AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Hei Jeg har veldig lyst til å starte på sykepleiestudiet, men jeg har ikke 3 i matte og norsk i fra videregående dessverre. Er det noen mulighet for å komme inn uten dette? Jeg er 34-åring, og har en bachelor i økonomi, men regner ikke med at det hjelper🙈 Anonymkode: 17b11...a43
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Du kan ta opp fag Anonymkode: 72e8c...32c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ta opp fag Anonymkode: 72e8c...32c Ja, det kan jeg men det tar så lang tid 🙈 hadde vært fint hvis jeg kunne fått komme inn, og tatt opp igjen norsk og matte til høsten. Anonymkode: 17b11...a43
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 Minimum 3 i norsk er absolutt. Du dekker mattekravet dersom du har bestått S1, S2, R1 eller R2 (det er nok med 2er i et av disse mattefagene for å bestå mattekravet). Ellers må man nok bare ta opp fag. Tror uansett det lønner seg å ha et greit grunnlag i både norsk og matte når man begynner på videre studier. Anonymkode: 6dda4...fc4 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg har veldig lyst til å starte på sykepleiestudiet, men jeg har ikke 3 i matte og norsk i fra videregående dessverre. Er det noen mulighet for å komme inn uten dette? Jeg er 34-åring, og har en bachelor i økonomi, men regner ikke med at det hjelper🙈 Anonymkode: 17b11...a43 Mener det er sånn at dersom du har tatt en bacleor, og kommer inn på grunnlag av realkompetanse så har du dermed automatisk fått generell studiekompetanse.... men sjekk med opptakskontoret på den aktuelle skolen du ønsker å studere hos.... Anonymkode: b37fb...f94
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 Om du har matte i bacheloren din kan det tenkes at denne kan dekke for mattekravet. Sjekk med samordna opptak. Anonymkode: 6da2b...b9e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du har matte i bacheloren din kan det tenkes at denne kan dekke for mattekravet. Sjekk med samordna opptak. Anonymkode: 6da2b...b9e Skal sjekke med dem i morgen men norsken må jeg vel uansett forbedre Anonymkode: 17b11...a43
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #8 Skrevet 16. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener det er sånn at dersom du har tatt en bacleor, og kommer inn på grunnlag av realkompetanse så har du dermed automatisk fått generell studiekompetanse.... men sjekk med opptakskontoret på den aktuelle skolen du ønsker å studere hos.... Anonymkode: b37fb...f94 TS har vel allerede generell studiekompetanse, problemet er karakterene? Spesielle opptakskrav må man uansett dekke. Hvis TS har hatt mattefag med gode karakterer i bacheloren er det *mulig* det kan dekke opp. Anonymkode: 7d535...15b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #9 Skrevet 16. mars 2020 Man kommer ikke inn på sykepleie på bakgrunn av realkompetanse, som nevnes over her. Regner uansett med at du har generell studiekompetanse siden du har bachelor fra før. Det eneste du kan gjøre for å komme inn på sykepleie er å ta opp igjen norsk og matte, slik at du får min. 3 i begge fag. Anonymkode: 3f2ba...bcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå