Gå til innhold

Baderomsvifte og vinduslufting

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg bor i kommunal bolig. På baderommet er det en automatisert vifte i taket. Den aktiveres når jeg slår på lysebryteren, og da er den på en stund. 

De som bor under meg bruker tobakk, hasj og amfetamin. De er røykere og sprøytenarkomaner. 

Han som bodde fast der før hostet mye i fjor pga av hasjrøykingen. Nå er det ikke bare han som bor der; så mange forskjellige har gått inn og ut døren, for å knarke for det meste. 

Jeg er fristet til å sette noe i propellen så den slutter å gå rundt og så stappe kjøkkenpapir i. 

I min leilighet er det kun to vinduer som kan åpnes. Mens han som bor ved siden har SEKS vinduer og minst fem av dem kan åpnes. 

Er det risikabelt å ha vinduet åpent på låsefunksjon? Merk at mine vinduer har ikke slik ventil som er i toppen av vinduet. Man må sette det i låse funksjon for å få bare litt luft inn. 

Det store vinduet mitt som ikke kan åpnes har ventiler i toppen, men ikke en brikke som lukker ventiler. Derfor har jeg stappet kjøkkenpapir i den ventilen. Nettopp for at det kom kald vind inn der og papiret dempet det en god del.  

Endret av Dalmatian
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva har dette med korona å gjøre?.

Hvis du stikker noe inn i vifta så vil enten sikringen gå eller så kan den begynne å brenne og det er ikke veldig smart. Se i sikringsboksen om det finnes en egen kurs til vifta eller badet. 

Anonymkode: e4077...90f

• Liker 1
Skrevet

Det er en i nabolaget mitt som er asiatisk og han går med munnbind når han er ute. Han er ikke i samme bygg som meg men vi har samme søppelpost så klart. 

Det har noe med virus fordi de det smitter mellom luft så vind og ventilasjon er risiko.

De under meg går inn og ut titalls ganger om dagen. Korte turer med bil og buss hit og dit. 

Takk for svar, da kan jeg ikke ødelegge vifta.

Hadde tenkt å sette papir med teip over, men jeg har ikke brunteip. Bare sånn pakketeip. 

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å slå på lyset! Bruk lommelykt eller hodelykt når du går dit. 

Anonymkode: 1d552...195

Skrevet

Propellen går uansett. Det er bare duringen som gir seg etter en stund

Men ja, blir nødt til å ikke ha på lyset.

Skrevet

Blir vanskelig å vaske og skifte kattedo. Håper jeg har hodelykt og at jeg finner den. 

• Opprett ny...