AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Nå har jo regjeringen kommet med forbud mot å oppholde seg på fritidsbolig utenfor egen kommune. Men jeg lurer virkelig på hva de skal gjøre om folk ikke bryr seg om forbudet, og videre blir på hytta. Hvis man f.eks har hytte langt unna folk, og ingen vet at du er der, hvordan kan man da få håndhever et forbud mot disse? Tror det omtrent er umulig å opprettholde et slikt forbud. Og hva skal straffen være? Fengsel eller bøter for å oppholde seg på hytta si? Da nærmer vi oss fort tilstander i land og regimer vi ikke ønsker å sammenligne oss med Anonymkode: b1eaf...34c 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 De skal sende ut militær som banker på døra og ber deg reise hjem. Anonymkode: 64729...84f 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Det er snakk om bøter og fengsel ja. Skulle bare mangle. Anonymkode: 65d66...9bf 8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 Man risikerer bøter og fengselstraff om man bryter loven om å prøve så godt som mulig å ikke smitte andre. Anonymkode: a7f91...521 2
morhjertegod Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 Har selv hytte, men holder oss hjemme. Første de kan gjøre er å slutte brøyte inn til hyttene, stoppe kjøre løyper osv. Men håper og tror de fleste hat tatt hintet nå, hva man selv mener og tror er blirr uviktig, man gjør det man får beskjed om.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 Selvsagt gjør man som man får beskjed om, det er ikke det som er poenget Spørsmålet jeg stiller er: Hvordan skal myndighetene finne ut om folk er på hytta eller ikke? Anonymkode: b1eaf...34c 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 Forøvrig sykt å bruke militære ressurser på familier som vil kose seg på hytta når man har yrkeskriminelle som vandrer fritt rundt i Oslos gater Anonymkode: b1eaf...34c 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 Mannen min er i Heimevernet, de kan brukes til å dra fra hytte til hytte. Han fikk SMS før i dag om mulig oppdrag. Anonymkode: e5205...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 De tar nok ikke alle, nei, men det gjør politi heller ikke med alle som bryter fartsgrensen. Man må sette et eksempel og viser at det ikke aksepteres. Anonymkode: 87464...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 Flere i min familie er på hytta og har vært det i flere uker nå. Jeg er hjemme og er syk, så jeg ønsker absolutt ikke at de blir tvunget hjem nå. Anonymkode: 8aaf1...155 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 Jeg var på hytta mi før alle restriksjonene (stengte skoler etc) trådte i kraft. Hytta ligger øde til, med vei frem ("og ingen snø). Nærmeste matvarebutikker ligger i et lite tettsted en mil unna, hvor det på dagtid knapt er en sjel. Jeg vasker mine hender før og etter den ukentlige butikkturen, og er helt frisk. For å komme meg hjem til byen jeg bor i må jeg ta offentlig transport. Så nå sitter jeg her på en ganske full buss med en dame som hoster og nyser på setet foran meg. I byen har jeg ikke bil, og må ta kollektivtransport overalt (går ut fra at jeg fortsatt skal få handle mat), og har naboer i oppgangen min som er i risikogruppen. Beklager dere som nå er på kollektiv jakt etter hytteidiotene, men dette er rett og slett tullete. Jeg skjønner at tusenvis av mennesker til trange hyttefelt og små bygder ikke er smart, men her er det så mange varianter at jeg synes forbudet er et overgrep. Jeg gjør som jeg får beskjed om og drar hjem, men kjenner at dette rett og slett gjør meg sint. Anonymkode: a3df3...414 2
Gjest Kariannne Skrevet 15. mars 2020 #12 Skrevet 15. mars 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har jo regjeringen kommet med forbud mot å oppholde seg på fritidsbolig utenfor egen kommune. Men jeg lurer virkelig på hva de skal gjøre om folk ikke bryr seg om forbudet, og videre blir på hytta. Hvis man f.eks har hytte langt unna folk, og ingen vet at du er der, hvordan kan man da få håndhever et forbud mot disse? Tror det omtrent er umulig å opprettholde et slikt forbud. Og hva skal straffen være? Fengsel eller bøter for å oppholde seg på hytta si? Da nærmer vi oss fort tilstander i land og regimer vi ikke ønsker å sammenligne oss med Anonymkode: b1eaf...34c Kan ikke voksne folk bare ta myndighetenes ord til etterretning og høre på det? MÅ alt være så himla vanskelig? Får du beskjed om noe, så bare gjør det.
