AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Inspirert av en annen tråd der et par hadde vært i utlandet og hatt gruppesex på en sexklubb. Det var både samleie og oralsex med flere ukjente menn med kondom. Jeg synes sånt høres veldig turn-on ut, men er så veldig redd for å få noe der nede.. Så; er kondom virkelig 100 % sikkert mot alt mulig? kan man bare gunne på med hvem som helst om man bare bruker kondom....? Har lest at herpes kan smitte likevel fordi det kan sitte i huden utenom der man er beskytta, men bortsett fra det...? Anonymkode: ba5f2...a95
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Nei, ingen prevensjon er 100 prosent sikkert. At kondom er det er en myte. Anonymkode: 3cd37...2d2 1
Newbeginnings Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 (endret) Kondom skal jo være rimelig sikkert mtp beskyttelse mot kjønnssykdommer forutsatt at det er rullet helt ned og ikke sprekker eller får rifter, da. Her (https://sexogsamfunn.no/sykdommer/tips-og-rad/unnga-smitte/#) står dette: Hvis du bruker kondom ved samleie (både vaginal- og analsex) og oralsex, og du bruker kondomet på riktig måte, vil det beskytte deg fullstendig mot klamydia, mykoplasma, gonoré, hiv og trikomonas. Kondom gir også nesten 100 % beskyttelse mot syfilis og hepatitt. Videre står det at kondom bare til en viss grad beskytter mot herpes og kjønnsvorter (som kan sitte på huden ellers), og at det ikke beskytter mot flatlus eller skabb (!).. Så- forutsatt at kondomet er helt og rullet helt ned så er iaf sjansen minimal for å få de vanligste kjønnssykdommene.. Endret 15. mars 2020 av Newbeginnings 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 Kondom er i hvert fall ikke helt sikkert mot HPV virus. Anonymkode: 0dcde...5d7
Newbeginnings Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kondom er i hvert fall ikke helt sikkert mot HPV virus. Anonymkode: 0dcde...5d7 Nei- som nevnt over, det beskytter bare til en viss grad mot herpes og kjønnsvorter (HPV)..
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 Det er i hvert fall ikke idiotsikkert, siden det er en hel rekke tabber man kan gjøre som reduserer sikkerheten. Hvis man inkluderer brukerfeil er det bare 85% sikkert mot graviditet, men ved korrekt bruk er det like sikkert som hormonprevensjon. Ved korrekt bruk er det også sikkert nok mot sykdommer. Faren for herpes/hpv reduseres veldig, og er tilnærmet teoretisk. Jeg har drevet med swinging selv, og vært veldig streng med å bruke kondom, så fremt det ikke er testede partnere man kjenner godt. Mannen vet jeg jo at er kapabel på kondombruken og tar det seriøst, og når jeg ligger med fremmede menn følger jeg med på hvordan de tar på kondomet, dobbeltsjekker nå og da visuelt eller med hånda at det fortsatt er på, og ser til at hele, med innhold kommer ut igjen etterpå. Har ligget med sikkert 100+ menn og aldri hatt en eneste kjønnsykdom. Hpv er såpass vanlig at jeg regnet med at jeg hadde det i min alder, men da jeg ble testet viste det seg at jeg har greid å være seksuelt aktiv i tjue år, uten å få det. Anonymkode: e598a...516 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei Anonymkode: ae7d7...55e ? fortell.. Anonymkode: ba5f2...a95
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 Største risken med kondom er at når det er tid for å ta det på er man så kåt at man ikke tenker klart. Fort gjort å bare kjøre på. Sier ikke at man burde det... Vi er som oftest flinke... Anonymkode: ec935...5fd
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 Jeg ble gravid med tredjemann fordi kondomen plutselig svuppet av gitt, så helt sikkert er det ikke nei🤪 Anonymkode: 021bd...22a
Bamseklemmer Skrevet 16. mars 2020 #11 Skrevet 16. mars 2020 Du trenger ikke bli gravid uten kondom heller, så hvis du bruker kondom har du iallefall større sjanse på å ikke bli det. Har man sex i rett periode øker også sjansene for å ikke bli gravid🙄
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #12 Skrevet 16. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Inspirert av en annen tråd der et par hadde vært i utlandet og hatt gruppesex på en sexklubb. Det var både samleie og oralsex med flere ukjente menn med kondom. Jeg synes sånt høres veldig turn-on ut, men er så veldig redd for å få noe der nede.. Så; er kondom virkelig 100 % sikkert mot alt mulig? kan man bare gunne på med hvem som helst om man bare bruker kondom....? Har lest at herpes kan smitte likevel fordi det kan sitte i huden utenom der man er beskytta, men bortsett fra det...? Anonymkode: ba5f2...a95 Selvfølgelig er det ikke 100% sikkert. Skal du pule 10 menn samtidig så tviler jeg på du vil legge merke til om kondomet revner herfra til månen. Der nede? Hiv og hepatitt setter seg flere steder enn bare der nede. Anonymkode: 66c78...0ac
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #13 Skrevet 16. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det ikke 100% sikkert. Skal du pule 10 menn samtidig så tviler jeg på du vil legge merke til om kondomet revner herfra til månen. Der nede? Hiv og hepatitt setter seg flere steder enn bare der nede. Anonymkode: 66c78...0ac Hmmm men om man bruker kondom som ikke revner både ved samleie og oralsex, så er man jo beskytta mot hiv? så lenge mannen ikke utfører ubeskytta oral på dama, mener jeg, og uansett smitter vel ikke hiv fra spytt. Det står iaf over alt at det ikke smitter ved kyssing...? Anonymkode: ba5f2...a95
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #14 Skrevet 16. mars 2020 Synes ikke kondom er så sikkert. Jeg går på p-piller så jeg er beskyttet mot graviditet, men bruker stort sett kondom likevel. De to siste gangene har kondomen sviktet, den ene gangen skled den av, merket det ikke før etter vi var ferdige, den andre gangen så sprakk den, det var heller ikke noe vi merket før etterpå. Anonymkode: 32257...602
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #15 Skrevet 16. mars 2020 13 hours ago, AnonymBruker said: ? fortell.. Anonymkode: ba5f2...a95 Hva vil du at vi skal fortelle? Du spurte om det var 100% sikkert, og det er det ikke. Det er faktisk ikke åpent for tolkning og diskusjon. Anonymkode: a7736...50e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #16 Skrevet 16. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva vil du at vi skal fortelle? Du spurte om det var 100% sikkert, og det er det ikke. Det er faktisk ikke åpent for tolkning og diskusjon. Anonymkode: a7736...50e Noen erfaringer, kanskje? Siden det står at man er helt beskyttet mot det meste forutsatt at kondomet er helt rullet ned og ikke går i stykker underveis... Noen som har opplevd å få kjønnssykdom tross kondombruk her? Anonymkode: ba5f2...a95
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #17 Skrevet 16. mars 2020 Nei! Jeg kjørte på med dobbel kondom for sikkerhets skyld og nå har jeg fått klamydia Anonymkode: 3a0b6...885
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #18 Skrevet 17. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei! Jeg kjørte på med dobbel kondom for sikkerhets skyld og nå har jeg fått klamydia Anonymkode: 3a0b6...885 Oi kjipt! Men... sikker på at det ikke revna? Dobbelt kondom gjør noe med friksjonen så de lettere går i stykker... Og- hva med oral? Har du fått eller gitt det, uten beskyttelse? Det kan jo smitte slik.. La oss si- du slikker- dere kysser, hun suger, og dermed har det kommet til kuken din også...? Eller berøring da- du har tatt på hennes underliv og så på deg selv... Anonymkode: ba5f2...a95
Gjest UngMann1986 Skrevet 17. mars 2020 #19 Skrevet 17. mars 2020 Tror nesten det er litt brukeravhengig, rett og slett. Har aldri opplevd sykdommer eller graviditet, når kondom ble brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå