Gå til innhold

Russetiden

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste som kommenterer her som sier at russen/ts er egoistiske, viser selv egoisme.

ja, det er dessverre en slags dobbelmoral (ikke bare her, men kan ses på nesten alle korona-tråder!). 

alle må respekteres! Om vi ikke respekterer hverandre, da vinner korona-viruset og det er demokratiet som taper!!!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det med utgifter til russebuss osv....

Dersom regjeringen forbyr all russeaktivitet og fester med buss, så bør de kompensere for dette! Ellers bør de få bruke bussen de har investert så mye tid og penger i!

Anonymkode: 35b37...602

• Liker 1
Skrevet

Hva om du, TS, reflekterer litt over hvilke utgifter du har hatt, hvilke som er konsumert eller brukt på materiell, hvilke som er på fremtidige tjenester, hva som er levert eller ikke. 

Da vil du se at penger brukt på russeklær er investert i ting du kan bruke eller selge, på lik linje med noens eksempel om innkjøpte sommerklær til sydenferie i påsken. Om varene ikke er levert kan det være en liten mulighet for å kansellere ordren, avhengig av avtalen du inngikk ved bestillingen. 

Utlegg til russebuss og innredning av denne vil dere kunne få igjen ved salg av bussen. På samme måte som en som kjøpte ny familiebil, kona ble gravid med tvillinger og med to små fra før måtte de selge den nyinnkjøpte bilen og erstatte med en større. Tap på salg av første bilen er det ingen som erstatter. Det er livets lotteri. Dere kan være heldige å tjene på salg av russebuss - eller tape penger, men det skal selvsagt ingen andre betale for. 

Sanger og annet dere måtte ha brukt penger på er betalt og levert. Da har dere fått produktet dere har bestilt og betalt for. På samme måte som de som i disse dager har kjøpt konfirmasjons- og bryllupssanger og må avlyse selskap heller ikke får disse kostnadene refundert på noe vis. 

Ølet dere har kjøpt inn har blitt konsumert, eller det kan fortsatt konsumeres, selv om dere ikke får gjort det sammen. Ingen grunn til at staten skal gi dere penger her. 

LS2020 er vel en tjeneste som ikke er levert som det er sagt noe om at dere faktisk kan få refundert. 

Så hva er det egentlig du ønsker kompensert?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det dumt for ts, men det er andre ting vedkommende kanskje burde bekymre seg mer for, som at det kan bli usikkert vedrørende videre studier, at det sannsynligvis blir svært vanskelig å få jobb ved siden av studiene, osv. 

Om eksamen ikke blir avholdt, kan sannsynligvis de som søker med førstegangsvitnemål søke videre utdanning på grunnlag av standpunktkarakterer. Det er mye kjipere for dem som skulle avlagt privatisteksamen, de vil da sannsynligvis uansett tape på dette økonomisk.

Anonymkode: 6bf25...e99

Og det er jeg helt enig i selvsagt. Jeg synes bare dere er utrolig kvasse og ekle mot en 18 år gammel jente som bare er fortvilt over situasjonen sin. Russetiden er en stor ting for de aller fleste 18-åringer. 

Anonymkode: 1e50f...32a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er jeg helt enig i selvsagt. Jeg synes bare dere er utrolig kvasse og ekle mot en 18 år gammel jente som bare er fortvilt over situasjonen sin. Russetiden er en stor ting for de aller fleste 18-åringer. 

Anonymkode: 1e50f...32a

Veldig dumt om det ble oppfattet som kvasst og ekkelt, men ts viser ikke at hun har forstått alvoret i det som foregår nå. Når hun i tillegg blåser av det hele fordi det «bare er gamlinger» som dør, ikke unge, blir det veldig usmakelig for de fleste fordi det vitner om lite sympati og respekt for andre. Man hadde kanskje forventet noe sånt av en trassig fjortis, men ikke av en som nå sannsynligvis regner seg selv som voksen.

Anonymkode: 6bf25...e99

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Russetiden er oppskrytt uansett. Går ut over eksamen og helsa. Faktisk en fordel for oss andre, at vi slipper å ha russ i år

Anonymkode: 14264...a1a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvem bryr seg om russetid nå? 😳 Folk går permitert, firmaer på randen til konkurs, sykehusene kan kneble i hvert øyeblikk. 

Minste problemet akkurat nå er 17. dager med fest...

Anonymkode: b5f7d...fe9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er en ganske stor russegruppe som har merket oss situasjonen nå. Å vi lurer på om vi har rett på å få refundert alle utgiftene våre? Vi har jo brukt ganske mye penger på russebussen, klær, sang og ikke minst billetter til landstreffet.

Noen som vet om dette går på forsikringen? Kjipt for oss som har gått 13 år på skolen at vi ikke får feiret det!!!!!

Anonymkode: 0baab...45a

Jeg syntes ærlig talt ikke penger til fest og moro er noe man kan kreve å få refundert. Dere har jo ikke akkurat investert i noe nyttig. Om jeg kjøper klær til å trene men får kronisk sykdom så trening aldri vil bli aktuelt så får jeg jo ikke tilbake penger for treningsklærne.. dere har brukt penger på fjas. 

Anonymkode: 72279...750

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Energidronning skrev:

ja, det er dessverre en slags dobbelmoral (ikke bare her, men kan ses på nesten alle korona-tråder!). 

alle må respekteres! Om vi ikke respekterer hverandre, da vinner korona-viruset og det er demokratiet som taper!!!

Det blir ikke mindre smittede av at ts får feire russetiden nå.

Anonymkode: d9189...b3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er en ganske stor russegruppe som har merket oss situasjonen nå. Å vi lurer på om vi har rett på å få refundert alle utgiftene våre? Vi har jo brukt ganske mye penger på russebussen, klær, sang og ikke minst billetter til landstreffet.

Noen som vet om dette går på forsikringen? Kjipt for oss som har gått 13 år på skolen at vi ikke får feiret det!!!!!

Orker ikke lese gjennom alle svarene her, for å se om noen har sagt det samme før. 

Men husk, karantenen er i første gang nå i kun 14 dager. Hva som skjer etterpå er usikkert, kanskje den blir forlenget en uke eller to til? Per nå er det seks uker til russetiden begynner. Om alle følger karantenereglene er situasjonen til den tid mye mer under kontroll. Og da vil det kanskje ikke gå særlig ut over russetiden. Kanskje man ikke kan dra på treff i andre byer, men må være å feire i sin egen by? Har tro på at det blir å ordne seg på ett vis.

Anonymkode: 342a5...6e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg fint lite om at det er synd i TS og andre russ som «går glipp av russetiden». De kommer til å kjøre på akkurat som før med rulling, festing osv. Landstreffene blir kanskje avlyst, men ikke tro at det vil stoppe russen.

Når man ikke får lov til å gå ut av hjemmet sitt engang eller oppholde seg nærmere enn 1 meter fra andre, så skal russen stappe 40-50 stk inn i busser og drikke seg dritings? Russen kan potensielt blusse opp hele coronasituasjonen på nytt hvis disse to ukene får merkbar effekt. I år - kjipt som det er - bør russetiden bli avblåst og politiet bør stoppe alle russebusser. Bøtelegg sjåfører, avskilt bussene. Hvis vi bør unngå å ta kollektivtrafikk, så bør vi unngå russebusser også. 

Anonymkode: 6e576...489

• Liker 3
Skrevet

Dersom årets russefeiring avlyses (som antakelig skjer), benytter forhåpentlig vis politikerne anledningen til å avskaffe den i sin nåværende form. Det er galskap at et normalt russebudsjett ligger på godt over 30 000,-. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er ikke alle som drikker eller har sex når de er russ.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her!

Litt kjipt for oss å ta feiringen etter sommeren? Da skal jo mange ha fri eller studie! Vi har også brukt ganske mange 100tusen så vi har lyst å få igjen.

Ja vi vet at det er urettferdig, men synes at vi ikke skal bli de som taper mest?!

Vi har jo selvfølgelig muligheten til å feste og rulle, men blir liksom ikke helt det samme når landstreffene blir avlyst! Har vi ikke krav på å få pengene igjen da?

