ajarRun Skrevet 15. mars 2020 #21 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Strikker barn, really..? Nå er det jo stort overtall av kvinner i helsevesenet og er utsatt for masse smitte der, så tror det heller er noe biologisk bak at menn blir mest smittet. Anonymkode: 3d223...94f Hvorfor er flere kvinner smittet i sør-korea da? Hvorfor er de smittede der yngre? Hvorfor er smittede her i typisk buisness-alder, der man reiser på dyre ferier og jobber i mellomledelse?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #22 Skrevet 15. mars 2020 Just now, abrasiveRefraction said: Fantastisk eksempel på hvorfor lekmenn ikke bør lese forskningsartikler. Da klipper de bare ut det de er enige med å ignorerer konklusjonene. For ordens skyld: Konklusjon: Vi vet ikke om dette har noe å si. Resultatene er så vidt signifikant. At det var? Jeg kritiserer ikke røykere, jeg ville bare vise hvilken reseptor det er snakk om. Anonymkode: aa01b...a37
ajarRun Skrevet 15. mars 2020 #23 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: At det var? Jeg kritiserer ikke røykere, jeg ville bare vise hvilken reseptor det er snakk om. Anonymkode: aa01b...a37 Stråmann, jeg sa ingenting om røykere. Artikkelen du postet underbygger ikke påstanden om at det er forskjeller i forbindelse med reseptorer som er den avgjørende faktor. Tvert om, de sier spesifikt at de ikke vet.
Minya Skrevet 15. mars 2020 #24 Skrevet 15. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er det så veldig individuelt? Anonymkode: 0aae1...977 Det enkle svaret er at vi ikke er blåkopier av hverandre. Ingen har nøyaktig det samme immunsystemet, ingen har like godt eller dårlig immunforsvar, noen har underliggende sykdomsfaktorer, enkelte mennesker lever hele livet uten å vite at de faktisk har en udiagnosert lungesykdom eller hjertesykdom fordi det tilfeldigvis ikke har skjedd akkurat den ene tingen som ville provosert frem et alvorlig sykdomsforløp. Det blir det samme med bivirkninger på medisiner. Hvorfor får ikke alle kvinner kviser av p-piller? Hvorfor er det enkelte kvinner som likevel blir gravide selv om de bruker p-pillene både korrekt og slavisk? Hvorfor blir noen kvalme av kvalmestillende medisiner? Det bare er sånn.
Mezzosoprena Skrevet 15. mars 2020 #25 Skrevet 15. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: vitamin D er påvist, sikkert mye annet også Anonymkode: caefb...393 Hva mener du egentlig med dette - du kan ikke bare slenge ut av deg slike kommentarer uten å vise til på hvilken måte det er påvist og hva det gjør... 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #26 Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Hvorfor er flere kvinner smittet i sør-korea da? Hvorfor er de smittede der yngre? Hvorfor er smittede her i typisk buisness-alder, der man reiser på dyre ferier og jobber i mellomledelse? Leser nå at andelen smittede generelt er ca. 50:50, men at menn er i overtall blant de som dør av sykdommen. Kan bl.a. være på grunn av økt røyking blant menn og dårligere immunforsvar. Anonymkode: 3d223...94f
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #27 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, abrasiveRefraction said: Stråmann, jeg sa ingenting om røykere. Artikkelen du postet underbygger ikke påstanden om at det er forskjeller i forbindelse med reseptorer som er den avgjørende faktor. Tvert om, de sier spesifikt at de ikke vet. Hehe, jeg trenger ingen stråmann, jeg prøver ikke å diskutere med deg. Jeg er ikke brukren du siterte og sa at h*n hadde misforstått hvordan virus og reseptorer fungerer Ville som nevnt bare vise hvilken reseptor det er snakk om. Det kan muligens være en faktor, akkurat som de andre spekulasjonene i tråden. Anonymkode: aa01b...a37
ajarRun Skrevet 15. mars 2020 #28 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hehe, jeg trenger ingen stråmann, jeg prøver ikke å diskutere med deg. Jeg er ikke brukren du siterte og sa at h*n hadde misforstått hvordan virus og reseptorer fungerer Ville som nevnt bare vise hvilken reseptor det er snakk om. Det kan muligens være en faktor, akkurat som de andre spekulasjonene i tråden. Anonymkode: aa01b...a37 Sånnsett. Men vær forsiktig med å sitere små deler av en artikkel, kan føre til unødig uro.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #29 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, abrasiveRefraction said: Sånnsett. Men vær forsiktig med å sitere små deler av en artikkel, kan føre til unødig uro. Ja, det var kanskje dumt. Jeg tar kritikk på den Jeg tenkte det var greit siden jeg linket til resten av artikkelen, men det er muligens ikke så mange som går inn og leser. Anonymkode: aa01b...a37
ajarRun Skrevet 15. mars 2020 #30 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var kanskje dumt. Jeg tar kritikk på den Jeg tenkte det var greit siden jeg linket til resten av artikkelen, men det er muligens ikke så mange som går inn og leser. Anonymkode: aa01b...a37 Folk leser bare overskrifter nå til dags
miss summers Skrevet 15. mars 2020 #31 Skrevet 15. mars 2020 Jeg har autoimmun sykdom og har ekstremt mange allergier. I teorien nedsatt immunforsvar. Men jeg blir nesten aldri syk. Jeg tenker også dette er veldig individuelt. Ps; strikker ikke barn. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #32 Skrevet 15. mars 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan påvist? Anonymkode: 6e6e5...4f6 Denne legen har MYE bra om. covid19 Anonymkode: caefb...393
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #33 Skrevet 15. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Foruten de i risikogrupper og eldre. En 48 år gammel mann som var veldig syk, han trente 5-6 ganger i uka og var frisk og sprek. Og så en 33 år gammel mann som så vidt har kjent på symptomene. Hvorfor er det så veldig individuelt? Anonymkode: 0aae1...977 Det gjelder andre (virus)sykdommer også. Noen får kroppen full av vannkopper, jeg fikk ca 5 stk. Anonymkode: de822...d21
Fremhevede innlegg