Gå til innhold

Besøksforbud på sykehus/sykehjem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er innført besøksforbud på sykehus og de aller fleste sykehjem. Hva skjer da med de som er døende i disse tider? Familien får ikke en sjanse til å ta et siste farvel og kan heller ikke våke over sine nærmeste?

Regner med at mange må dø alene fremover. Helsepersonell har heller ikke tid til å sitte ved deres side.

Anonymkode: dc4bd...671

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro at terminale pasienter får ha 1-2 pårørende der, helt på slutten?

Anonymkode: 36bea...233

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på en sykehusavdeling som jevnlig har pasienter som ligger for døden. Det som har blitt sagt så langt er at det gjøres unntak i disse situasjonene, men de pårørende får da kun være inne på pasientrommet, ikke rundt i avdelingen ellers. 

Anonymkode: 174b8...cee

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg er bosatt i Sverige, til og med her er det forbud mot å besøke sykehjem og eldrehjem. Om beboeren er kritisk syk, så kan en få besøk av 1-2 familiemedlemmer som ikke har påvist noen luftveissykdommer. Så da er det vel noe lignende i Norge også?

Anonymkode: 480a2...6f1

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på en sykehusavdeling som jevnlig har pasienter som ligger for døden. Det som har blitt sagt så langt er at det gjøres unntak i disse situasjonene, men de pårørende får da kun være inne på pasientrommet, ikke rundt i avdelingen ellers. 

Anonymkode: 174b8...cee

Dette var betryggende å lese. Har nemlig ikke funnet noe info rundt dette.

AnonymBruker
Skrevet

Leste ett eller annet sted at døende pasienter får ha inntil 2 pårørende med seg, men at de skal isoleres på rommet (ikke vandre rundt i ganger osv) og at de selvsagt ikke kan ha luftveissymptomer. 

Anonymkode: 2f50c...5cf

AnonymBruker
Skrevet

De som er på det siste får ha begrenset med pårørende hos seg.

Anonymkode: 8e920...683

Skrevet

På sykehjemmet jeg jobber på får terminale pasienter ha nærmeste pårørende hos seg, men det er eneste unntak.

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet ang psykiatrisk avdeling på sykehus?

Anonymkode: 618ab...003

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro at terminale pasienter får ha 1-2 pårørende der, helt på slutten?

Anonymkode: 36bea...233

Det får vi virkelig ikke håpe. Disse pårørende kan smitte de andre eldre på sykehjemmet.

Anonymkode: 68ab8...0cb

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet ang psykiatrisk avdeling på sykehus?

Anonymkode: 618ab...003

Vil tro det varierer, men spiseforstyrrelsen på HUS har besøksforbud, og pasientene får heller ikke gå ut 

Anonymkode: ccb27...079

AnonymBruker
Skrevet

På den ene siden er det grusomt om flere må dø mer alene enn ellers, på den andre siden er det grusomt om mange eldre må dø nesten uten palliativ behandling fordi vi ikke har ressurser.

Anonymkode: e454c...faf

AnonymBruker
Skrevet

På sykehjemmet jeg jobber kan pårørende besøke dersom pasienten er døende. Kun en pårørende om gangen, og man må ha på seg fullt smittevernsutstyr.

Anonymkode: 8b4d7...69a

• Opprett ny...