Gå til innhold

Sykemeldt helsepersonell, beordring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan sykemeldte helsepersonell risikere og bli beordret på jobb nå? Jeg tenker at det er jo grunner til at man er sykemeldt.

Anonymkode: cbad1...541

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på noe av det samme, er i mammapermisjon her. Tror NSF også klør seg i hodet over dette, jeg kjenner flere som har spurt uten å få svar alle fall. Jeg tenker for meg selv at blir det fullstendig krise er det jo alle mann til pumpene uansett - så får man bidra med det man kan? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hvis det er VELDIG nødvendig? Men man er jo sykemeldt for en grunn... så hadde blitt veldig sjokkert i så fall. Og om man er sykemeldt og ikke stand til å jobbe så kan vel fastlegen kanskje skrive en ekstra sykemelding f eks dersom man blir beordret? Usikker 

Anonymkode: e27ce...f46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer kanskje an på hvorfor man er sykemeldt? 

Anonymkode: f0fff...88c

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hvis det er VELDIG nødvendig? Men man er jo sykemeldt for en grunn... så hadde blitt veldig sjokkert i så fall. Og om man er sykemeldt og ikke stand til å jobbe så kan vel fastlegen kanskje skrive en ekstra sykemelding f eks dersom man blir beordret? Usikker 

Det kan hende, at man må ha en ''supersykemelding'' som bekrefter at man absolutt ikke kan gjøre noen verdens ting? Kommer sikkert uansett til å bli veldig strengt hvis det kommer til det. Tror dog at det skal mye til å tilbakekalle folk fra foreldrepermisjon og sykemelding, de bruker vel alle deltidsansatte, studenter og tilbakekaller fra ferie osv først tenker jeg :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kommer kanskje an på hvorfor man er sykemeldt? 

Anonymkode: f0fff...88c

Ja.. men syns fortsatt det hadde vært litt rart 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, boblevann skrev:

Det kan hende, at man må ha en ''supersykemelding'' som bekrefter at man absolutt ikke kan gjøre noen verdens ting? Kommer sikkert uansett til å bli veldig strengt hvis det kommer til det. Tror dog at det skal mye til å tilbakekalle folk fra foreldrepermisjon og sykemelding, de bruker vel alle deltidsansatte, studenter og tilbakekaller fra ferie osv først tenker jeg :) 

Ja det hadde jo vært veldig rart😳 blir litt feil å få sykemeldte til å jobbe liksom. Men kan forstå det dersom situasjonen hadde blitt så alvorlig som i Italia f eks 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det hadde jo vært veldig rart😳 blir litt feil å få sykemeldte til å jobbe liksom. Men kan forstå det dersom situasjonen hadde blitt så alvorlig som i Italia f eks 

Og de i foreldrepermisjon så klart!:)

• Opprett ny...