AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Eksen min henter datteren min her i morgen kveld, da blir hun borte til neste mandag. Kjæresten min har barn som også skal til sin far i morgen. Jeg har hjemmekontor og tenkte det hadde vært hyggelig å be kjæresten komme å være hos meg den uken ungene våre er borte. Hun må muligens på jobb i løpet av den kommende uken, det er ikke helt avklart ennå (kan evt fint pendle fra her jeg bor). Jeg kommer til å jobbe hjemmefra så lenge jeg blir bedt om det. vi blir jo bedt om å ha minst mulig kontakt med andre, så nå er jeg redd for at dette blir feil. Vi kommer jo i såfall til å ha intimkontakt. Vi bor på hver vår side av byen i en av Norges største byer (to forskjelige kommuner), og har begge hatt lite kontakt med andre utover nærmeste familie. Vi er begge symptomfrie og ikke i karantene. Blir dette på noen måte feil? Anonymkode: 020cb...d73
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 Kjæresten bør ikke besøke deg nå. Anonymkode: e49ec...c7c 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 Det blir feil uansett hvordan du forsøker å se det. Folk skal holde seg adskilt nå. Alle sammen, uten unntak. Jeg tror at du egentlig vet dette. Anonymkode: e7436...86f 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 Personer i forhold må kunne treffe hverandre, mange er like mye familie som samboere . Anonymkode: 742cf...c44 12
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 Ja selvsagt kan du det. Anonymkode: a5c64...4b5 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Personer i forhold må kunne treffe hverandre, mange er like mye familie som samboere . Anonymkode: 742cf...c44 Viruset blåser i om folk er samboere eller familie... Så NEI. Ligg unna. Anonymkode: 808d3...28a 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 Og jeg mener at det kan hun. Men ville tenkt meg om en gang til dersom hun jobber med gamle eller syke. Vi er mange som bor alene som ikke er i karantene, det blir uholdbart dersom man ikke kan får treffe kjæreste eller enkelte venner. Og før noen hiver seg rundt og taster. Nei, jeg mener ikke man skal ha store middagsselskaper, fester eller lignende. Anonymkode: bc973...8b6 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Og jeg mener at det kan hun. Men ville tenkt meg om en gang til dersom hun jobber med gamle eller syke. Vi er mange som bor alene som ikke er i karantene, det blir uholdbart dersom man ikke kan får treffe kjæreste eller enkelte venner. Og før noen hiver seg rundt og taster. Nei, jeg mener ikke man skal ha store middagsselskaper, fester eller lignende. Anonymkode: bc973...8b6 Nei og atter nei. Det er pålegg om å ikke reise unødig. Dette faller lett under kategorien unødig reising. Anonymkode: 808d3...28a 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei og atter nei. Det er pålegg om å ikke reise unødig. Dette faller lett under kategorien unødig reising. Anonymkode: 808d3...28a De bor på hver sin side av byen. Anonymkode: bc973...8b6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Skrevet 15. mars 2020 Nei, dere bør kunne klare å holde dere adskilt. Og barnet ditt burde egentlig blitt hos deg så hun ikke drar med seg smitte eller blir smittet hos far. Jeg holder meg tilogmed langt unna i det hele tatt date nå som alt er så ekstremt usikkert for alle. Anonymkode: 27cc5...a09 1
Apple- Skrevet 15. mars 2020 #14 Skrevet 15. mars 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og barnet ditt burde egentlig blitt hos deg så hun ikke drar med seg smitte eller blir smittet hos far. Anonymkode: 27cc5...a09 Myndighetene har jo sagt at det er greit for barn med to hjem å flytte fram og tilbake... 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 TS her. Vi bor i samme by (bare på hver vår side av byen), så dette faller ihvertfall ikke inn under reising. Eksen min jobber faktisk rett ved der kjæresten min bor, og hun reiser jo dit hver dag. Vi kommer også til å flytte barna våre fram og tilbake mellom de respektive foreldrene, i det minste til det kommer retningslinjer om at det ikke er greit. jeg ser det er noe uenighet i svarene, og selv om mange sier bare gjør det vet jeg ikke helt. Jeg har jo veldig lyst til å treffe henne. Har spurt et par venner som også bare er kjærester (altså at de ikke bor med kjæresten), de treffer hverandre. Jeg er interessert i flere synspunkter, særlig hvis noen vet om det er gitt noen retningslinjer på dette. Ingen av oss jobber i omsorgsyrker. Anonymkode: 020cb...d73
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Skrevet 15. mars 2020 Lurer på det samme.. Bare at i mitt tilfelle er det 45 min reisevei. Tenker å benytte bil i så fall. Men vet ikke. Vil jo følge myndighetenes råd, men hva er definert som reising? Vi blir bedt om å bruke sunn fornuft, og ingen situasjon er identiske, så er det ventet at vi avgjør det selv? De sier jo at barn kan finne seg en "lekevenn" som de holder seg til resten av tiden. Kan kjæresten bli "lekevennen"? Og hvor lang reisevei er lov? hjelp Anonymkode: 54ecd...134
Gjest supernova_87 Skrevet 15. mars 2020 #18 Skrevet 15. mars 2020 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Vi bor i samme by (bare på hver vår side av byen), så dette faller ihvertfall ikke inn under reising. Eksen min jobber faktisk rett ved der kjæresten min bor, og hun reiser jo dit hver dag. Vi kommer også til å flytte barna våre fram og tilbake mellom de respektive foreldrene, i det minste til det kommer retningslinjer om at det ikke er greit. jeg ser det er noe uenighet i svarene, og selv om mange sier bare gjør det vet jeg ikke helt. Jeg har jo veldig lyst til å treffe henne. Har spurt et par venner som også bare er kjærester (altså at de ikke bor med kjæresten), de treffer hverandre. Jeg er interessert i flere synspunkter, særlig hvis noen vet om det er gitt noen retningslinjer på dette. Ingen av oss jobber i omsorgsyrker. Anonymkode: 020cb...d73 Hvem andre møter du da? Hvis dere kun omgås hverandre og ingen andre så kan dere vel være hverandre lekekamerat. Men dersom du møter to andre igjen og hun to andre igjen så blir det noe annet. Edit: poenget er at det skal være en sluttet sirkel. Slik at smitten ikke kommer inn og dermed spres videre. Om dere bare omgås hverandre så kan ikke smitten spres til dere og heller ikke videre... bortsett fra at noen mener at det er luftsmitte og smitter ekstremt lett. Endret 15. mars 2020 av Rainstorm
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #19 Skrevet 15. mars 2020 Når det er i to ulike kommuner ville jeg vært ekstra skeptisk med tanke på innstrammingene som skjer fra enkeltkommuner med innreise- og utreiseforbud om det ikke er helt nødvendig. Det vil nok bli langt flere kommuner som innfører det nå. Anonymkode: 492c1...ef8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #20 Skrevet 15. mars 2020 Ja det burde gå fint. Anonymkode: b31e5...f7c 1
Anbefalte innlegg