Gå til innhold

Hvordan skal man klare å heve et hytteforbud?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg var på hytta mi før alle restriksjonene (stengte skoler etc) trådte i kraft. Hytta ligger øde til, med vei frem ("og ingen snø). Nærmeste matvarebutikker ligger i et lite tettsted en mil unna, hvor det på dagtid knapt er en sjel. Jeg vasker mine hender før og etter den ukentlige butikkturen, og er helt frisk. For å komme meg hjem til byen jeg bor i må jeg ta offentlig transport. Så nå sitter jeg her på en ganske full buss med en dame som hoster og nyser på setet foran meg. I byen har jeg ikke bil, og må ta kollektivtransport overalt (går ut fra at jeg fortsatt skal få handle mat), og har naboer i oppgangen min som er i risikogruppen. Beklager dere som nå er på kollektiv jakt etter hytteidiotene, men dette er rett og slett tullete. Jeg skjønner at tusenvis av mennesker til trange hyttefelt og små bygder ikke er smart, men her er det så mange varianter at jeg synes forbudet er et overgrep. Jeg gjør som jeg får beskjed om og drar hjem, men kjenner at dette rett og slett gjør meg sint. 

Anonymkode: a3df3...414

Hva mener du man skal gjøre når et stort antall reiser opp i hytteområder? Selvfølgelig er det noen steder man tåler et mindre antall hyttegjester. Hvordan ville du formulert en god regel? "Hvis du føler at du har bedre grunn enn andre så kan du bli!". Myndighetene kan selvfølgelig ikke si det. Myndighetene kommer til å statuere et eksemplel og kaste ut folk fra de store hyttekommunene. I kommuner som ikke er typiske hyttekommuner kommer de ikke til å bry seg selv om det er like straffbart. Har du hytte i Oslo vil de aldri kreve at du drar tilbake til Vadsø for å ikke belaste Oslo.

Anonymkode: 79b49...139

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man kommer til å starte med å oppfordre folk. Deretter vil man straffe hvis det ikke holder å oppfordre. Først vil man straffe med saftige bøter mens fengsel blir kun for spesielle tilfeller.

Hvis det blir for mye for politiet vil man sette inn politireserven, hv og forsvaret.

Anonymkode: 79b49...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er på hytta. Har ikke noe valg da huset er under oppussing og jeg hverken har toalett, vann eller gulv hjemme. Håper ikke politiet kaster meg på gata eller i fengsel pga det. 

Anonymkode: e566a...67e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne
1 time siden, Ms. Steele skrev:

Men hva tenker du hadde skjedd da? To voksne mennesker og begge med førerkort med bilvei helt frem,  og man er helt isolert fra andre mennesker i helgen. Hvordan tenker du at det kan skape smitte til andre? Ja, jeg forstår de som er innom butikker osv, men de som allerede har handlet hjemmefra og har alt de trenger? Så om den ene blir syk så drar man jo selvfølgelig rett hjem! HVA er flaut med DET? 

Kan man ikke bare lytte til myndighetene da. Problem løst 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på hytta. Har ikke noe valg da huset er under oppussing og jeg hverken har toalett, vann eller gulv hjemme. Håper ikke politiet kaster meg på gata eller i fengsel pga det. 

Anonymkode: e566a...67e

Jeg er også på hytta. Har ikke noe sted å bo. Avtaler nå å flytte hjem til foreldrene mine, men de er i risikogruppen, så det er jo risky å flytte til dem også. Men jeg er redd for å få politiet på døra og får ikke sove, så håper at jeg kan reise herfra i morgen. 

Anonymkode: a9862...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kariannne skrev:

Kan man ikke bare lytte til myndighetene da. Problem løst 😊

Nei altså, noen har faktisk hyttetak som må måkes før det kneler da... Det ER lov å bruke hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kariannne skrev:

Kan ikke voksne folk bare ta myndighetenes ord til etterretning og høre på det? MÅ alt være så himla vanskelig? Får du beskjed om noe, så bare gjør det.

Jeg tar det til etterretning. Jeg anser beskjedene som idioti, og etter den siste måneden , har jeg mistet all tillit til myndighetenes vurderingsevne i denne situasjonen, og gir f i hva de kommer med. 
Jeg lever i et demokrati, og det betyr at på slutten av dagen, er jeg ansvarlig for egen sikkerhet.
Uten tillit til regjeringens faglig autoritet, må jeg følgelig gjøre det jeg kan for å sikre meg og mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...