AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Ser det er reklame for et nytt merke vegetar kjøtt. Nuturli. De får det til å se ut som god Taco, burger osv helt lik kjøttmat i reklamen men er det noen som kan fortelle meg deres erfaring med slike vegetarmerker? Kjøpte en vegetarkjøttdeig en gang men den smakte heeelt forjævlig og råttent egg eller råtten sopp eller noe. Tror det var soya men aner ikke. Spiste vegetar kjøttboller på besøk en gang og, men det var knusktørt som å spise krydret isopor.. Hadde vært kult om det fantes en god kjøtterstatning som var saftig og smakfull! Anonymkode: db8c3...0f8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Har smakt "kjøttboller" fra Naturli og de var gode å ha til spaghetti istedenfor vanlige kjøttboller. Min favoritt kjøtterstatning er Hälsäns kök sine filétbiter. De er såå gode og smaker veldig likt kylling, hele familien liker denne og vi lager f.eks. tikka masala med den istedenfor kylling. Soyanuggets fra samme merke er også veldig gode. Når det gjelder alternativ til kjøttdeig synes jeg Anamma sin soyafarse er best, mens Hälsäns kök sin soyafarse er også god (dog ikke like god som Anamma etter min mening). Bruker ofte å steke linser med tacokrydder til å ha i tacoen istedenfor kjøttdeig, det er billig og overraskende godt. Anonymkode: 6f672...622
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Skrevet 16. mars 2020 Har også hatt noen uheldige opplevelser med vegetar produkter tidligere, men synes at vegetar kjøtt alternativene har kommet seg skikkelig de siste årene! Prøvde faktisk naturli sin ertebaserte "minced" i tacoen på fredag, sa ingenting til ungene om at det ikke var kjøtt og de la faktisk ikke merke til det! Hadde helt likt utseende og tekstur som vanlig kjøttdeig, og med alt tacokrydderet smakte man ikke forskjell- like saftig som vanlig. Har også brukt den i lasange tidligere og var veldig fornøyd med den da. Har også lyst til å prøve "shape me minced" fra naturli'. Har en venninne av meg som sier den er helt fantastisk til å lage kjøttboller av. Har faktisk hørt at de noen av fryste produktene fra Naturli tidligere var Anamma??? Noen andre som også har hørt dette? Anonymkode: a9e51...863
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Skrevet 16. mars 2020 Beyond meat er veldig bra synes jeg, men det er ertstatning for pølser og burgere. Anonymkode: 68dec...14e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #5 Skrevet 16. mars 2020 Jeg foretrekker den nyeste fra naturli eller Anamma sine formbar og den vanlige Anonymkode: a3c8a...499
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #6 Skrevet 17. mars 2020 Jeg liker alle, smaker godt alt sammen. Men jeg kjøper som oftest den i grønn pose Anonymkode: 45aab...583
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #7 Skrevet 17. mars 2020 Hadde tenkt til å prøve den ut helt frem til jeg så at den var stappfull av erteprotein ( slik som så mange andre erstatninger). Jeg fatter ikke at man kan lage et vegansk produkt uten de jævla erteproteinene. Anonymkode: abe04...04e
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #8 Skrevet 17. mars 2020 På 16.3.2020 den 11.39, AnonymBruker skrev: Har også hatt noen uheldige opplevelser med vegetar produkter tidligere, men synes at vegetar kjøtt alternativene har kommet seg skikkelig de siste årene! Prøvde faktisk naturli sin ertebaserte "minced" i tacoen på fredag, sa ingenting til ungene om at det ikke var kjøtt og de la faktisk ikke merke til det! Hadde helt likt utseende og tekstur som vanlig kjøttdeig, og med alt tacokrydderet smakte man ikke forskjell- like saftig som vanlig. Har også brukt den i lasange tidligere og var veldig fornøyd med den da. Har også lyst til å prøve "shape me minced" fra naturli'. Har en venninne av meg som sier den er helt fantastisk til å lage kjøttboller av. Har faktisk hørt at de noen av fryste produktene fra Naturli tidligere var Anamma??? Noen andre som også har hørt dette? Anonymkode: a9e51...863 >Hvor får man kjøpt naturli`?? Eller Anamma ? Anonymkode: 45ba9...620
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #9 Skrevet 17. mars 2020 På 16.3.2020 den 16.08, AnonymBruker skrev: Jeg foretrekker den nyeste fra naturli eller Anamma sine formbar og den vanlige Anonymkode: a3c8a...499 Hvor kjøper man disse? Anonymkode: 45ba9...620
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #10 Skrevet 17. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor kjøper man disse? Anonymkode: 45ba9...620 Naturli på Rema. Anamma i Norgesgruppen Anonymkode: a3c8a...499
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #11 Skrevet 20. mars 2020 Har sett Naturli i mange forskjellige butikker- Rema, Kiwi, Joker, Spar, Obs, Meny, Mega, Extra, men tror som mange andre vegetarprodukter at det er endel frivillig listing så man må spørre butikken om de kan ta det inn. Gjorde det på nærbutikken min, og de har nå tatt inn kjøttbollene fra naturli! Anonymkode: a9e51...863
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #12 Skrevet 20. mars 2020 Det er forresten bare to av produktene som har erteprotein i seg da- de i den grønne forpakningen. Resten er soya. Synes det er fint med litt alternativer jeg Anonymkode: a9e51...863
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 Jeg spiser mye vegetar, men synes ingen "kjøtt-erstatninger" smaker noe godt. Jeg synes osten haluomi? er fin å steke i skiver til retter der det passer med kylling. Burgere, "taco-kjøtt" o.l. blir best når det lages av grønnsaker, nøtter og linser/bønner synes jeg ☺ Anonymkode: 63b3f...4a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå