Gå til innhold

Russetiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bare hater når folk alltid skal snakke om hvor ubetydelig russefeiringen er. Hvert år. Jeg var russ for 10 år siden og kan godt forstå at dette er kjipe saker. MEN ts er ganske ufyselig i måten han snakker på, at det er "bare" gamlinger som dør. Det er derfor du får mye pes ts. Hadde du vært litt mer ydmyk hadde du nok fått litt mer støtte også...

Anonymkode: 0ff4f...033

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, Honey Dew said:

Nei, jeg har ingen empati med ungdommer som mister russefeiringen. Russefeiring er blant det minst nødvednige. Jeg har empati med folk i helsevesenet, de eldre, kronisk syke og de andre utsatte gruppene.

Sutring har jeg ingenting til overs for.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå har jeg lest flere av dine innlegg her på kg, og ber deg om å ta litt fri fra forumet. 

Anonymkode: a5c08...6a5

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mangler du også bakkekontakt? Russefeiring er en ganske ubetydelig ting, og jeg har vært russ selv. Hele opplegget er helt tullerusk, med feiring før man i det hele tatt er helt ferdig, men det er en annen diskusjon.

Anonymkode: 6bf25...e99

Det er da åpenbar satire....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du at det er realistisk å forvente at regjeringen eller forsikringsselskap skal tilbakebetale russen for russeutstyr og russebuss?

ja, minimum dette! 

problemet er at den opplevelsen kan ikke helt kompenseres...men i hvert fall viser samfunnet at vi skjønner hvor mange magiske øyeblikk blir tapt/utsatt til 2021.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, 000VF000 skrev:

Det er da åpenbar satire....

Mener du at vedkommende driver med satire på samtlige tråder hun deltar i? Det kan jo selvsagt hende at hun kjeder seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Energidronning skrev:

ja, minimum dette! 

problemet er at den opplevelsen kan ikke helt kompenseres...men i hvert fall viser samfunnet at vi skjønner hvor mange magiske øyeblikk blir tapt/utsatt til 2021.

OK. Det er lov å drømme, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De pengene er nok tapt, minus det dere greier å få inn via salg.  

Det er jævlig mange profesjonelle festivaler landet rundt som nå er i full panikk, fordi det ikke er en eneste krone å hente fra de tapte arrangementene. Dere er ikke alene om dette, om det er noen trøst. 

Anonymkode: 5b8d2...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håper de neste som dør er dine foreldre og besteforeldre ts. De er jo bare gamle uansett ifølge din egen logikk 

Anonymkode: 7bbea...a9f

Ts her

Nå er ikke mine foreldre i faresonen. Besteforeldre er.

Men har det noe å si? Jeg synes det er kjipt at russefeiringen går bort. Men la meg ikke tape store summer på det. Synes det er rett og rimelig at vi får kompensert de utgiftene vi har hatt.

Kanskje ikke for bussen, for vi kommer nok til å rulle en gjeng uansett. Men for klærne og billettene i hvert fall. Ellers er det jo kanskje en mulighet for å kun slippe friske russ inn på et lukket område. Sjekke alle som har billett, de som er syke blir avvist. Da får vi jo muligheten til å feire 13 år skolegang. 
Plusset er jo at da blir det jobber til de som allerede har blitt fått permisjon fra sin jobb til å tjene noen penger.

Anonymkode: 0baab...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Du vet at det er mange som skal ta friår eller jobbe eller starte på studie neste år? Litt vanskelig å gjøre det før studiestart? Pluss det er jo sommerferie, å da er jo mange ute å reiser uansett.

Mange stygge kommentarer her! Sier litt når godt voksne mennesker er så stygge i munnen!!!!

Det er utrolig kjipt og jeg håper at vi får pengene igjen på forsikring! Vi skal ikke betale for noe vi ikke får! Ingen av dere betaler for et hus for så å bo i et telt? 

1. Det er ikke sikkert det blir noen mulighet for jobbår neste år. Det vil være flere tusen arbeidsledige med mer erfaring enn dere i jobbkø.

2. Det er faktisk ikke sikkert dere får kommet dere inn på studier heller. Akkurat nå er det store problemer for de som allerede er kommet inn på studier eller som skal avslutte studier. Å ta inn nye studenter før de har fått ryddet opp i eksisterende situasjon kan du glemme.

3. sommerferie? Mest sannsynlig i Norge da. Det er ikke sikkert det blir noen utenlandsreiser for noen på lang, lang tid.

4. Og den siste - jo. Det kan faktisk skje at flere må betale boliglån på hus de ikke lenger kan bo i, fordi de har blitt tvangssolgt av banken fordi begge har mistet jobbene sine. Null inntekt, null betalingsevne. Etter finanskrisen i USA bodde flere i telt eller biler.

Har du tenkt over at mamma og pappa kanskje mister jobben Ts? At det ikke blir enkelt å få hjelp hjemmefra lengre?

Anonymkode: 6e576...489

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her

Men har det noe å si?

Har det noe å si at besteforeldrene dine er i faresonen? Tydeligvis ikke 🤔

Anonymkode: f10b1...fb1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her!

Litt kjipt for oss å ta feiringen etter sommeren? Da skal jo mange ha fri eller studie! Vi har også brukt ganske mange 100tusen så vi har lyst å få igjen.

Ja vi vet at det er urettferdig, men synes at vi ikke skal bli de som taper mest?!

Vi har jo selvfølgelig muligheten til å feste og rulle, men blir liksom ikke helt det samme når landstreffene blir avlyst! Har vi ikke krav på å få pengene igjen da?

Unnskyld meg, taper mest?! Så alle de som dør eller mistet familiemedlemmer taper ikke så mye, de da? Voks opp. Russefeiring blir nok avviklet om få år uansett, da de ikke klarer oppføre seg. 

Anonymkode: b87f5...e56

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Men har det noe å si? Jeg synes det er kjipt at russefeiringen går bort. Men la meg ikke tape store summer på det. Synes det er rett og rimelig at vi får kompensert de utgiftene vi har hatt.

Kanskje ikke for bussen, for vi kommer nok til å rulle en gjeng uansett. Men for klærne og billettene i hvert fall. Ellers er det jo kanskje en mulighet for å kun slippe friske russ inn på et lukket område. Sjekke alle som har billett, de som er syke blir avvist. Da får vi jo muligheten til å feire 13 år skolegang. 
Plusset er jo at da blir det jobber til de som allerede har blitt fått permisjon fra sin jobb til å tjene noen penger.

Du vet vel at du smitter lenge før du får symptomer?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje dumt å sløse bort masse penger på russetiden? Jeg har også vært russ, vi hadde det helt fint uten å «investere» enorme summer på det. 

Det er det i følge min mening også. Jeg brukte ikke mer enn 1000-2000 selv. Men hverken jeg eller du bestemmer ikke om det er dumt å sløse bort penger på russetid. Det gjør kun Ts, da det er hennes penger. Og hun har investert mye i dette her, og det er utrolig kjipt å ikke kunne nyte det man har brukt penger på. Men alt i alt så bryr ikke corona seg om hverken russetid eller bortkasta penger. 

Anonymkode: 1e50f...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Energidronning skrev:

poenget er solidaritet er helt grunnleggende. uten solidaritet, kollapser samfunnet! 

dvs., rent praktiskt, at dere må vise respekt, solidaritet og støtte også til 18åringer, ungdom som mister Russ2020! 

Russerne hadde drømmet om Russ - kanskje 2-3 år?...så kom dette jævla viruset! 

Jeg skjønner at de føler seg elendig...

så, vis solidaritet! støtt ungdom som mister Russefeiringen2020! 

Regjeringen burde betale tilbake alle utgiftene, enhver krone som de "sløset bort"!! 

Om dere velger ikke å støtte disse 18åringer nå, ikke vær så overrasket at de skal bare drite i foreldrene/samfunnet senere! 

Jeg er helt enig med deg!

De fleste som kommenterer her som sier at russen/ts er egoistiske, viser selv egoisme. De driter i andre sine problemer så lenge det ikke angår dem selv. Jeg er ikke russ i år bare så det er sagt.

Det samme med de som har skrevet her på forumet at de er bekymret over psykologtimer som er avlyst osv, og folk kommenterer at det får de tåle... Det er egoisme! Hadde de selv opplevd/manglet disse tingene hadde det vært en helt annen lyd!

