AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Jobber på parfymeri og blir sjokkert over hvor mange som bare henger på kjøpessenteret. Det er flest unge. Vi har lagt frem hansker og antibac ved inngangen, men nesten ingen som kommer inn bruker dette. De bare går rundt og kikker på sminke og sprayer parfyme. Er ikke dette veldig unødvendig? Forstår ikke hvorfor de ikke stenger kjøpesentrene, med unntak av apotek og dagligvare. Anonymkode: b6fae...59f 23
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber på parfymeri og blir sjokkert over hvor mange som bare henger på kjøpessenteret. Det er flest unge. Vi har lagt frem hansker og antibac ved inngangen, men nesten ingen som kommer inn bruker dette. De bare går rundt og kikker på sminke og sprayer parfyme. Er ikke dette veldig unødvendig? Forstår ikke hvorfor de ikke stenger kjøpesentrene, med unntak av apotek og dagligvare. Anonymkode: b6fae...59f Nei, det er litt merkelig. Jeg jobber på apotek. Vi har fjernet alt av testere, og nå for ingen komme innom bare for å se. Kun kunder som skal ha noe får komme inn i butikken, og de MÅ sprite hendene sine før de kommer inn. Hansker oppfordrer vi ikke til, da de sprer mer smitte hvis dem ikke brukes rett. De må byttes mellom hver ting man rører. Anonymkode: eeaac...aaa 8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Håper og tror at kjøpesentre vil stenge snart! Evt at de blir stengt fysisk og tilbyr bestilling/hjemkjøring av varer for å overleve. Anonymkode: a0103...918 10
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 Jeg var en kjapp tur innom et kjøpesenter i går for å hente en resept på apoteket. Der var det færre folk en vanlig men det jeg reagerte på var at de som var der i stor grad var eldre mennesker. Altså eldre typ 70-80 år. DE satt på kafeen med rullatorene sine og skravlet. Anonymkode: fddb0...d66 8
Wilmus Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var en kjapp tur innom et kjøpesenter i går for å hente en resept på apoteket. Der var det færre folk en vanlig men det jeg reagerte på var at de som var der i stor grad var eldre mennesker. Altså eldre typ 70-80 år. DE satt på kafeen med rullatorene sine og skravlet. Anonymkode: fddb0...d66 Virkelig? Her kjører vi økonomien i dass ved at friske folk stuer seg inne for å verne om de gamle, også går de på cafe? Heia Norge🙄 17
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var en kjapp tur innom et kjøpesenter i går for å hente en resept på apoteket. Der var det færre folk en vanlig men det jeg reagerte på var at de som var der i stor grad var eldre mennesker. Altså eldre typ 70-80 år. DE satt på kafeen med rullatorene sine og skravlet. Anonymkode: fddb0...d66 Jobben min er i tilknytning til et kjøpesenter, og jeg la merke til det samme. Mer eller mindre folketomt bortsett fra eldre folk på kafé... Anonymkode: 35048...333
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hva tror dere kommer til å skje med alle de som har valgt å IKKE hamstre noe særlig ekstra mat, toalett-papir, eller andre nødvendige ting? Dersom alt som finnes av dagligvarebutikker, kjøpesenter og så videre plutselig blir stengt, så blir folk flest bare sittende hjemme uten noe mat eller whatever. Anonymkode: b3ee6...c45 Folk klarer seg godt uten den nye toppen på kjøpesenteret så lenge dagligvarebutikkene har åpent. Anonymkode: f4982...557 9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper og tror at kjøpesentre vil stenge snart! Evt at de blir stengt fysisk og tilbyr bestilling/hjemkjøring av varer for å overleve. Anonymkode: a0103...918 Det håper ikke jeg! Da har min familie nesten ikke noe å leve av. Det ville vært en katastrofe 😢 Anonymkode: 4bc0a...10b 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det håper ikke jeg! Da har min familie nesten ikke noe å leve av. Det ville vært en katastrofe 😢 Anonymkode: 4bc0a...10b Hva er det på kjøpesenteret dere MÅ ha? Vi snakker ikke om matbutikker. Anonymkode: 68757...014 6
jabx Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva tror dere kommer til å skje med alle de som har valgt å IKKE hamstre noe særlig ekstra mat, toalett-papir, eller andre nødvendige ting? Dersom alt som finnes av dagligvarebutikker, kjøpesenter og så videre plutselig blir stengt, så blir folk flest bare sittende hjemme uten noe mat eller whatever. Anonymkode: b3ee6...c45 De kommer ikke til å stenge dagligvarebutikker. 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva er det på kjøpesenteret dere MÅ ha? Vi snakker ikke om matbutikker. Anonymkode: 68757...014 Kanskje hun jobber på kjøpesenter? Jeg jobber på kjøpesenter, og jeg bekymrer meg for at det skal stenge, for jeg er ganske avhengig av inntekten. Jeg er student så jeg har jo ikke rett på noe fra NAV om det stenger, så for min del er det ganske krise økonomisk akkurat nå. Har allerede mistet mange vakter. Men selvfølgelig er det viktigere å redde menneskeliv enn min økonomi, men det er fremdeles ganske kjipt! Anonymkode: 0dd36...8ca 12
