AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Del Skrevet 15. mars 2020 Syntes det er vanskelig å forstå karantene regler! Om min samboer blir syk skal hun da i karantene? Uten å testes for corona? hva med meg? Skal jeg i karantene selv om jeg føler meg frisk? Jeg forstår lite av dette og det er vanskelig å Google seg fram eller ringe noen som kan svare meg. Vi bor i leilighet så har ikke mulighet til å holde noen stor avstand mellom hverandre heller. Anonymkode: 483c7...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Del Skrevet 15. mars 2020 Hvis hun føler seg syk, skal hun i karantene, ja. Dersom dere har grunn til å mistenke at hun har korona, skal du også i karantene. Anonymkode: 3313c...e1c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Del Skrevet 15. mars 2020 Hun har vært i Oslo for 2 uker siden på et arrangement med over 1000 mennesker. Mulig hun har blitt smittet men det vet man ikke da de ikke tester. Så mistanken er der men usikkerheten også. Jeg jobber, hvordan løser jeg det i forhold til jobb? takk for svar! Ts Anonymkode: 483c7...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Del Skrevet 15. mars 2020 Dette er faktisk veldig vanskelig. Jeg jobber i helse. 80% av ansatte er snufsete/hoster osv. ( Veldig normalt på denne årstida) Alle kan ikke holde seg hjemme i 14 dager. Selv lå jeg syk med halsbetennelse for 2 uker siden. Fortsatt litt snufsete , men har fått beskjed om å holde meg på jobb. Anonymkode: 11a92...838 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Del Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har vært i Oslo for 2 uker siden på et arrangement med over 1000 mennesker. Mulig hun har blitt smittet men det vet man ikke da de ikke tester. Så mistanken er der men usikkerheten også. Jeg jobber, hvordan løser jeg det i forhold til jobb? takk for svar! Ts Anonymkode: 483c7...479 Det er et litt vanskelig tilfelle å vurdere. Jeg synes du skal ringe sjefen din og forklare situasjonen, så slipper du å ta avgjørelsen alene. Du kan også se på denne siden: https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/har-du-mistanke-om-smitte/#gref. Anonymkode: 3313c...e1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Del Skrevet 15. mars 2020 Synes også dette er vanskelig. Prøvd å ringe koronatelefonen i dag, stod 2 timer i kø uten å få svar. Jeg har ligget syk hjemme hele uka med mye symptomer som ligner korona, men som også kan være influensa (og sikkert mest sannsynlig er influensa, men vet jo ikke), er fortsatt syk. Hadde vært kjekt å vite om min samboer som jobber innen et av de kritisk viktige yrkene også burde være hjemme eller ikke selv om han er frisk. Hvis han blir syk og smitter videre på jobben så vil det være kritisk. Men ingenting står skrevet om dette og det er umulig å komme gjennom på koronatelefonen, så han er jo på jobb han mens jeg ligger syk hjemme.. Anonymkode: fe31e...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Del Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er faktisk veldig vanskelig. Jeg jobber i helse. 80% av ansatte er snufsete/hoster osv. ( Veldig normalt på denne årstida) Alle kan ikke holde seg hjemme i 14 dager. Selv lå jeg syk med halsbetennelse for 2 uker siden. Fortsatt litt snufsete , men har fått beskjed om å holde meg på jobb. Anonymkode: 11a92...838 Ja, jeg sliter også med å få god nok forståelse av hva som er symptomer nok til at man skal holde seg hjemme. Er samboeren min smittet er nok jeg det også men samtidig er jeg frisk nok til jobb men hun syk. Hvor går grensen..? Og om det blir karantene, hvordan løser man det? jeg kan ikke ta meg fri, det er det ikke økonomi til. Blir det sykemelding? Jeg er jo ikke syk. Det er mye fram og tilbake så det er vanskelig å sette seg inn i det. Håper du føler deg bedre 😊 Anonymkode: 483c7...479 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Del Skrevet 15. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes også dette er vanskelig. Prøvd å ringe koronatelefonen i dag, stod 2 timer i kø uten å få svar. Jeg har ligget syk hjemme hele uka med mye symptomer som ligner korona, men som også kan være influensa (og sikkert mest sannsynlig er influensa, men vet jo ikke), er fortsatt syk. Hadde vært kjekt å vite om min samboer som jobber innen et av de kritisk viktige yrkene også burde være hjemme eller ikke selv om han er frisk. Hvis han blir syk og smitter videre på jobben så vil det være kritisk. Men ingenting står skrevet om dette og det er umulig å komme gjennom på koronatelefonen, så han er jo på jobb han mens jeg ligger syk hjemme.. Anonymkode: fe31e...27d Ja, det er akkurat slik situasjonen er her nå. Vi når ikke fram og det er lite svar å søke seg fram til. Ser ut til at vi må prøve å kontakte fastlegen imorgen å høre hva hen tenker. Det skulle vært litt bedre beskjeder rundt akkurat dette. Jeg skjønner at ikke hele Norge kan i karantene men skal man minske smitte må man jo også vite hva man skal gjøre om det blir sykdom i hus. Ønsker deg god bedring 😊 Anonymkode: 483c7...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Del Skrevet 15. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er akkurat slik situasjonen er her nå. Vi når ikke fram og det er lite svar å søke seg fram til. Ser ut til at vi må prøve å kontakte fastlegen imorgen å høre hva hen tenker. Det skulle vært litt bedre beskjeder rundt akkurat dette. Jeg skjønner at ikke hele Norge kan i karantene men skal man minske smitte må man jo også vite hva man skal gjøre om det blir sykdom i hus. Ønsker deg god bedring 😊 Anonymkode: 483c7...479 Vi får prøve å ringe igjen i morgen, og så kan jo den som kommer gjennom oppdatere her 😊 Tusen takk, håper samboeren din blir fort frisk 😊 Anonymkode: fe31e...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Del Skrevet 15. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis hun føler seg syk, skal hun i karantene, ja. Dersom dere har grunn til å mistenke at hun har korona, skal du også i karantene. Anonymkode: 3313c...e1c Ikke karantene men isolat! Anonymkode: eec7a...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #11 Del Skrevet 15. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke karantene men isolat! Anonymkode: eec7a...4f4 Hele husholdningen? Anonymkode: 483c7...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #12 Del Skrevet 15. mars 2020 Det blir ikke enklere av at de endrer karantenereglene så ofte. Hadde nesten vært bedre å nå stramme inn til det strammeste scenariet, full lockdown i egne leiligheter for alle som ikke har livsviktige funksjoner. Ellers kun handle mat en gang i uken. Anonymkode: 16a5a...400 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg