AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Må si denne gjorde inntrykk: https://www.dagbladet.no/kultur/farvel-til-verden-slik-vi-kjenner-den/72250418 Om dette blir realiteten, er det umulig å si hva globale konsekvenser dette vil ha. Anonymkode: a76ac...711 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Ok, hva skal jeg gjøre da? Verden er jo så jævli skjør!! Anonymkode: 0e769...773
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Jeg mener alt som skal til for at samfunnet kollapser er et virus... Er ikke det sykt? For en trist verden. Jeg liker den ikke. Anonymkode: 0e769...773 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må si denne gjorde inntrykk: https://www.dagbladet.no/kultur/farvel-til-verden-slik-vi-kjenner-den/72250418 Om dette blir realiteten, er det umulig å si hva globale konsekvenser dette vil ha. Anonymkode: a76ac...711 Har snakket mye med slektninger i USA den siste tiden, og de er livredde for hva som kan skje. De har ingen tillit til at Trump-administrasjonen kan håndtere denne krisen, og frykter at landet går opp i limingen. Polariseringen i landet er helt ute av kontroll. Anonymkode: ae72f...c71 1
Gjest Peanut Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 Quote La oss få noe godt ut av den frivillige selvisolasjonen vi nå i noen uker eller måneder vil være tvunget til . La oss bruke isolasjonen til selvransakelse og politisk ettertanke. La oss omsider innse at vi bare har én verden, og at det er et felles ansvar å ta vare på den. Og la oss så returnere til fellesskapet, fulle av handlekraft og vilje til forandring. De kommende ukers og måneders selvisolasjon er et bevis på hvor mye vi kan, når vi bare innser nødvendigheten av drastisk handling og store forandringer. La oss betrakte vår respons på viruset som en praktisk øvelse, som forbereder oss på å stanse klimaendringene. Slik vil vi ende vi opp med å ha mye å takke en ellers skremmende pandemi for. Før eller siden blir vi likevel tvunget til å ta farvel med verden slik vi kjenner den. La oss det.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har snakket mye med slektninger i USA den siste tiden, og de er livredde for hva som kan skje. De har ingen tillit til at Trump-administrasjonen kan håndtere denne krisen, og frykter at landet går opp i limingen. Polariseringen i landet er helt ute av kontroll. Anonymkode: ae72f...c71 En skulle tro de faktisk vil ha det slik: https://www.nettavisen.no/nyheter/fullt-kaos-og-lange-koer-pa-amerikanske-flyplasser/3423937652.html Anonymkode: a76ac...711
Vhgj Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener alt som skal til for at samfunnet kollapser er et virus... Er ikke det sykt? For en trist verden. Jeg liker den ikke. Anonymkode: 0e769...773 Ikke at dette viruset er så farlig (i forhold til hvor farlig er virus potensielt kan være), men hvorfor skal det være sykt? Sykdommer dreper mange mange millioner hvert år. Bare se hvor mange HIV dreper i Afrika. I dag håndterer vi virus mye bedre enn vi gjorde før. Den "eneste" negative siden i dag er at vi reiser så mye, som gir høy spredning. Samfunnet har uansett ikke kollapset. Tiltakene i dag er ikke på grunn av at det er en alvorlig situasjon, tiltakene som blir gjort er for å hindre at det blir en alvorlig situasjon. Endret 15. mars 2020 av Vhgj
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har snakket mye med slektninger i USA den siste tiden, og de er livredde for hva som kan skje. De har ingen tillit til at Trump-administrasjonen kan håndtere denne krisen, og frykter at landet går opp i limingen. Polariseringen i landet er helt ute av kontroll. Anonymkode: ae72f...c71 Vel. Jeg er enig med artikkelforfatteren at hvem som vil klare seg bra og hvem som ikke vil gjøre det dessverre har en stor sosial dimensjon i USA. De fattige har ikke helseforsikring og vil slite, men det er mange som vil klare seg bra. At USA vil kollapse totalt høres useriøst ut. Man kan like det eller ikke, men landet har i det minste et enormt forsvar (inkludert kapasiteter mot biologiske komponenter) som kan settes inn også ved store kriser. Det er dimensjonert til å takle mye mer enn noen av de europeiske forsvarene. Anonymkode: f56fc...9e4
Anbefalte innlegg