetalt for trafikkopplæring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Krev pengene tilbake NÅ!

Mange trafikkskoler ryker om kort tid. Noen er kanskje sleipe nok til å bruke deres penger til å holde seg flytende.

Krev pengene tilbake umiddelbart. Ta saken videre med en gang, ikke godta unnskyldninger.

Synes dette er viktig for dette kan være snakk om store beløp.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg passet på når det gjelder betaling av min sønns kjøretimer. Ingenting betales på forskudd, alt betales pr gang, gir ikke trafikkskolen noen større beløp de kan sitte og ruge på og så slå seg konkurs.

Nå blir det ingen flere kjøretimer på en stund, og glattkjøringskurset i slutten av måneden er avlyst. Du som er kjørelærer, hva gjør man da om kjøreskolene kan starte opp igjen f.eks. i mai eller juni? Det er jo ingen is og kulde da, så man får ikke tatt glattkjøringskurs lenger. Venter elevene med akkurat den delen av opplæringen helt til vinteren igjen? Og kan de ikke få førerkortet før det er unnagjort? 

Anonymkode: 5a70a...e96

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg passet på når det gjelder betaling av min sønns kjøretimer. Ingenting betales på forskudd, alt betales pr gang, gir ikke trafikkskolen noen større beløp de kan sitte og ruge på og så slå seg konkurs.

Nå blir det ingen flere kjøretimer på en stund, og glattkjøringskurset i slutten av måneden er avlyst. Du som er kjørelærer, hva gjør man da om kjøreskolene kan starte opp igjen f.eks. i mai eller juni? Det er jo ingen is og kulde da, så man får ikke tatt glattkjøringskurs lenger. Venter elevene med akkurat den delen av opplæringen helt til vinteren igjen? Og kan de ikke få førerkortet før det er unnagjort? 

Glattkjøring har man hele året, har ikke noe med snø å gjøre. De sprayer banen med vann og noe annet for å få den glatt. Er kun mørkekjøring man ikke får tatt hele året.

Anonymkode: 68fd1...70f

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glattkjøringskurs finnes ikke lengre. Vi har sikkerhetskurs på bane. Dette gjøres på samme NAF banene. Når det ikke er snø og glatt bruker de medisinsk hvitolje for å redusere friksjonen. Eneste grunnen det er glatt er av økonomiske hensyn, å lære å rette opp sleng og sånt tull driver vi ikke med. Hovedmålet er å: "gjennom opplevelser og erfaring vidreutvikle sin kompetanse i å opptre slik at ulykker unngås".

Tviler litt på at vi starter opp igjen så tidlig.

På lastebil og buss har man et år på å ta "glattkjøring".

Husk å bestille føreprøve fort som faen når Statens Vegvesen åpner igjen. Hvis teorien ikke er tatt må det pugges slik at den tas fort. Det vil bli et ekstremt trykk på oppkjøring og opplæring når det åpner igjen (jeg regner med det tar flere måneder). Det er ikke anledning til å kjøre opp på klasse B uten sikkerhetskurs på bane (man kan vel få dispensasjon men det er tilnærmest umulig).

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glattkjøring har man hele året, har ikke noe med snø å gjøre. De sprayer banen med vann og noe annet for å få den glatt. Er kun mørkekjøring man ikke får tatt hele året.

Anonymkode: 68fd1...70f

Mørkekjøring tok jeg etter jeg fikk lappen. Fikk den på sommeren og tok det på høsten. 

Anonymkode: d4fc0...9d0

• Opprett ny...