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #12 Skrevet 15. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det på kjøpesenteret dere MÅ ha? Vi snakker ikke om matbutikker. Anonymkode: 68757...014 Da mister vi den eneste inntekten vi har akkurat nå! Dagpenger av den inntekten blir nesten ingenting. Herregud. Anonymkode: 4bc0a...10b 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje hun jobber på kjøpesenter? Jeg jobber på kjøpesenter, og jeg bekymrer meg for at det skal stenge, for jeg er ganske avhengig av inntekten. Jeg er student så jeg har jo ikke rett på noe fra NAV om det stenger, så for min del er det ganske krise økonomisk akkurat nå. Har allerede mistet mange vakter. Men selvfølgelig er det viktigere å redde menneskeliv enn min økonomi, men det er fremdeles ganske kjipt! Anonymkode: 0dd36...8ca Ja, det er akkurat det. Vår eneste inntekt blir borte, for mannens arbeidsplass ble lagt ned for et par mnd siden og han har ikke fått ei krone av Nav enda. Anonymkode: 4bc0a...10b
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #14 Skrevet 15. mars 2020 « - I Spania får folk kun gå i matbutikkene og på apoteket, kan det være tiltak som også blir satt i verk her? spurte NRK. - Smittevernsmyndighetene må gi oss vurderinger på det. Nå har vi ekstremt strenge tiltak i Norge for øyeblikket, og hvis folk følger de er det ikke nødvendig å gå så mye lenger, sa Erna,» https://www.nettavisen.no/nyheter/ber-folk-i-karantene-holde-seg-vekk-fra-butikkene/3423937922.html Anonymkode: ef3a1...cff 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 1 hour ago, Wilmus said: Virkelig? Her kjører vi økonomien i dass ved at friske folk stuer seg inne for å verne om de gamle, også går de på cafe? Heia Norge🙄 De ordentlig gamle har levd lenge nok til å vite at det er verre ting som har truffet oss enn dette viruset. De henger som regel også sjeldnere på nettfora for å skremme hverandre, men tar isteden dagen som den kommer. Anonymkode: c9270...7cc 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 35 minutter siden, AnonymBruker said: De ordentlig gamle har levd lenge nok til å vite at det er verre ting som har truffet oss enn dette viruset. De henger som regel også sjeldnere på nettfora for å skremme hverandre, men tar isteden dagen som den kommer. Anonymkode: c9270...7cc Neppe, de har bare lav utdanning og lav respekt for kunnskap. Antakelig har de fleste av dem knapt videregående skole engang. Anonymkode: 49495...818 5
Kaptein Klein Skrevet 15. mars 2020 #17 Skrevet 15. mars 2020 Gæmlisene holder seg iaf ikke unna kjøpesenterene såvidt jeg har observert hittil. Kanskje de tenker at hvis du overlevde batteri-artilleri og sennepsgass under første verdenskrig så er dette mikroskopiske viruset ingen sak. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #18 Skrevet 15. mars 2020 32 minutter siden, Kaptein Klein skrev: Gæmlisene holder seg iaf ikke unna kjøpesenterene såvidt jeg har observert hittil. Kanskje de tenker at hvis du overlevde batteri-artilleri og sennepsgass under første verdenskrig så er dette mikroskopiske viruset ingen sak. Morfaren min er født i 1937, så han opplevde ikke første verdenskrig med batteri-artilleri og sennepsgass, men mener tydeligvis at barndommen under påfølgende verdenskrig gjør ham udødelig til tross for at han hadde hjerteproblemer senest i fjor høst. Han går på kafe med kompisene sine og vingler generelt sett rundt som vanlig. Å holde seg hjemme virker utenkelig og da broren min forsøkte å ta det opp med ham ble han irritert og ba ham passe sine egne saker. Anonymkode: 3b1cd...30e
Kaptein Klein Skrevet 15. mars 2020 #19 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Morfaren min er født i 1937, så han opplevde ikke første verdenskrig med batteri-artilleri og sennepsgass, men mener tydeligvis at barndommen under påfølgende verdenskrig gjør ham udødelig til tross for at han hadde hjerteproblemer senest i fjor høst. Han går på kafe med kompisene sine og vingler generelt sett rundt som vanlig. Å holde seg hjemme virker utenkelig og da broren min forsøkte å ta det opp med ham ble han irritert og ba ham passe sine egne saker. Anonymkode: 3b1cd...30e G.I. Generasjonen i et nøtteskall!
tussi84 Skrevet 16. mars 2020 #20 Skrevet 16. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hva tror dere kommer til å skje med alle de som har valgt å IKKE hamstre noe særlig ekstra mat, toalett-papir, eller andre nødvendige ting? Dersom alt som finnes av dagligvarebutikker, kjøpesenter og så videre plutselig blir stengt, så blir folk flest bare sittende hjemme uten noe mat eller whatever. Anonymkode: b3ee6...c45 Matvarebutikker stenger nok ikke, siden det er livsnødvendig at folk får mat. Om det i så fall skulle stenge, så sørger nok myndighetene for at alle får levert matvarer på en eller annen måte.
Anbefalte innlegg