Det får dere ta med forsikringsselskapet. Dere har ellers ikke krav på det tror jeg. Det er jo ikke slik at verden går under fordi du må droppe russetiden. 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Nå er ikke mine foreldre i faresonen. Besteforeldre er.

Men har det noe å si? Jeg synes det er kjipt at russefeiringen går bort. Men la meg ikke tape store summer på det. Synes det er rett og rimelig at vi får kompensert de utgiftene vi har hatt.

Kanskje ikke for bussen, for vi kommer nok til å rulle en gjeng uansett. Men for klærne og billettene i hvert fall. Ellers er det jo kanskje en mulighet for å kun slippe friske russ inn på et lukket område. Sjekke alle som har billett, de som er syke blir avvist. Da får vi jo muligheten til å feire 13 år skolegang. 
Plusset er jo at da blir det jobber til de som allerede har blitt fått permisjon fra sin jobb til å tjene noen penger.

Dere kan ikke feste og rulle nå. Er dere dumme? Dere sprer smitte ved å møtes flere og feste. 

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bryr meg fint lite om at det er synd i TS og andre russ som «går glipp av russetiden». De kommer til å kjøre på akkurat som før med rulling, festing osv. Landstreffene blir kanskje avlyst, men ikke tro at det vil stoppe russen.

Når man ikke får lov til å gå ut av hjemmet sitt engang eller oppholde seg nærmere enn 1 meter fra andre, så skal russen stappe 40-50 stk inn i busser og drikke seg dritings? Russen kan potensielt blusse opp hele coronasituasjonen på nytt hvis disse to ukene får merkbar effekt. I år - kjipt som det er - bør russetiden bli avblåst og politiet bør stoppe alle russebusser. Bøtelegg sjåfører, avskilt bussene. Hvis vi bør unngå å ta kollektivtrafikk, så bør vi unngå russebusser også. 

Anonymkode: 6e576...489

Mengder så store er ikke tillatt. De kommer ikke til å kunne rulle og feste. Garantert ikke 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare det at du sier at dere "taper mest" viser hvor virkelighetsfjern du er. Face it, de pengene er tapt. At russen må avlyse sine fylle- og sexarrangement er vel en av de minste tapene samfunnet har i denne krisen. Vil kanskje heller si at det er en gevinst.

Grow up.

Anonymkode: b5644...325

Dere får nok ikke pengene tilbake, men dere taper lite i forhold til hva mange andre vil tape. Dette er en katastrofe av dimensjoner for Norge. Både økonomisk og mennesklig.

Anonymkode: 47905...ede

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS 

Nå er det vel ikke narkotika som står i hodet vårt. Vet ikke hvor du har fått det fra? Det eneste jeg ville vite var om vi fikk penger igjen for det vi har brukt på russetiden. Synes at regjeringen også kan hjelpe oss, vår gruppe merker også dette!!

Det er greit at det ikke blir russetid, men da bør vi ikke måtte betale tenker jeg! Ingen av dere ville ha betalt for varer dere ikke fikk lov til å bruke.

Skal gi deg en liten virkelighetsorientering: regjeringen kommer ikke til å dekke ditt økonomiske tap ifbm russetid. 

Anonymkode: 00222...0f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

TS her

Nå hjelper jo regjeringen disse bedriftene så det er vel ikke noe problem? I norge er det vel bare 3 stk som har dødd? Å alle de har vært gamle.. Ingen ungdommer eller barn som har dødd i norge?!

Nydelig holdning må jeg si, «bare 3».

Hva mener du skal gjøres? At Erna legger til 5-6 millioner for å dekke tapet til festglade jyplinger som bruker tusenvis på russebuss? Nei, bli voksen.

Håper dere ikke får noe igjen og ender opp med at samtlige landstreff, russe kro o.l avlyses.

Anonymkode: acf51...69a

• Liker 2
Gjest Fjeud
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tjener en kjørelærer 50 000 i mnd? 35 000 er jo en mer vanlig lønn da... Kjørelærer har vel ikke akkurat høyskoleutdanning. 

Anonymkode: b84a2...994

De gjør ikke det, men abrasive refraction er selv kjørelærer og er overbevist om at han og sine medkjørelærere er kremen av det norske samfunn.

• Opprett ny...