Gå til innhold

Russetiden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 15.3.2020 den 13.03, AnonymBruker skrev:

Vi er en ganske stor russegruppe som har merket oss situasjonen nå. Å vi lurer på om vi har rett på å få refundert alle utgiftene våre? Vi har jo brukt ganske mye penger på russebussen, klær, sang og ikke minst billetter til landstreffet.

Noen som vet om dette går på forsikringen? Kjipt for oss som har gått 13 år på skolen at vi ikke får feiret det!!!!!

Anonymkode: 0baab...45a

tror neppe hverken stat eller forsikringsselskap prioriterer russebuss og russeklær akkurat nå..

Anonymkode: 6fd42...811

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS 

Nå er det vel ikke narkotika som står i hodet vårt. Vet ikke hvor du har fått det fra? Det eneste jeg ville vite var om vi fikk penger igjen for det vi har brukt på russetiden. Synes at regjeringen også kan hjelpe oss, vår gruppe merker også dette!!

Det er greit at det ikke blir russetid, men da bør vi ikke måtte betale tenker jeg! Ingen av dere ville ha betalt for varer dere ikke fikk lov til å bruke.

nei regjeringen kommer ikke til å hjelpe dere med dette. dere er ikke en prioritet. jobbene til folk står i fare, kanskje litt viktigere å prioritere dem og bedriftene og sikre oss jobber i fremtiden når dette er over. at dere selv har valgt å bruke masse penger på russefeiring får dere ta på egen regning. 

skulle tatt seg ut om regjeringen skal dekke utgifter til folk på den måten.

Anonymkode: 6fd42...811

• Liker 2
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Nå er ikke mine foreldre i faresonen. Besteforeldre er.

Men har det noe å si? Jeg synes det er kjipt at russefeiringen går bort. Men la meg ikke tape store summer på det. Synes det er rett og rimelig at vi får kompensert de utgiftene vi har hatt.

Kanskje ikke for bussen, for vi kommer nok til å rulle en gjeng uansett. Men for klærne og billettene i hvert fall. Ellers er det jo kanskje en mulighet for å kun slippe friske russ inn på et lukket område. Sjekke alle som har billett, de som er syke blir avvist. Da får vi jo muligheten til å feire 13 år skolegang. 
Plusset er jo at da blir det jobber til de som allerede har blitt fått permisjon fra sin jobb til å tjene noen penger.

Hvordan er det rett og rimelig og hvem skal kompensere for utgiftene deres?

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men har det noe å si? Jeg synes det er kjipt at russefeiringen går bort. Men la meg ikke tape store summer på det. Synes det er rett og rimelig at vi får kompensert de utgiftene vi har hatt

Det tapet får dere pokker ta selv! Dette er valg dere har gjort, det kan alltid oppstå situasjoner i landet i løpet av tid som gjør at slike arrangementer ikke blir gjennomført. Det må man være villig til å ta av risiko eller la være. Bussen får dere selge videre etter denne krisen, og resten har dere hele livet til å jobbe inn "tapet" på. Må si at jeg ikke har veldig stor sympati på mennesker som svir av masse penger på dette. Pengene er jo tapt for dere uansett :) Dere får bare ikke moroa. Sånn er livet, bare spør alle de som nå taper enorme penger på aksjemarkedet :) Skal de også få dekket "utgiftene" sine?

• Liker 4
Skrevet
On 3/15/2020 at 1:03 PM, AnonymBruker said:

Vi er en ganske stor russegruppe som har merket oss situasjonen nå. Å vi lurer på om vi har rett på å få refundert alle utgiftene våre? Vi har jo brukt ganske mye penger på russebussen, klær, sang og ikke minst billetter til landstreffet.

Noen som vet om dette går på forsikringen? Kjipt for oss som har gått 13 år på skolen at vi ikke får feiret det!!!!!

Av ting du nevner kan du kanskje få igjen bilettprisen på treff. Russebussen kan du se langt etter å få igjen penger på, hvem skulle isåfall betalt dere? Staten?  

Vil tvile på at noen forsikring dekker dette da viruset som er ute å går kan man ikke forutse lett, samt når det kommer til russetid er det veldig varriabelt hva folk bruker og det er ikke mulig å sette en norm for hva som er "rettferdig".

Kan dere ikke bare rulle med bussen? Er jo fortsatt noe tid igjen før oppstart av russetiden. 

Skrevet
On 3/15/2020 at 1:12 PM, AnonymBruker said:

TS her!

Litt kjipt for oss å ta feiringen etter sommeren? Da skal jo mange ha fri eller studie! Vi har også brukt ganske mange 100tusen så vi har lyst å få igjen.

Ja vi vet at det er urettferdig, men synes at vi ikke skal bli de som taper mest?!

Vi har jo selvfølgelig muligheten til å feste og rulle, men blir liksom ikke helt det samme når landstreffene blir avlyst! Har vi ikke krav på å få pengene igjen da?

Tror jeg, rullingen med bussen er mye bedre enn disse treffene, de aller fleste har alt for høye forventninger til treffene og føler i ettertid at dette ikke er verdt det.

Dere syns ikke at dere skal bli de som taper mest? Som jeg har sagt i en annen post, hvem skal betale? Hvis du tenker at staten skal ta regningen får du først betale inn en del 1000 i skatt. 

• Opprett ny...