Gå til innhold

Skille pollenallergi fra corona?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan skille pollenallergi fra corona? Har veldig kraftig pollen 
pleier å få tørrhoste, litt vondt i halsen, lav feber, vondt i kroppen og vondt i hodet, veldig sliten... noe som ligner veldig på symptomene på corona🥺 

Anonymkode: f5141...280

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ta allerimedisin, feks. Det gjorde jeg, og alle symptomene forsvant. 

Anonymkode: 6071d...51b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta allerimedisin, feks. Det gjorde jeg, og alle symptomene forsvant. 

Anonymkode: 6071d...51b

Tar medisiner , men de hjelper ikke så mye😬 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sliter litt pga astma. Dette er årstiden der luftveiene er kronisk kranglete, og de der infobildene man finner rundt omkring  som skal vise forskjell på forkjølelse, influense og korona er til ingen hjelp. 

Anonymkode: dc43d...f7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pollenallergi gir ikke feber

Anonymkode: cc138...adf

Jeg får det, mange andre også hvis man har veldig kraftig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skille pollenallergi fra corona? Har veldig kraftig pollen 
pleier å få tørrhoste, litt vondt i halsen, lav feber, vondt i kroppen og vondt i hodet, veldig sliten... noe som ligner veldig på symptomene på corona🥺 

Jeg vet ikke, jeg har det akkurat som deg. I tillegg tror jeg at kenacort-sprøyte blir uaktuelt i år siden den forstørrer infeksjonsrisikoen så symptomene blir nok verre og verre i år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Jeg vet ikke, jeg har det akkurat som deg. I tillegg tror jeg at kenacort-sprøyte blir uaktuelt i år siden den forstørrer infeksjonsrisikoen så symptomene blir nok verre og verre i år.

Uff ja.. 😕 får du også feber følelse og lav feber i blant? Det skremmer meg mest ift corona 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar og alltid medisiner men er allikevel slik som ts, så sånn er det. :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pollenallergi gir en følelse av forkjølelse bare at du har ikke feber eller er har vondt i mandlene. Du kjennes bare tett, snørrete og kan virke forkjølet for andre. Ekstra trett også. Og dette varer lenge 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter litt pga astma. Dette er årstiden der luftveiene er kronisk kranglete, og de der infobildene man finner rundt omkring  som skal vise forskjell på forkjølelse, influense og korona er til ingen hjelp. 

Uff ja... de bildene hjalp heller ikke meg fordi det står at man får f eks ikke feber ved pollen men mange jeg kjenner inkludert meg selv pleier ofte å få det 😕

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Allergi her og. Tett nese og sår hals. 

Anonymkode: 6dd40...a61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja.. 😕 får du også feber følelse og lav feber i blant? Det skremmer meg mest ift corona 

Ja :jepp: Og når pollen blir verre så blir jeg svimmel og får hodepine i tillegg til hosten 😅

Når jeg føler meg litt bedre på natta enn dagen og litt bedre når det regner så tenker jeg at det tyder på allergi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Ja :jepp: Og når pollen blir verre så blir jeg svimmel og får hodepine i tillegg til hosten 😅

Når jeg føler meg litt bedre på natta enn dagen og litt bedre når det regner så tenker jeg at det tyder på allergi.

Åh akkurat det samme her 😂 fint å vite jeg ikke er den eneste i hvertfall🥺

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff ja... de bildene hjalp heller ikke meg fordi det står at man får f eks ikke feber ved pollen men mange jeg kjenner inkludert meg selv pleier ofte å få det 😕

Jeg tenker at et «moderat» utbrudd av corona vil gi meg kraftigere feber og feberfølelse enn allergi :vetikke:

Uansett er det best å være like forsiktig som om man har corona hele tiden. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh akkurat det samme her 😂 fint å vite jeg ikke er den eneste i hvertfall🥺

Greit å ikke være alene!! 😅

Endret av Frøkensina
Mente allergi 😅
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, Frøkensina skrev:

Jeg tenker at et «moderat» utbrudd av corona vil gi meg kraftigere feber og feberfølelse enn allergi :vetikke:

Nå er det jo mange som har varslet om veldig milde forløp og som ikke har hatt feber, så da kan man ikke gå ut fra det heller. Utrolig leit om man går rundt og tror man er frisk, og så viste det seg at man hadde det uten å skjønne det. ._.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo mange som har varslet om veldig milde forløp og som ikke har hatt feber, så da kan man ikke gå ut fra det heller. Utrolig leit om man går rundt og tror man er frisk, og så viste det seg at man hadde det uten å skjønne det. ._.

Ja, men du kuttet jo ut akkurat det jeg sa om at det er best å oppføre seg som om man er smittet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er så skummelt 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, Frøkensina skrev:

Samme her 👍🏼😊

Anonymkode: 6dd40...a61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men burde man da gå i karantene om man har kraftig pollen? For å være på den sikre siden? Eller hvor går grensen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...