Gjest Kariannne Skrevet 15. mars 2020 #13 Skrevet 15. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt gjør man som man får beskjed om, det er ikke det som er poenget Spørsmålet jeg stiller er: Hvordan skal myndighetene finne ut om folk er på hytta eller ikke? Anonymkode: b1eaf...34c I disse sosiale medie tider postes det jo på Facebook. Er jo rett og slett flaut å se folk legger ut bilder fra hytteturen nå.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #14 Skrevet 15. mars 2020 Skyt CS -gass inn vinduet til hver hytte. Da kommer de seg fort ut :) Anonymkode: 6f38c...284
Ms. Steele Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 29 minutter siden, Kariannne skrev: I disse sosiale medie tider postes det jo på Facebook. Er jo rett og slett flaut å se folk legger ut bilder fra hytteturen nå. Men hva tenker du hadde skjedd da? To voksne mennesker og begge med førerkort med bilvei helt frem, og man er helt isolert fra andre mennesker i helgen. Hvordan tenker du at det kan skape smitte til andre? Ja, jeg forstår de som er innom butikker osv, men de som allerede har handlet hjemmefra og har alt de trenger? Så om den ene blir syk så drar man jo selvfølgelig rett hjem! HVA er flaut med DET? 1
Ms. Steele Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på hytta mi før alle restriksjonene (stengte skoler etc) trådte i kraft. Hytta ligger øde til, med vei frem ("og ingen snø). Nærmeste matvarebutikker ligger i et lite tettsted en mil unna, hvor det på dagtid knapt er en sjel. Jeg vasker mine hender før og etter den ukentlige butikkturen, og er helt frisk. For å komme meg hjem til byen jeg bor i må jeg ta offentlig transport. Så nå sitter jeg her på en ganske full buss med en dame som hoster og nyser på setet foran meg. I byen har jeg ikke bil, og må ta kollektivtransport overalt (går ut fra at jeg fortsatt skal få handle mat), og har naboer i oppgangen min som er i risikogruppen. Beklager dere som nå er på kollektiv jakt etter hytteidiotene, men dette er rett og slett tullete. Jeg skjønner at tusenvis av mennesker til trange hyttefelt og små bygder ikke er smart, men her er det så mange varianter at jeg synes forbudet er et overgrep. Jeg gjør som jeg får beskjed om og drar hjem, men kjenner at dette rett og slett gjør meg sint. Anonymkode: a3df3...414 Kunne ikke vært mer enig! Vi dro jo også selvfølgelig hjem. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Skrevet 15. mars 2020 13 minutter siden, Ms. Steele said: Men hva tenker du hadde skjedd da? To voksne mennesker og begge med førerkort med bilvei helt frem, og man er helt isolert fra andre mennesker i helgen. Hvordan tenker du at det kan skape smitte til andre? Ja, jeg forstår de som er innom butikker osv, men de som allerede har handlet hjemmefra og har alt de trenger? Så om den ene blir syk så drar man jo selvfølgelig rett hjem! HVA er flaut med DET? Man skal unngå all unødig ferdsel. Ting kan skje begge kan bli syke dere kan krasje få illebefinnende på veien og smitte alle som stopper for dere Anonymkode: 6f38c...284 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #18 Skrevet 15. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skyt CS -gass inn vinduet til hver hytte. Da kommer de seg fort ut Anonymkode: 6f38c...284 Det vil være mer effektivt å ta livet av alle som ikke forlater hytta innen 5 minutter. Hevelse av forbudet blir intet problem dersom staten konfiskerer alle hytter og fritidsboliger straks. Anonymkode: e6a09...f08
Ms. Steele Skrevet 15. mars 2020 #19 Skrevet 15. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man skal unngå all unødig ferdsel. Ting kan skje begge kan bli syke dere kan krasje få illebefinnende på veien og smitte alle som stopper for dere Anonymkode: 6f38c...284 Om vi begge blir syke, så ville vi dratt hjem lenge før vi ikke var i stand til å kjøre. Om vi hadde kræsjet... Hva er sannsynligheten for at så mange kræsjer? Her må man jo bruke sunn fornuft. Illebefinnende? Begge to?? Mener definitivt ikke å gå imot helsemyndighetene, men det ER lov å bruke sunn fornuft her. Vi dro hjem vi, men de nye retningslinjene nå er faktisk at det er lov å benytte hytta så lenge man er der pga tilsyn osv. Bruk hodet kjære hyttebrukere. Det er vel budskapet. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #20 Skrevet 15. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker said: Det vil være mer effektivt å ta livet av alle som ikke forlater hytta innen 5 minutter. Hevelse av forbudet blir intet problem dersom staten konfiskerer alle hytter og fritidsboliger straks. Anonymkode: e6a09...f08 LOL 11 minutter siden, Ms. Steele said: Om vi begge blir syke, så ville vi dratt hjem lenge før vi ikke var i stand til å kjøre. Om vi hadde kræsjet... Hva er sannsynligheten for at så mange kræsjer? Her må man jo bruke sunn fornuft. Illebefinnende? Begge to?? Mener definitivt ikke å gå imot helsemyndighetene, men det ER lov å bruke sunn fornuft her. Vi dro hjem vi, men de nye retningslinjene nå er faktisk at det er lov å benytte hytta så lenge man er der pga tilsyn osv. Bruk hodet kjære hyttebrukere. Det er vel budskapet. Det var en repotasje om hytteeiere som skrek etter røde kors om at de var syke og trengte hjelp. Blir du hjemme er det 0% sannsynlighet for at du krasjer vs 0.1%. Det er enklest hvis ALLE følger reglene. Anonymkode: 6f38c...284
Anbefalte innlegg