AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Skjønner ikke hvordan vi skal kunne holde forsvarlig åpent med frafalt personale, varelevering, vaske rutiner, ekspedering og varepåfyll. Handelen vil jo ikke gå ned nå som mange av våre konkurrenter stenger i tillegg. Anonymkode: 1635e...c51 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Dettte er en fin anledning for butikker å hjelpe samfunnet med å ANSETTE flere butikkmedarbeidere på alle nivå, er det ikke? Ikke utnytte folk med at de skal trå til frivillig jobbe OG utsette seg for smitterisiko. Ærlig talt altså. Anonymkode: 68b76...53b 10
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Nå er det sånn at sjefer i butikker har budsjett å holde seg til og det tilsvarer ansatte de har råd til å ha på jobb. At nordmenn nå oppfører seg som at verden går under betyr ikke at butikkene får flere folk å rutte med. De får mer arbeid fordi kunder oppfører seg ufordragelige og ikke klarer å se lenger enn sin egen nesetipp. Anonymkode: 3bdfd...0d0 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dettte er en fin anledning for butikker å hjelpe samfunnet med å ANSETTE flere butikkmedarbeidere på alle nivå, er det ikke? Ikke utnytte folk med at de skal trå til frivillig jobbe OG utsette seg for smitterisiko. Ærlig talt altså. Anonymkode: 68b76...53b Vi er en aski bedrift fra før. Betyr ikke at vi kan ansette akkurat som vi vil eller ta inn så mange i praksis som vi vil. Vi skal faktisk få bedriften til å gå rundt forsvarlig med oppfølgingen også. Vi er 22 ansatte og har kun 10 igjen pr. Nå. Og vi må være 4 stk på vakt i vanlig hverdag. Og 4 stk holder ikke på vanlig vakt pr. I dag. Anonymkode: 1635e...c51 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Nå er det sånn at sjefer i butikker har budsjett å holde seg til og det tilsvarer ansatte de har råd til å ha på jobb. At nordmenn nå oppfører seg som at verden går under betyr ikke at butikkene får flere folk å rutte med. De får mer arbeid fordi kunder oppfører seg ufordragelige og ikke klarer å se lenger enn sin egen nesetipp. Anonymkode: 3bdfd...0d0 Virkelig. Så når en eller flere ansatte dør av Korona så skal dere spare inn disse pengene også? Hvilken butikk jobber du i? Jeg skal virkelig boikotte din butikk så nesevis du oppfører deg. Har nok av andre matvarebutikker rund her jeg kan støtte istedenfor og som faktisk gir jobb til flere folk fordi de trenger dem. Anonymkode: 68b76...53b 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Vi er en aski bedrift fra før. Betyr ikke at vi kan ansette akkurat som vi vil eller ta inn så mange i praksis som vi vil. Vi skal faktisk få bedriften til å gå rundt forsvarlig med oppfølgingen også. Vi er 22 ansatte og har kun 10 igjen pr. Nå. Og vi må være 4 stk på vakt i vanlig hverdag. Og 4 stk holder ikke på vanlig vakt pr. I dag. Anonymkode: 1635e...c51 Hallo, er det ikke dere som utnytter allerede vanskeligstilte syke mennesker? Synes ikke synd på dere gitt nei. Anonymkode: 68b76...53b
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Virkelig. Så når en eller flere ansatte dør av Korona så skal dere spare inn disse pengene også? Hvilken butikk jobber du i? Jeg skal virkelig boikotte din butikk så nesevis du oppfører deg. Har nok av andre matvarebutikker rund her jeg kan støtte istedenfor og som faktisk gir jobb til flere folk fordi de trenger dem. Anonymkode: 68b76...53b Jeg laget innlegget og dette er ikke mitt svar hvis det er det du tror. Det er nå vi kan gjøre ting mest effektiv, men f. Eks akkurat nå betaler min butikk lønn til flere som er hjemme. Og det er enda mange dager igjen. Og ansette til kun vasking vil bli vurdert når Nav tar over lønningene. Vi er ikke franchise og kan styre butikken som vi vil. Lønningspotten øker ikke akkurat i disse dager. Og overtid vil også måtte bli betalt ut denne måneden. Anonymkode: 1635e...c51
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hallo, er det ikke dere som utnytter allerede vanskeligstilte syke mennesker? Synes ikke synd på dere gitt nei. Anonymkode: 68b76...53b Hvordan kan du si at vi utnytter mennesker. Herregud. Du har virkelig ikke satt deg inn i hvilken jobb vi gjør. Hvis du har dårlig erfaring så synd, men vi har ingenting du kan ta oss på. Anonymkode: 1635e...c51 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 Nå søker de frivillige helsearbeidere til å hjelpe til også. Skal disse kommunene også disses?? Tydelig at det trengs frivillige oppi dette selv om alle også trenger penger! Håper mange melder seg slik at de har nok folk som kan hjelpe de som trenger. Anonymkode: 1635e...c51
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det sånn at sjefer i butikker har budsjett å holde seg til og det tilsvarer ansatte de har råd til å ha på jobb. At nordmenn nå oppfører seg som at verden går under betyr ikke at butikkene får flere folk å rutte med. De får mer arbeid fordi kunder oppfører seg ufordragelige og ikke klarer å se lenger enn sin egen nesetipp. Anonymkode: 3bdfd...0d0 Alle butikker burde vært stengt for lenge siden, også matbutikker. Da trengs det ingen til å bemanne butikkene. Når det snart innføres portforbud på døgnbasis for nesten alle, vil butikkene uansett bli tomme for folk. Portforbud må vi lære å leve med, trolig i mange år fremover. Anonymkode: c56f8...c2b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #11 Skrevet 16. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle butikker burde vært stengt for lenge siden, også matbutikker. Da trengs det ingen til å bemanne butikkene. Når det snart innføres portforbud på døgnbasis for nesten alle, vil butikkene uansett bli tomme for folk. Portforbud må vi lære å leve med, trolig i mange år fremover. Anonymkode: c56f8...c2b Gjør meg ingenting, men vi stenger ikke før det kommer krav om dette eller har for lav bemanning. Anonymkode: 1635e...c51
Anbefalte innlegg