Anonymkode: 35b37...602

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Regjeringen har utsatt en ubetydelige skatteregning.

Ta en trafikkskole i byen. 5 lærere, en kontoransatt.

Nå må de betale ut lønn 50 000 x 5, og 30 000 delt på to. 140 000, de første fjorten dagene. De har lån som må betales, husleie, osv. Å utsette skatt hjelper dem ikke. De har aldri hatt noe betydelig overskudd, så de får heller ikke hjelp av å tilbakeføre underskudd til tidligere år. De kommer nok til å gå konkurs i løpet av de neste få månedene.

De ansatte tjener nå plutselig 34 000 isteden for 50 000 i måneden. Noen vil miste husene sine.

Deres russefeiring er ubetydelig i forhold.

For å sette det i perspektiv, Norwegian, med 11 000 ansatte står i akutt fare for å gå konkurs. 

Tjener en kjørelærer 50 000 i mnd? 35 000 er jo en mer vanlig lønn da... Kjørelærer har vel ikke akkurat høyskoleutdanning. 

Anonymkode: b84a2...994

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

28. februar hadde vi 6 bekreftede smittede. 3 er døde. I dag har vi 1200 bekrefted smittede. Det vil si vi ser 600 døde om 14 dager...

Det er ikke riktig måte å regne på. Du sier jo indirekte at 50% kommer til å dø.

Tall som er så lave som de var i begynnelsen er ikke valide til å regne ut noe statistikk eller sannsynlighet. 

Og angående russefeiring- forstår at det er kjipt, men sånn er livet!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er en ganske stor russegruppe som har merket oss situasjonen nå. Å vi lurer på om vi har rett på å få refundert alle utgiftene våre? Vi har jo brukt ganske mye penger på russebussen, klær, sang og ikke minst billetter til landstreffet.

Noen som vet om dette går på forsikringen? Kjipt for oss som har gått 13 år på skolen at vi ikke får feiret det!!!!!

Jeg er mor til en russegutt som har kjøpt bill til kick-off her i Bergen( som ble avlyst) og også bill til LS. På hjemmesiden til hovedstyret i Norge står det at de som har kjøpt billetter til russearrangement får automatisk refundert disse, iallfall de som har betalt med bankkort. Jeg skjønner godt at du er bekymret for alle pengene du har investert, men jeg tror ikke det er så mye du kan regne med å få refundert av utgifter til verken russebuss eller russedressen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det i følge min mening også. Jeg brukte ikke mer enn 1000-2000 selv. Men hverken jeg eller du bestemmer ikke om det er dumt å sløse bort penger på russetid. Det gjør kun Ts, da det er hennes penger. Og hun har investert mye i dette her, og det er utrolig kjipt å ikke kunne nyte det man har brukt penger på. Men alt i alt så bryr ikke corona seg om hverken russetid eller bortkasta penger. 

Anonymkode: 1e50f...32a

Selvsagt er det dumt for ts, men det er andre ting vedkommende kanskje burde bekymre seg mer for, som at det kan bli usikkert vedrørende videre studier, at det sannsynligvis blir svært vanskelig å få jobb ved siden av studiene, osv. 

Om eksamen ikke blir avholdt, kan sannsynligvis de som søker med førstegangsvitnemål søke videre utdanning på grunnlag av standpunktkarakterer. Det er mye kjipere for dem som skulle avlagt privatisteksamen, de vil da sannsynligvis uansett tape på dette økonomisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tjener en kjørelærer 50 000 i mnd? 35 000 er jo en mer vanlig lønn da... Kjørelærer har vel ikke akkurat høyskoleutdanning. 

De fleste tjener mer men de brødhodene i den bedriften sløser jo noe hinnsides med penger på tull. 

Hvis man underviser i mer enn bare bil blir det også fort mye mer penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg håper virkelig ikke at dere får refundert beløp for klær og stæsj dere har kjøpt og mottatt. Skal bedriftene begynne å tilbakebetale for årsaker de ikke har noe kontroll over så blir det ikke noe russefeiring på dere om det så blir på høsten pga konkurser.

Anonymkode: c45bf...a5f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...