Gå til innhold

Russetiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Energidronning said:

stemmer det, problemet er bare at dette forsterker egoismen!  

jeg synes at senere i mai eldre befolkningen burde henge ut slike solidariske tekster på balkongene/hagene 

"TUSEN TAKK AT DERE OFRET RUSSEN!" 

"Vi elsker dere som mistet russen 2020!" 

"Russ 2021!!" 

Hæ?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Nerine_ skrev:

Ærlig talt ts, russefeiring er helt frivillig og lite samfunnsnyttig. Tvert imot faktisk, for hvert år står russen for vanvittig mye tull og idioti. Og jeg forstår hvorfor hvis du representerer gjennomsnittlig nivå på mental kapasitet blant russen. 

For ikke å snakke om smitte av hjernehinnebetennelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Energidronning skrev:

stemmer det, problemet er bare at dette forsterker egoismen!  

jeg synes at senere i mai eldre befolkningen burde henge ut slike solidariske tekster på balkongene/hagene 

"TUSEN TAKK AT DERE OFRET RUSSEN!" 

"Vi elsker dere som mistet russen 2020!" 

"Russ 2021!!" 

At det var?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er en ganske stor russegruppe som har merket oss situasjonen nå. Å vi lurer på om vi har rett på å få refundert alle utgiftene våre? Vi har jo brukt ganske mye penger på russebussen, klær, sang og ikke minst billetter til landstreffet.

Noen som vet om dette går på forsikringen? Kjipt for oss som har gått 13 år på skolen at vi ikke får feiret det!!!!!

Anonymkode: 0baab...45a

Det året jeg var russ begynte det å gå hjernehinnebetennelse blant russen. Etter det ble alt avlyst. Ingen penger tilbake. Men så hadde vi vært fornuftige med pengebruken på forhånd så ikke for store tap for oss. 

Liv og helse er viktigere enn fest og moro.

Bare 3 gamlinger døde? Tenk om det var noen du hadde kjær. Kanskje du/dere hadde sett litt annerledes på det. 

Anonymkode: f3ba9...da8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig det skal bli å slippe den plagsomme russen i år😁

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget er solidaritet er helt grunnleggende. uten solidaritet, kollapser samfunnet! 

dvs., rent praktiskt, at dere må vise respekt, solidaritet og støtte også til 18åringer, ungdom som mister Russ2020! 

Russerne hadde drømmet om Russ - kanskje 2-3 år?...så kom dette jævla viruset! 

Jeg skjønner at de føler seg elendig...

så, vis solidaritet! støtt ungdom som mister Russefeiringen2020! 

Regjeringen burde betale tilbake alle utgiftene, enhver krone som de "sløset bort"!! 

Om dere velger ikke å støtte disse 18åringer nå, ikke vær så overrasket at de skal bare drite i foreldrene/samfunnet senere! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Energidronning skrev:

poenget er solidaritet er helt grunnleggende. uten solidaritet, kollapser samfunnet! 

dvs., rent praktiskt, at dere må vise respekt, solidaritet og støtte også til 18åringer, ungdom som mister Russ2020! 

Regjeringen burde betale tilbake alle utgiftene, enhver krone som de "sløset bort"!! 

Om dere velger ikke å støtte disse 18åringer nå, ikke vær så overrasket at de skal bare drite i foreldrene/samfunnet senere! 

Nå har jeg lest flere av dine innlegg her på kg, og ber deg om å ta litt fri fra forumet. 

Anonymkode: a5c08...6a5

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Energidronning skrev:

Mangler du også bakkekontakt? Russefeiring er en ganske ubetydelig ting, og jeg har vært russ selv. Hele opplegget er helt tullerusk, med feiring før man i det hele tatt er helt ferdig, men det er en annen diskusjon.

Anonymkode: 6bf25...e99

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Energidronning skrev:

Hva har russere med russefeiring å gjøre?.

Anonymkode: 39842...253

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har russere med russefeiring å gjøre?.

Anonymkode: 39842...253

Begynnende brakkesyke

Anonymkode: b605f...60b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg lest flere av dine innlegg her på kg

du trenger ikke lese noe om du er uenig/liker ikke:) 

jeg er hjemme denne helga nettopp på grunn av korona - vi hadde andre planer, men dessverre ble det kansellert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje dumt å sløse bort masse penger på russetiden? Jeg har også vært russ, vi hadde det helt fint uten å «investere» enorme summer på det. 

Du er den typen menneske, utifra dine kommentarer, som tror du er bedre enn alle andre fordi du føler det du gjør er riktig mens alle andre gjør feil...

Anonymkode: 270e9...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her

Nå hjelper jo regjeringen disse bedriftene så det er vel ikke noe problem? I norge er det vel bare 3 stk som har dødd? Å alle de har vært gamle.. Ingen ungdommer eller barn som har dødd i norge?!

Håper de neste som dør er dine foreldre og besteforeldre ts. De er jo bare gamle uansett ifølge din egen logikk 

Anonymkode: 7bbea...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo selvfølgelig muligheten til å feste og rulle

Nei, det skal dere ikke. Ikke så lenge situasjonen er som nå (eller verre).

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 minutter siden, Energidronning skrev:

Nei, jeg har ingen empati med ungdommer som mister russefeiringen. Russefeiring er blant det minst nødvednige. Jeg har empati med folk i helsevesenet, de eldre, kronisk syke og de andre utsatte gruppene.

Sutring har jeg ingenting til overs for.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skulle vært russ i fjor, men valgte å la være. Sykt glad for det. Kjæresten min skulle vært russ i år. Han har bare brukt 1000 kroner. Han er glad feiringen er avblåst og håper det blir strengere tiltak i kommunen så kompisene hans også må holde seg inne. Er flere som trosser anbefalingene nemlig. Vi er begge i risikogruppen. Jeg håper du forstår alvoret og kanskje lærer at penger er mer verdt å sette inn på BSU og sparing og at en russefeiring kunne vært VELDIG mye billigere for dere og fortsatt gøy!! Skal du begynne å studere så får du jo oppleve fadderuken, skal si deg at DET ER MYE FESTING DET!

Anonymkode: 751b1...808

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Nå hjelper jo regjeringen disse bedriftene så det er vel ikke noe problem? I norge er det vel bare 3 stk som har dødd? Å alle de har vært gamle.. Ingen ungdommer eller barn som har dødd i norge?!

Ungdommer kan smitte gamle og andre med helseproblemer som øker risikoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er den typen menneske, utifra dine kommentarer, som tror du er bedre enn alle andre fordi du føler det du gjør er riktig mens alle andre gjør feil...

Anonymkode: 270e9...4e4

Er dette et slags forsøk på hersketeknikk?Nei, jeg tror ikke jeg er bedre enn andre, men jeg tenker at også unge voksne burde forstå at det å bruke masse penger på russetid er ganske unødvendig, og at man ikke burde bruke så mye at man ikke har råd til å miste pengene. 

Synes du at det er realistisk å forvente at regjeringen eller forsikringsselskap skal tilbakebetale russen for russeutstyr og russebuss?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...