Gå til innhold

Svensk politisk korrekthet kan bli farlig for oss alle.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mottsettning til de fleste land, og sveriges naboland vil ikke Sverige stenge skoler, stortsett gjør svenskene ingenting.

De fleste "eksperter" i Sverige er ansatt fordi de har de rette politiske holdninger, ikke pga kunnskap.

Heller ikke idrettsarangemanger

Sverige slipper inn alle som ønsker å søke om asyl, selv de som kommer fra Iran.

Den svenske sjefen for smittevernsmydighetene Anders Tegnell, synes det blir feil å oppfordre folk til hjemmekontor, fordi da vil sykdommen ramme ulikt.

Kina kritserer Sverige for å ikke gjøre noe.

Nå har ikke Sverige flere smittede en Norge offisielt, men siden de tester bare alvorlig syke, så kan det tenkes at tallet er langt høyere.

Nå sier flere eksperter at Norge må se på Sverige som et land utenfor Norden :

Det første man kan begynne med er å stanse grense handel. Jeg frykter at Sverige kan bli som Italia, da har vi store problemer i Norge.

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi får nå se, men det er langt fra sikkert at Sveriges holdning er så ille. Det er jo råd fra helsemyndighetene, ikke politiske råd de baserer seg på. 

Og selv om det kan bli styggere med sykdom, så kan det hende de greier å redde økonomien sin, og med det offentlige tjenester inkl. helsevesen på sikt. 

Anonymkode: 395f6...6da

• Liker 3
Skrevet

Det er mulig, men lederene i helsrådene har alle politisk bakgrunn.

Derimot advarer sveriges fremste virus forskere om å ha skolen åpen :

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPvX6j/professorernas-rad-testa-att-stanga-skolor

De to professorene er redde for italiensketilstander. Så hvem skal man stole på, to professorer, eller Anders Tegnell som synes det blir feil om "priviligerte personer" som har muligheten til fri eller hjemmkontor blir mindre smittet en andre. 😲

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Blir det ikke ulovlig med grensehandel fra i morgen av når grensene våre stenger?

Anonymkode: 2c3c3...c5a

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blir det ikke ulovlig med grensehandel fra i morgen av når grensene våre stenger?

Når helsevesnet deres kollapser kommer dem nok hit i hopetall.

AnonymBruker
Skrevet

Det er godt at gjennomsnitt svensken tenker lengre enn de svenske myndigheten. Svenske myndigheter skyter seg selv i begge føttene!

Anonymkode: b7ba8...a5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, abrasiveRefraction said:

Ja, men har jeg misforstått? Det blir vel ulovlig for svensker å komme over grensen fra i morgen av?

Kan nordmenn bare dra fritt fram og tilbake mellom landene?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, men har jeg misforstått? Det blir vel ulovlig for svensker å komme over grensen fra i morgen av?

Kan nordmenn bare dra fritt fram og tilbake mellom landene?

Jeg vet ikke med deg, men hvis besteforeldrene mine holdt på å dø, ville jeg gledelig brutt loven og kjørt over grensen for å redde dem. Hadde tatt min straff med rak rygg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, abrasiveRefraction said:

Jeg vet ikke med deg, men hvis besteforeldrene mine holdt på å dø, ville jeg gledelig brutt loven og kjørt over grensen for å redde dem. Hadde tatt min straff med rak rygg.

Ja, klart. Jeg tenkte mer på grensehandel. Er det fortsatt lov for nordmenn fra i morgen av? Det er i så fall horribelt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De (Sverige) baserer hele planen sin på at størsteparten av befolkningen skal gjennomgå korona slik at de blir immune og at smittefaren blir betraktelig mye mindre. Men, det er jo jævlig risky med tanke på at ingen vet med sikkerhet ennå om man faktisk blir immun.

Virker som Sverige egentlig bare vil beskytte økonomien fremfor befolkningen.

Anonymkode: 395e0...2ed

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Ja, fordi det norske helsevesenet har jo kapasitet til å ta seg av svenskene, det er jo ikke som at vi har nok med oss selv? *ironi*

Vi har jo ikke nok smittevernutstyr som det er, så ekstra kapasitet til utlendinger har vi nok ikke.

Anonymkode: 42eaa...1c1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, klart. Jeg tenkte mer på grensehandel. Er det fortsatt lov for nordmenn fra i morgen av? Det er i så fall horribelt.

Hvorfor vil folk handle i Sverige når det er dyrere enn i Norge? Hvorfor vil folk være med på å spre smitte? 

Just. WHY!?

Anonymkode: 36a7b...b6a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Synes egentlig det Sverige driver med er greit. 

Anonymkode: ebfda...737

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De (Sverige) baserer hele planen sin på at størsteparten av befolkningen skal gjennomgå korona slik at de blir immune og at smittefaren blir betraktelig mye mindre. Men, det er jo jævlig risky med tanke på at ingen vet med sikkerhet ennå om man faktisk blir immun.

Sverige og UK.

Eneste i den båten nå.... Men det er jo ikke annet enn et eksperiment som kan gå veldig veldig galt.

Anonymkode: 92c32...2b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, kat-e skrev:

Det er mulig, men lederene i helsrådene har alle politisk bakgrunn.

Derimot advarer sveriges fremste virus forskere om å ha skolen åpen :

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPvX6j/professorernas-rad-testa-att-stanga-skolor

De to professorene er redde for italiensketilstander. Så hvem skal man stole på, to professorer, eller Anders Tegnell som synes det blir feil om "priviligerte personer" som har muligheten til fri eller hjemmkontor blir mindre smittet en andre. 😲

Anders tegnell har vel sagt at man heller bør fokusere på risikogruppene fremfor en generell nedstengning. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo forsåvidt greit, men da må de bremse smitten så toppen av epidemien strekkes ut i tid.

Nå styrer de mot total kollaps. Fryktelig tragisk å se på. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er også jævlig risky å gjøre som Norge og en del andre land; å stenge ned alt. Vi får kanskje noe mindre smitte siden vektoren fra utlandet blir redusert (men hvor effektivt det blir er en annen sak da det uansett har dannet seg lokale klynger uansett innenlands), men til gjengjeld risikerer man å slå beina under norsk næringsliv i flere tiår. Det er ikke sikkert man får en normalsituasjon i vår livstid. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Isambard skrev:

Det er jo forsåvidt greit, men da må de bremse smitten så toppen av epidemien strekkes ut i tid.

Nå styrer de mot total kollaps. Fryktelig tragisk å se på. 

Det gjør Norge også. Ikke av selve viruset, men av alle ettervirkningene av total stengning som vil bety økonomisk ragnarok i flere tiår. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at Sverige er mye klokere enn Norge. Norge handler i panikk og har INGEN tanke om langtidskonsekvenser. Vi har rett og slett ingen plan. Vi kan jo ikke sitte hjemme for alltid. Risikogruppene burde prioriteres for beskyttelse mens resten av befolkningen bør utsettes for smitte. 

Anonymkode: 032dc...c0d

• Liker 4
Skrevet

Sverige og UK.

Eneste i den båten nå.... Men det er jo ikke annet enn et eksperiment som kan gå veldig veldig galt.

Anonymkode: 92c32...2b4

Men, i England har de i det minste stanset kultur og sport, i Sverige er det som om ingenting har skjedd. Ingen gode argumenter for å holde dette oppe.

• Liker 3
  • Opprett ny...